search icon

Bloomberg

Αυτόνομα ταξί στο Άμπου Ντάμπι: Η Mercedes λανσάρει robotaxis με τεχνολογία από την Κίνα

Η Mercedes-Benz συνεργάζεται με την κινεζική Momenta Global για την πρώτη της είσοδο στα robotaxis, αναπτύσσοντας Level 4 αυτόνομη οδήγηση στο νέο S-Class στα Εμιράτα και ενισχύοντας τη στροφή των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών σε κινεζικούς software παρόχους

Η Mercedes-Benz Group θα συνεργαστεί με την κινεζική εταιρεία λογισμικού Momenta Global Ltd. για την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων για τη Lumo Mobility στο Άμπου Ντάμπι, σηματοδοτώντας την πρώτη είσοδο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στον χώρο των robotaxis.

Οι δύο εταιρείες θα παρουσιάσουν τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Level 4 — που επιτρέπει στον οδηγό να αφήνει το τιμόνι και να μην παρακολουθεί τον δρόμο — στο επόμενης γενιάς S-Class, το οποίο θα κάνει ντεμπούτο τον Ιανουάριο, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mercedes.
Η υλοποίηση θα υποστηρίξει τη Lumo Mobility, θυγατρική του τεχνολογικού ομίλου K2 Group, που έχει λάβει άδεια να λειτουργεί αυτόνομα οχήματα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ξεκινώντας από το Άμπου Ντάμπι.

Η στροφή παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών σε κινεζικούς software παρόχους

Παγκόσμιοι κατασκευαστές στρέφονται σε κινεζικές εταιρείες λογισμικού για να επιταχύνουν τα προγράμματα αυτόνομης οδήγησης και να περιορίσουν το αυξανόμενο κόστος ανάπτυξης. Η λογική αυτή ενισχύει την εξάρτηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας — ήδη υπό πίεση από τον ανταγωνισμό στα ηλεκτρικά οχήματα, τη μείωση πωλήσεων και τα συρρικνούμενα περιθώρια — από την Κίνα.

Ενώ αμερικανικές εταιρείες όπως οι Waymo και Cruise πρωτοστάτησαν στην πρώτη φάση των robotaxi, κινεζικές νεοφυείς επιχειρήσεις όπως οι Momenta Global και WeRide Inc. επεκτείνονται πλέον διεθνώς μέσω συνεργασιών με καθιερωμένους κατασκευαστές.
Η Momenta Global ήδη προμηθεύει συστήματα στη BMW στην Κίνα και προετοιμάζει πιλοτικό πρόγραμμα robotaxi με την Uber στη Γερμανία από το 2026.

Momenta: Ο κινεζικός παίκτης που χτίζει software, όχι οχήματα

Η Momenta Global, που ιδρύθηκε το 2016, αποτελεί μία από τις κορυφαίες κινεζικές εταιρείες λογισμικού αυτόνομης οδήγησης. Αντί να κατασκευάζει η ίδια οχήματα, παρέχει ολοκληρωμένα συστήματα βασισμένα σε τεράστιους όγκους πραγματικών δεδομένων οδήγησης.

Η πρωτοβουλία στο Άμπου Ντάμπι θα τρέξει πάνω στο νέο λειτουργικό σύστημα της Mercedes, το MB.OS, το οποίο επιτρέπει σε συνεργάτες να αναπτύσσουν σύνθετες εφαρμογές — όπως υψηλό επίπεδο αυτοματισμού — πάνω σε έναν κεντρικό κορμό λογισμικού.

Η στρατηγική αυτή επιτρέπει στη Mercedes να διατηρεί τον έλεγχο του βασικού software, ενώ αντλεί εξειδικευμένα και δαπανηρά στοιχεία όπως αλγόριθμους αυτόνομης οδήγησης από εξωτερικούς συνεργάτες.

Διαβάστε ακόμη 

Joshua Volz (υπουργείο Ενέργειας ΗΠΑ): Η Ελλάδα πρέπει να χτίσει γρήγορα περισσότερες υποδομές για το αμερικανικό LNG

Οι τρεις Χιώτισσες εφοπλίστριες που ταράζουν τα νερά της ναυτιλίας

Αγροτικά μπλόκα στην Ελλάδα: Πόσο κοστίζουν στην οικονομία – Πώς επηρεάζονται εμπόριο, βιομηχανία και τιμές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version