Η ΔΕΠΑ είναι συνώνυμο του φυσικού αερίου στην Ελλάδα η οποία επεκτείνεται με γοργούς ρυθμούς σε μια σύγχρονη εταιρεία, με ολοένα αυξανόμεςνες δραστηριότητες στον τομέα της ενέργειας, προσφέροντας ολοκληρωμένα πακέτα προσαρμοσμένα ώστε να καλύπτουν τις κάθε ανάγκη των πελατών.

Επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ προβλέπει το επιχειρηματικό σχέδιο της ΔΕΠΑ για την περίοδο 2020 – 2024 και αποσκοπεί στη μετατροπή της από εταιρεία αερίου σε μια σύγχρονη εταιρεία ενέργειας, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός «πράσινου» χαρτοφυλακίου άνω των 200 MW, με τη συμμετοχή της σε αιολικά ή φωτοβολταϊκά έργα που βρίσκονται σε λειτουργία ή στο στάδιο της ανάπτυξης.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία διευρύνει τις χρήσεις του φυσικού αερίου, επικεντρώνοντας στην ανάπτυξη εφαρμογών υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας (Small Scale LNG) και την αξιοποίηση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο, κατασκευάζοντας ένα καινοτόμο πλοίο μεταφοράς που θα τροφοδοτεί τα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, επεκτείνει συστηματικά το πανελλαδικό της δίκτυο πρατηρίων CNG, FISIKON, διαχεόντας τα οφέλη της αεριοκίνησης σε περισσότερους οδηγούς και περιοχές της χώρας.

Εξίσου σημαντική ωστόσο, είναι και η δραστηριοποίηση της ΔΕΠΑ στον τομέα των ανανεώσιμων αερίων, όπως το βιομεθάνιο και το υδρογόνο. Η εταιρεία είναι ιδρυτικό μέλος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας για το Καθαρό Υδρογόνο η οποία διαμορφώνει το κατάλληλο πλαίσιο για την προσέλκυση επενδύσεων στις τεχνολογίες υδρογόνου και κυψελών καυσίμου και έχει ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες για τη δημιουργία του πρώτου σταθμού ανεφοδιασμού με υδρογόνο στη χώρα μας.

Τα αποτελέσματα αυτά γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά με δεδομένο ότι το προηγούμενο διάστημα η εταιρεία κλήθηκε να αντιμετωπίσει μια πολύ δύσκολη εξίσωση: τον εταιρικό της μετασχηματισμό ενόψει αποκρατικοποίησης και την αύξηση του ανταγωνισμού που έφερε η απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου.

Η ΔΕΠΑ όχι μόνο ολοκλήρωσε με επιτυχία τη μετατροπή της της σε τρεις διακριτές εταιρείες (Εμπορίας, Υποδομών, Διεθνών Έργων), με πλήρη λειτουργική αυτονομία και με εργασιακή ειρήνη, αλλά άντεξε και στις πιέσεις της πανδημίας, ανακτώντας μάλιστα σημαντικό μερίδιο αγοράς. Την ίδια περίοδο, μείωσε τις τιμές και επέστρεψε στους πελάτες της δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, αφού επαναδιαπραγματεύτηκε με επιτυχία τα μακροχρόνια συμβόλαια προμήθειας φυσικού αερίου αγωγού, που έχει συνάψει με ενεργειακούς κολοσσούς του εξωτερικού.

Κεντρικός άξονας του νέου business plan, ανέφερε ο κ. Ξιφαράς είναι η επέκταση της εταιρείας σε νέες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, η ΔΕΠΑ επενδύει στην ανάπτυξη εφαρμογών υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας, εστιάζοντας κυρίως στη χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καύσιμου. Για τον σκοπό αυτό κατασκευάζει ένα πλοίο μεταφοράς LNG που θα τροφοδοτεί τα λιμάνια της ευρύτερης Ανατολικής Μεσογείου.

Ένας επιπλέον στόχος της εταιρείας είναι η επέκταση των δραστηριοτήτων λιανικής που τώρα διεξάγονται κυρίως μέσω της θυγατρικής της «Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας» και την ενίσχυση των συνεργειών με τη χονδρική, καθώς και η αναβάθμιση της διεθνούς εμπορικής της παρουσίας, μέσω στοχευμένων πωλήσεων στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Τέλος, η εταιρεία επιταχύνει την υλοποίηση του Διασυνδετήριου Αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας, IGB, με τις εργασίες λεπτομερούς σχεδιασμού και προμήθειας υλικών κατασκευής, τόσο για το Ελληνικό, όσο και το Βουλγαρικό τμήμα, να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Ο αγωγός μάλιστα, θα λειτουργεί σε πλήρη συνέργεια με τον Σταθμό LNG της Αλεξανδρούπολης, πολλαπλασιάζοντας τα οφέλη τους.

Οι παραπάνω επειχειρηματικές προεκτάσεις που έχει δρομολογήσει η ΔΕΠΑ έχουν ως αποτέλεσμα την μαζική προσέλκυση επενδυτών του διεθνούς επιχειρείν, στο πλαίσιο της εξελισσόμενης αποκρατικοποιήσης, καθώς η απόκτησή της θα τους τοποθετήσει στην κορυφή της αγοράς ενέργειας στην ελλημική επικράτεια.