Η Airbus SE γνωστοποίησε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2025 κατέγραψε υψηλότερη από την αναμενόμενη εκροή μετρητών, γεγονός που αποδίδεται στην έλλειψη κινητήρων για το δημοφιλές μοντέλο A320neo, με αποτέλεσμα σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις.

Ο κορυφαίος παγκοσμίως κατασκευαστής αεροσκαφών παρέδωσε 306 αεροσκάφη στο διάστημα Ιανουαρίου–Ιουνίου, επίδοση που αποτελεί τη χαμηλότερη από το 2022, όταν ο κλάδος ανέκαμπτε από τις συνέπειες της Covid-19. Στο τέλος Ιουνίου, η Airbus είχε 60 νέα αεροσκάφη καθηλωμένα στο έδαφος χωρίς κινητήρες, στοχεύοντας στην πλήρη παράδοσή τους έως το τέλος του 2025, σύμφωνα με τη διοίκηση.

Η εταιρεία ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι «έκαψε» 1,6 δισ. ευρώ σε μετρητά το πρώτο εξάμηνο – διπλάσιο ποσό από τις προβλέψεις των αναλυτών, που τοποθετούσαν τις εκροές στα 888,6 εκατ. ευρώ. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, οι οποίες δυσκολεύουν την επιτάχυνση της παραγωγής και την κάλυψη του αυξημένου ανεκτέλεστου όγκου παραγγελιών.

Ο CEO Guillaume Faury παραδέχτηκε ότι, παρότι ο στόχος παραδόσεων για το σύνολο του έτους παραμένει, η παγκόσμια αστάθεια και οι ελλείψεις εξαρτημάτων έχουν δυσκολέψει την επίτευξή του. Η μετοχή της Airbus υποχώρησε έως 1,5% την Πέμπτη, μειώνοντας την ετήσια άνοδο στο 14%, έναντι 28% της Boeing για την ίδια περίοδο.

Ο Faury σημείωσε ότι οι περισσότερες ελλείψεις αφορούν κινητήρες CFM International, ενώ επηρεάζονται και μονάδες της Pratt & Whitney. Ωστόσο, παραμένει αισιόδοξος πως τα προβλήματα θα λυθούν κατά το β’ εξάμηνο, με τις παραδόσεις να αυξάνονται παραδοσιακά προς το τέλος του έτους.

Ο στόχος για το 2025 παραμένει η παράδοση περίπου 820 αεροσκαφών, αυξημένος σε σχέση με το 2024 αλλά κάτω από τα 863 του 2019, πριν από την πανδημία. Επίσης, η Airbus επιβεβαίωσε την πρόβλεψη για προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη 7 δισ. ευρώ και ελεύθερη ταμειακή ροή 4,5 δισ. ευρώ πριν τη χρηματοδότηση πελατών.

Επιπλέον, σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή του μοντέλου A330neo από 4 σε 5 αεροσκάφη το μήνα έως το 2029, ώστε να ανταποκριθεί στη ζήτηση για καύσιμα αποδοτικότερα widebody αεροσκάφη μακρινών αποστάσεων.

Η Airbus χαρακτήρισε τη νέα συμφωνία ΗΠΑ–ΕΕ για επιστροφή στους μηδενικούς δασμούς στα πολιτικά αεροσκάφη ως «καλοδεχούμενη», μετά τα εμπόδια που είχαν προκύψει από τις πολιτικές του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ. Οι εμπορικές εντάσεις είχαν πλήξει την ήδη εύθραυστη αλυσίδα εφοδιασμού της αεροδιαστημικής βιομηχανίας.

Ο Faury χαρακτήρισε τον Τραμπ «δυναμικό πωλητή» της Boeing, σημειώνοντας πως οι κρατικές επισκέψεις και οι συμφωνίες για δασμούς λειτουργούσαν υπέρ της ανταγωνίστριας εταιρείας.

«Πρέπει να ανταγωνιζόμαστε με εξαιρετικά προϊόντα, καλύτερα από του αντιπάλου μας, για να κερδίσουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της Airbus.

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) στο δεύτερο τρίμηνο ανήλθαν σε 1,58 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις, αφού δεν επαναλήφθηκαν εφάπαξ χρεώσεις που σχετίζονταν με τον διαστημικό κλάδο της εταιρείας από το 2024. Τα έσοδα ανήλθαν σε 16,1 δισ. ευρώ, υψηλότερα από τα 15,99 δισ. ευρώ του 2024.

Οι αναλυτές είχαν προβλέψει προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη 1,44 δισ. ευρώ και έσοδα 15,69 δισ. ευρώ, σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg.

Διαβάστε ακόμη

Κλιματική κρίση: Ο καύσωνας ισοδυναμεί με απεργία – Πόσο κοστίζουν στην οικονομία

ΟΠΕΚΑ: Ποια επιδόματα καταβάλλονται 31 Ιουλίου – Αναλυτικά οι δικαιούχοι και τα ποσά

Η ελληνόκτητη ναυτιλία σε συναγερμό: Δεν στέλνει πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα