Η καινοτομία αποτελεί σημαντική συνιστώσα της λειτουργίας μιας επιχείρησης και στο επίπεδο της σχέσης της με τον τελικό καταναλωτή των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Στελέχη της αγοράς ταυτίζονται με το συμπέρασμα ότι ο ψηφιακός σχεδιασμός των σύγχρονων επιχειρήσεων θα πρέπει να ξεκινάει, ουσιαστικά, από τον πελάτη και να τον τοποθετεί στο επίκεντρο κάθε προσπάθειας. Να αλλάζει την καθημερινότητά του, να διευκολύνει τον τρόπο ζωής του και τις επιλογές του, να τον βοηθά να εξοικονομεί χρόνο και να γίνεται ο αποδέκτης ποιοτικών υπηρεσιών.

Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός μιας επιχείρησης την κάνει πιο ανταγωνιστική και την ωθεί σε πιο ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης, ακριβώς διότι μέσα από αυτόν επιτυγχάνει την καλύτερη δυνατή προσέγγιση του καταναλωτικού κοινού.

Αυτού που θα αγοράσει τις υπηρεσίες της και θα συνδράμει στην αύξηση των πωλήσεων και των εσόδων της και εν τέλει στην βιωσιμότητά της και την ανάπτυξή της.

Η εμπειρία και η ικανοποίηση του πελάτη θεωρείται βασική παράμετρος του Ψηφιακού Μετασχηματισμού των επιχειρήσεων.

Απαραίτητο συστατικό της, η διαμόρφωση μιας πελατοκεντρικής στρατηγικής. Μίας στρατηγικής Customer Experience, με σκοπό την συνεχή βελτίωσή της.

Αναμφίβολα η τεχνολογία, άλλαξε το πώς οι επιχειρήσεις παράγουν και διαθέτουν τα αγαθά και τις υπηρεσίες τους, το πώς δημιουργούν νέες αγορές και νέα επιχειρηματικά μοντέλα.

Ο κλάδος της πληροφορικής ειδικότερα έχει εξελιχτεί σε «ατμομηχανή του 21ου αιώνα» για την οικονομία, τις επιχειρήσεις και τους πελάτες.

Εν ολίγοις, μέσω των καινοτόμων τεχνολογιών εξασφαλίζεται η βελτίωση των αγαθών και των υπηρεσιών και καθίσταται αποδοτικότερο το παραγωγικό μοντέλο.

Γίνεται εύκολα αντιληπτό το πόσο και πως ωφελούνται από αυτό οι καταναλωτές και η οικονομία.

Η ορθή διαχείριση της παραγωγής, σημαίνει την αύξησή της, με παράλληλη μείωση του κόστους της ως έναν βαθμό και την βελτίωση των τιμών, σε συνδυασμό με μια καλύτερη ποιότητα, ανεξάρτητα από τον κλάδο.

Κρίκοι στην ίδια αλυσίδα

Μια βασική θεωρία είναι ότι όσο αυξάνεται η παραγωγικότητα, αυτό συμβαίνει και με την ποσότητα των παραγόμενων αγαθών και υπηρεσιών και η οικονομία αναπτύσσεται.

Κάτι που τονώνει την κερδοφορία των επιχειρήσεων και τους μισθούς των εργαζομένων. Όλα μοιάζουν να ανήκουν σε μια αλυσίδα, με τον κάθε κρίκο της να διαθέτει τον δικό του ρόλο:

Οι μεν αποκτούν την δυνατότητα να κάνουν επενδύσεις και να προσλάβουν περισσότερους υπαλλήλους. Οι δε διαθέτουν πιο πολλά χρήματα και μπορούν επομένως να αγοράσουν περισσότερα αγαθά και υπηρεσίες και να μετατραπούν σε καταναλωτές.

Το προηγούμενο χρονικό διάστημα, στελέχη της αγοράς αναγνώριζαν επίσης ως μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό των ελληνικών επιχειρήσεων τον τρόπο με τον οποίο η καθεμιά τον προσεγγίζει και το σημείο από όπου ξεκινάει την είσοδό της στην ψηφιακή εποχή.

Ο στόχος είναι σαφής: να προβεί μια επιχείρηση σε όλες εκείνες τις ενέργειες που οφείλει για να παραμείνει επίκαιρη προς το κοινό στο οποίο απευθύνεται, λαμβάνοντας υπόψη τις διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες της αγοράς και του καταναλωτή, αλλά και τις συνήθειες που προκύπτουν από την υιοθέτηση της τεχνολογίας στην καθημερινότητα.

Οι online συναλλαγές και το ηλεκτρονικό εμπόριο, για παράδειγμα, έπαψαν να είναι πλέον κάτι «καινούργιο» το οποίο ήταν υποχρεωμένοι όλοι να «μάθουν», όπως συνέβη τον πρώτο καιρό της πανδημίας.

Υπάρχει πια μια προσαρμογή. Η «υποχρέωση» έχει μετατραπεί έως έναν βαθμό σε επιλογή.

Το ίδιο αφορά στο σύνολο των δράσεων που συσχετίζονται με τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό μιας επιχείρησης, είτε ως προς την εσωτερική λειτουργία της, είτε ως προς την εξωστρέφειά της.

Την αποδοτικότητα των εργαζομένων της, αντίστοιχα και την σχέση της με τους πελάτες/καταναλωτές.
Κοινές συνισταμένες, οι δομές, το επιχειρηματικό μοντέλο, η κουλτούρα που διέπει τους ανθρώπους της.

Ένα από τα «κλειδιά» της επιτυχίας είναι η χαρτογράφηση του Customer Journey.

Εν κατακλείδι, τα στελέχη κάθε επιχείρησης έχουν χρέος να διασφαλίσουν ότι οι διαθέσιμοι πόροι και οι προσπάθειες που αφιερώνονται στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της ωφελούν εκείνους που αγοράζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.

Πρωτίστως δε, ότι η κάθε αλλαγή είναι εμφανής στα μάτια των πελατών, έτσι ώστε να οδηγηθεί και ή ίδια η διαδικασία σε επιτυχές αποτέλεσμα ως προς την απόδοση της εταιρείας και τον αντίκτυπό της στην αγορά και το καταναλωτικό κοινό.

Διαβάστε ακόμη

Αναδρομικά πρόστιμα έως και 65 χρόνια(!) για τα αδήλωτα τετραγωνικά

Εκλογές και γκάλοπ, πολιτικό ρίσκο, νέο deal στις ασφάλειες και γαλλοελβετικές μπίζνες στο Ελληνικό 

«Απόβαση» της Goldman Sachs στη Χαλκιδική – Τι περιλαμβάνει η μεγάλη επένδυση ύψους €108 εκατ. (pics)