Η κα Ερση Ηλέκτρα Ξενάκη είναι αρχιτέκτων με σπουδές στο Λονδίνο. Ζει στην Αθήνα. Δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι μαζεύει με τα χεράκια της στα βουνά άγρια βότανα και φτιάχνει μαρμελάδες και τουρσιά. Και όμως βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία και τη καθιέρωση μιας καταπληκτικής κατά γενική ομολογία σειρά από βότανα, μαρμελάδες και τουρσιά που φέρουν τον τίτλο Icaria Pure.

Μάλιστα, η αναφορά στο νησί της Ικαρίας – το νησί με τις ιδιαίτερες συμπεριφορές που αποθεώνει τη ζωή με τους χαλαρούς ρυθμούς – δεν είναι καθόλου τυχαία. Η κα Ξενάκη έκανε την επιλογή να βρει στο πρόσωπο ενός Γυναικείου Συνεταιρισμού από το νησί – τον Συνεταιρισμό από τις Ράχες- ένα στρατηγικό εταίρο για την ανάπτυξη μιας δραστηριότητας που στη πρώτη γραμμή της το τοπικό χρώμα και σφραγίδα. Οι γυναίκες από τις Ράχες για παράδειγμα φτιάχνουν μια μαρμελάδα από τομάτα με πορτοκάλι και τσίλι που μπορεί να ξετρελάνει τους κοσμοπολίτες ταξιδιώτες της Αθήνας όταν καταφέρνουν να την βρουν και να την γευτούν σκέτη ή σε ευφάνταστες συνταγές δημιουργικών σεφ. Αλλά, οι γυναίκες από τις Ράχες φορείς μιας τοπικότητας αλλά και μιας κοινωνικής επιχειρηματικότητας δεν είναι οι μόνοι σύμμαχοι της κας Ξενάκη. Στο δρόμο της βρέθηκαν και βρίσκονται και άλλες μικρές συλλογικότητες με βάση στο νησί καθώς επίσης και εξειδικευμένοι designers και δημιουργικά γραφεία.

Ο κ. Σέργιος Φωτιάδης από την ομάδα we design είναι ένας από τους συνεργάτες της κα Ξενάκη και ο άμεσος υπεύθυνος για το όλο concept που «βγαίνει» προς τα έξω με τις συσκευασίες . Αλλά, η συσκευασία δεν είναι απλώς ένα τεχνικό ζήτημα… Βοηθά αποφασιστικά να γίνει μια ιδέα πράξη δηλαδή προϊόν και αυτό το προϊόν να φτάσει στο φυσικό ή το ηλεκτρονικό ράφι και να φέρει έσοδα. Τα τελευταία θα δείξουν το μέγεθος της ανταπόκρισης της αγοράς και του κοινού αλλά ταυτόχρονα θα στηρίξουν και θα ενδυναμώσουν όλη την αλυσίδα της παραγωγής – από τις Ράχες μέχρι το γραφείο του designer και το πορτοφόλι της εμπνευστού- και να αποδείξουν ότι η συνάντηση της δημιουργικής βιομηχανίας ( στην οποία ανήκουν η επιτελική ομάδα της κας Ξενάκη και το δημιουργικό γραφείο του κ. Φωτιάδη) με την πρωτογενή παραγωγή και τις τοπικές δραστηριότητες. Μέχρι εδώ, όλα καλά. Υπάρχει όμως και ένα έλλειμμα που εντοπίζεται στο ρόλο του δημοσίου και των φορέων του. Οι τελευταίοι οφείλουν να κατανοήσουν τις νέες πραγματικότητες στον χώρο της οικονομίας και της αγοράς και να στηρίξουν στη συνέχεια όλες εκείνες τις δυνατότητες συνάντησης προϊόντων που η προστιθέμενη αξία τους βρίσκεται στη σύμπραξη με το ευρύ κοινό – ευτυχώς, για την Αθήνα και για πολλές πόλεις και περιοχές της χώρας μας το ευρύ κοινό το συνθέτουν και τα εκατομμύρια των επισκεπτών μας . Ας το αξιοποιήσουμε αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα και ας αποπειραθούμε να εξετάσουμε και πιο ριζοσπαστικές προτάσεις π.χ σημεία πώλησης premium ελληνικών προϊόντων σαν και αυτά της σύμπραξης με αναφορά στις γυναίκες από τις Ράχες της Ικαρίας στα μεγάλα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους.