Το σύνηθες για το πολιτικό προσωπικό της χώρας, και πριν αλλά και τώρα είναι να παραμένουν να ασχολούνται με απίστευτη εμμονή με την μικρή εικόνα… Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που ένιωσα μια απρόσμενη ανακούφιση όταν άκουσα τον επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ, τον Μιχάλη Τσαμάζ, το μεσημέρι της περασμένης Τρίτης ενώπιον ενός δημοσιογραφικού ακροατηρίου να αναφέρεται με περισσή επιμονή στη μεγάλη εικόνα.

Άλλωστε, το είχε ξεκαθαρίσει από την αρχή της παρέμβαση του σπεύδοντας να δηλώσει ότι δεν είναι πολιτικός, δεν υποδύεται τον πολιτικό και κυρίως δεν απαντά ως πολιτικός. Μάνατζερ ήταν και μάνατζερ παραμένει και μάλιστα μάνατζερ σε ένα εισηγμένο όμιλο που διαθέτει υψηλές διεθνείς μετοχικές και επιχειρηματικές διασυνδέσεις, βρίσκεται στο τοπ3 της χρηματιστηριακής κεφαλαιοποίησης και συνεχίζει να είναι πρωταθλητής στις επενδύσεις.

Ο πρόεδρος και διευθύνων του Ομίλου ΟΤΕ έδειξε πως διαμορφώνει στρατηγική και πολιτικές στη βάση της μεγάλης εικόνας που διαμορφώνει σε παγκόσμιο επίπεδο η νέα ψηφιακή εποχή με το «περιεχόμενο- βασιλέα» και την σύγκλιση της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών. Ακόμη και οι συγκρίσεις σε αυτήν βασίζονται και σε αυτήν αναφέρονται. Ένα παράδειγμα: Ο κ. Τσαμάζ για να στηρίξει το επιχείρημα του περί κατακερματισμένης αγοράς σε ευρωπαϊκό επίπεδο έδωσε δύο νούμερα για σύγκριση – 200 τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι (μεγάλοι και μικροί, πρώην κρατικά μονοπώλια και νέοι εναλλακτικοί παίκτες κ.α) διεκδικούν μερίδια από τους διαθέσιμους πελάτες των 510 εκατομμυρίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την ίδια στιγμή που 4-5 κολοσσοί μοιράζονται τα 300 εκατομμύρια των ΗΠΑ. Το πώς και το γιατί επιδέχονται πληθώρα απαντήσεων που δεν είναι στα όρια του άσπρου-μαύρου και τροφοδοτούν σήμερα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα debate που γίνονται στην αγορά. Κατά τον κ. Τσαμάζ το πιο ανοικτό από ρυθμίσεις πεδίο επιχειρηματικής δράσης στις ΗΠΑ φαίνεται πως έχει συμβάλλει και στην διαμόρφωση ισχυρών επιχειρήσεων – των λεγόμενων OTTs- όπως η Google, η Amazon, το facebook, το twitter που περνάνε πάνω από τον Ατλαντικό φτάνουν στην Ηπειρωτική Ευρώπη και χρησιμοποιούν χωρίς πρόσθετη δαπάνη τα δίκτυα και τις υποδομές των Ευρωπαίων που ζουν και λειτουργούν κάτω από άλλες συνθήκες, εξαρτήσεις και βάρη. Πατούν πάνω σε αυτά τα δίκτυα και τις υποδομές για να διαμοιράσουν υπηρεσίες που σχετίζονται με κάθε είδους περιεχόμενο – γενικό και εξειδικευμένο, από ανοικτές βιβλιοθήκες γνώσης για όλους μέχρι …γνωριμίες και ραντεβού.

Με λίγα λόγια, ο επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ ανέδειξε με τις δηλώσεις του το απαραίτητο και αναγκαίο στοιχείο της ευελιξίας και της προσαρμοστικότητας στις διαρκώς εναλλασσόμενες συνθήκες της αγοράς όπου τα χρήματα δεν έρχονται από την παραδοσιακές τηλεφωνικές υπηρεσίες αλλά από τις συνδυασμένες υπηρεσίες φωνής, δεδομένων και εικόνας καθώς και την επέκταση σε δραστηριότητες ICT δηλαδή δραστηριότητες στις οποίες μέχρι προχθές κυριαρχούσαν οι κλασσικές εταιρείες πληροφορικής. Σήμερα, όλα είναι στο παιχνίδι και δεν υπάρχουν χώροι της αγοράς που οι παραδοσιακοί παίκτες όπως ο Ομιλος ΟΤΕ σνομπάρουν. Άλλωστε, δεν έχουν άλλη επιλογή και σε αυτή την κατεύθυνση θέλουν να έχουν μια διοίκηση – ή και την ρυθμιστική αρχή- που κατανοεί και αποδέχεται τη μεγάλη εικόνα.