search icon

Αγορές

AXIA – Euroxx: Πώς η Αττική Οδός θα «φουσκώσει» την αξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Η νέα τιμή στόχος

Σύσταση «buy» και τιμή στόχο άνω των 21 ευρώ δίνει η AXIA - Under Review η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με την Euroxx - Γιατί τίναξε την μπάνκα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δίνοντας τίμημα μαμούθ €3,27 δισ. για την Αττική Οδό

Σύσταση «buy» και τιμή – στόχο στα 21,2 ευρώ δίνει για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η ΑΧΙΑ Research Group, σε μια πρώτη αποτίμηση των θετικών επιπτώσεων του κερδοφόρου διαγωνισμού για την Αττική Οδό.

Ο ελληνικός Όμιλος, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη το ΤΑΙΠΕΔ, υπέβαλε τη μεγαλύτερη προσφορά για την παραχώρηση του «χρυσοφόρου» αυτοκινητόδρομου, προτείνοντας το ποσό των 3,27 δισ. ευρώ.

Με βάση τους υπολογισμούς της AXIA, η μεγάλη επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να «φουσκώσει» την αξία της εισηγμένης κατά 2 έως 7 ευρώ ανά μετοχή. Γι’ αυτόν τον λόγο, η νέα τιμή – στόχος τίθεται στα 21,2 ευρώ έναντι 12,4 ευρώ της τρέχουσας τιμής.

Παράλληλα, η χρηματιστηριακή αξία εκτιμά ότι η χρηματοδότηση του project δεν απαιτεί πρόσθετα κεφάλαια, ενώ λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένα σενάρια σχετικά με την κίνηση και το ύψος των διοδίων, η όλη επένδυση είναι πιθανό να οδηγήσει ακόμα και σε διψήφιες αποδόσεις. Με βάση την αρχική εκτίμηση, η ΑΧΙΑ σημειώνει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι σε θέση να διαχειριστεί τη χρηματοδότηση του έργου χωρίς την ανάγκη για νέα κεφάλαια (ΑΜΚ) ενώ υπό ορισμένα σενάρια σχετικά με την κίνηση και τις τιμές των διοδίων το έργο θα μπορέσει να αποφέρει double digit IRR, κάνοντας το ένα πολύ κερδοφόρο έργο για την εταιρεία.

Άλμα για τις παραχωρήσεις

Η παραχώρηση της Αττικής Οδού, η οποία θεωρείται ένα από τα πιο ελκυστικά assets στην Ευρώπη, σημαίνει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα διπλασιάσει το μέγεθος του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων, το οποίο πλέον θα εκτείνεται σε 1.600 χιλιόμετρα.

Αυτό θα επιτρέψει στην εταιρεία να εφαρμόσει τον σχεδιασμό για την περαιτέρω εξέλιξη του κλάδου παραχωρήσεων, χωρίς να αποκλείεται και μια πιθανή δημόσια εγγραφή στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Πιθανός ένας «συνέταιρος»

Όσον αφορά τον τρόπο καταβολής του αντιτίμου των 3,27 δισ. ευρώ, η AXIA εκτιμά ότι το 20% θα προέλθει από ίδια κεφάλαια της εταιρείας (περίπου 650 εκατ. ευρώ). Τα εναπομείναν ποσό αναμένεται να καλυφθεί από τραπεζικό δανεισμό. Συγκεκριμένα, σε σχέση με την χρηματοδότηση η ΑΧΙΑ πιστεύει ότι η εταιρεία θα χρειαστεί περίπου 650 εκατ. ίδια κεφάλαια δεδομένου του χαμηλού ρίσκου του έργου, ενώ το δανειακό κομμάτι των 2,6 δισ. ευρώ είναι σύνηθες να είναι ήδη προκαταρτικά κλεισμένο σε τέτοιους διαγωνισμούς. Σχετικά με τα ιδία κεφάλαια υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του Α’ τριμήνου ο Όμιλος διέθετε μετρητά 1,6 δισ. ευρώ εκ των οποίων 600 εκατ. ευρώ στη μητρική που αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω από την κερδοφορία των άλλων δραστηριοτήτων του Ομίλου. Επίσης θα μπορούσε να εξασφαλίσει έξτρα ρευστότητα από άλλα asset. Σημειώνεται ότι πρόσφατα η ΑΧΙΑ είχε υπολογίσει τη διαθέσιμη ρευστότητα για επενδύσεις για την περίοδο 2023-26 στα επίπεδα του 1,0 δισ. ευρώ (πέραν των αναγκών για Εγνατία και Καζίνο).

Σε επίπεδο κερδοφορίας η ΑΧΙΑ σημειώνει τη σημαντική επίδραση του dynamic pricing model των διοδίων στα αναμενόμενα έσοδα, το οποίο μαζί με την αύξηση της κίνησης (ο δρόμος ήδη τρέχει με +4,0% τα τελευταία 10 χρόνια) θα οδηγήσουν τα αναμενόμενα έσοδα σε υψηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά εκτιμάται ότι με συνολική ετήσια αύξηση εσόδων (περιλαμβάνοντας πληθωρισμό, κίνηση και τιμολόγηση) στα επίπεδα του 6,5% το IRR εκτιμάται στο 9,6% ενώ σε ένα πιο αισιόδοξο σενάριο το IRR θα μπορούσε να φτάσει στο 12,4%. Σε αυτό το σενάριο δεν έχουν ληφθεί υπόψιν συνέργειες με τα άλλα έργα παραχώρησης αλλά και με την κατασκευή.

Δεν αποκλείεται δε, κάποια στιγμή, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να προσπαθήσει να βρει «συνέταιρο» για το project. Μην ξεχνάμε, εξάλλου, ότι στην αρχική φάση του διαγωνισμού, η εταιρεία «κατέβαινε» μαζί με τη First Sentier.

Διψήφια απόδοση

Όσον αφορά την απόδοση της επένδυσης, η AXIA επισημαίνει ότι, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα ώριμο έργο, οι όποιες επιστροφές θα καθοριστούν από τον αριθμό των διερχόμενων αυτοκινήτων και φυσικά, το ύψος των διοδίων.

Με βάση τα σενάρια που έχει επεξαργαστεί η χρηματιστηριακή εταιρεία, το εύρος της απόδοσης της επένδυσης μπορεί να κυμανθεί από 7,7% έως 12,40%.

Για να γίνει αντιληπτό το εν λόγω μέγεθος, αρκεί να επισημανθεί ότι οι αυτοκινητόδρομοι Νέα Οδός και Κεντρική Οδός έχουν ανώτατο όριο απόδοσης στο 8%.

Euroxx: Under Review η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σε ξεχωριστή έκθεση, η Euroxx θέτει υπό καθεστώς αναθεώρησης τη σύσταση και την τιμή – στόχο για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, εστιάζοντας παράλληλα στις συνέπειες του deal.

Με βάση τους υπολογισμούς της Euroxx αλλά και το πρόσφατο ιστορικό παρόμοιων συναλλαγών, οι επιστροφές της επένδυσης (IRR) εκτιμώνται σε 7% έως 8%. Βέβαια, χάρη στις ειδικές συνθήκες της Αττικής Οδού, υπάρχει περιθώριο για μεγάλη αναθεώρηση του ανώτατου ορίου.

Σε κάθε περίπτωση, η χρηματιστηριακή εταιρεία πιστεύει ότι η ανακήρυξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε προτιμητέο επενδυτή θα ενισχύσει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου, προσθέτοντας ένα ώριμο project, με επαναλαμβανόμενες και σταθερές ροές χρήματος.

Διαβάστε ακόμα

Ο… ανασχηματισμός (που διαψεύδεται), το ματς Εφης-Stefanos, το mega χτύπημα της ΓΕΚ και η κρίσιμη ημέρα της αναβάθμισης

Γιατί τίναξε την μπάνκα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δίνοντας τίμημα μαμούθ €3,27 δισ. για την Αττική Οδό

Απόψε το πρώτο «μεγάλο ραντεβού» με DBRS και επενδυτική βαθμίδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version