Μια καταγραφή από το πιλοτήριο της μοιραίας πτήσης AI171 της Air India αποκαλύπτει ότι ο νεότερος συγκυβερνήτης ρώτησε τον πιο έμπειρο κυβερνήτη γιατί απενεργοποίησε τους διακόπτες παροχής καυσίμου του αεροσκάφους, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν την υπόθεση.
Οι πληροφορίες, που προέρχονται από πρόσωπα τα οποία ζήτησαν να παραμείνουν ανώνυμα επειδή δεν έχουν εξουσιοδότηση να μιλήσουν δημόσια, αποκαλύπτουν για πρώτη φορά ποιος είπε τι στο πιλοτήριο. Ο διάλογος είχε αναφερθεί στην προκαταρκτική έκθεση της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) της Ινδίας σχετικά με το δυστύχημα της 12ης Ιουνίου στην πόλη Αχμενταμπάντ, χωρίς ωστόσο να κατονομάζονται οι ομιλητές.
Η έκθεση είχε δείξει ότι δύο διακόπτες καυσίμου στο πιλοτήριο μετακινήθηκαν στη θέση απενεργοποίησης, με αποτέλεσμα το Boeing 787 Dreamliner της Boeing να χάσει την άντωση και να συντριβεί 32 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση. Ο ένας από τους δύο πιλότους αρνήθηκε ότι έκλεισε τους διακόπτες, σύμφωνα με την AAIB, η οποία εξήγαγε δεδομένα από το μαύρο κουτί φωνής.
Αεροπορικοί ειδικοί είχαν εικάσει ότι ήταν ο συγκυβερνήτης Κλάιβ Κούντερ που έκανε την ερώτηση στον κυβερνήτη Σουμίτ Σαμπαρβάλ, καθώς ο πρώτος ήταν ο πιλότος που πετούσε εκείνη τη στιγμή – με το ένα χέρι στο χειριστήριο και το άλλο στο μοχλό ισχύος για τον έλεγχο της ταχύτητας του αεροσκάφους. Η Wall Street Journal ήταν η πρώτη που αποκάλυψε ποιος είπε τι στον διάλογο.

Το Boeing 787 της Air India συνετρίβη μετά την απογείωση με προορισμό το Λονδίνο
Η αρχική έρευνα έδειξε ότι οι διακόπτες ελέγχου καυσίμου απενεργοποιήθηκαν αμέσως μετά την απογείωση. Αν και ενεργοποιήθηκαν ξανά περίπου 10 δευτερόλεπτα αργότερα, ήταν ήδη αργά για να αποτραπεί το δυστύχημα της 12ης Ιουνίου, που στοίχισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, επιβάτες και άτομα στο έδαφος.
Το πώς και γιατί απενεργοποιήθηκαν οι διακόπτες – διακόπτοντας την παροχή καυσίμου στους κινητήρες – αποτελεί πλέον το βασικό αντικείμενο της έρευνας. Οι αρχές εξετάζουν εάν πρόκειται για τεχνική βλάβη ή ανθρώπινο σφάλμα.
Αν και τα νέα στοιχεία ρίχνουν φως στη σύγχυση που επικράτησε στο πιλοτήριο στα 32 κρίσιμα δευτερόλεπτα, οι ερευνητές δεν έχουν καταλήξει ακόμη σε οριστικά συμπεράσματα.
Η ηχητική καταγραφή ενδέχεται να αποκαλύψει ακόμη περισσότερα, σύμφωνα με τον Μάικλ Ντάνιελ, συνταξιούχο επιθεωρητή της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και ειδικό σε αεροπορικά ατυχήματα.
«Υπάρχουν πολλαπλά μικρόφωνα στο πιλοτήριο, συμπεριλαμβανομένων αυτών στα ακουστικά των πιλότων», εξηγεί ο Ντάνιελ.
Η τοποθέτηση των μικροφώνων επιτρέπει, κατά τον ίδιο, όχι μόνο την καταγραφή του ήχου της απενεργοποίησης των διακοπτών, αλλά και την κατεύθυνση από την οποία προήλθε, δίνοντας στους ερευνητές καθοριστικά στοιχεία για το ποιος έκοψε την παροχή καυσίμου στους κινητήρες.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η ινδική αρχή πολιτικής αεροπορίας διέταξε έλεγχο των διακοπτών καυσίμου στα πιλοτήρια των Boeing 737 και 787 που επιχειρούν στη χώρα, ώστε να διαπιστωθεί αν το δυστύχημα οφείλεται σε τεχνική αστοχία.
Οι ψυχολόγοι και οι ιατρικοί εμπειρογνώμονες εξετάζουν τον ανθρώπινο παράγοντα
Στην έρευνα συμμετέχουν επίσης αεροπορικοί ψυχολόγοι και ιατρικοί εμπειρογνώμονες – όπως συνηθίζεται σε παρόμοια περιστατικά – ώστε να εξεταστεί ο ρόλος των πιλότων στο δυστύχημα.
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, ο συγκυβερνήτης εξέφρασε έκπληξη που οι διακόπτες ήταν κλειστοί και στη συνέχεια πανικοβλήθηκε. Ο κυβερνήτης φέρεται να διατήρησε την ψυχραιμία του. Το Σωματείο Πιλότων Αερογραμμών της Ινδίας έχει εκφράσει αντιρρήσεις στο ενδεχόμενο να ευθύνεται ανθρώπινο σφάλμα.
Η AAIB δεν απάντησε άμεσα σε ερωτήσεις που εστάλησαν εκτός ωραρίου εργασίας. Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, που συνδράμει στην έρευνα, παρέπεμψε τα ερωτήματα στις ινδικές αρχές. Η Boeing και η Air India επίσης παρέπεμψαν στην AAIB, ενώ η GE Aerospace – κατασκευάστρια των κινητήρων – αρνήθηκε να σχολιάσει.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Air India, Κάμπελ Γουίλσον, δήλωσε σε υπόμνημά του προς τους εργαζομένους – που είδε το Bloomberg – ότι η έκθεση δεν προσδιόρισε την αιτία και δεν περιείχε συστάσεις. «Παροτρύνω όλους να αποφύγουν πρόωρα συμπεράσματα, καθώς η έρευνα απέχει πολύ από την ολοκλήρωση», ανέφερε.
Διαβάστε ακόμη
Aegean: Στα 4 δισ. η αξία του νέου στόλου των 60 αεροσκαφών που προστίθενται έως το 2031 (pics)
Υδρογονάνθρακες: Κινητοποίηση ΥΠΕΝ για να μπλοκάρει τους «λεονταρισμούς» της Λιβύης
Ναυτιλία: Ελληνικές εταιρείες παρακάμπτουν την Ερυθρά Θάλασσα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.