Η Aldi σχεδιάζει να επενδύσει 1,6 δισ. λίρες (2,2 δισ. δολάρια) στο Ηνωμένο Βασίλειο τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς ο γερμανικός όμιλος εκπτωτικών σούπερ μάρκετ επιδιώκει να κεφαλαιοποιήσει τις ιστορικές πωλήσεις που σημείωσε στη χώρα, με καταναλωτές που αναζητούν χαμηλότερες τιμές στα τρόφιμα.
Η αλυσίδα προγραμματίζει να ανοίξει 80 νέα καταστήματα μέσα στην περίοδο. Τα αποτελέσματα του 2024 έδειξαν αύξηση των πωλήσεων, αλλά πτώση κερδών κατά 21%, καθώς η εταιρεία μείωσε τιμές, επένδυσε σε υποδομές και αύξησε μισθούς.
«Ως ιδιωτική επιχείρηση μπορούμε να υιοθετούμε μια μακροπρόθεσμη οπτική. Ανεξάρτητα από τις συνθήκες ή την κερδοφορία, η αποστολή μας είναι η ανάπτυξη», δήλωσε ο Τζάιλς Χάρλεϊ, διευθύνων σύμβουλος της Aldi UK.
Η Aldi, που μπήκε στην αγορά το 1990, έγινε το τέταρτο μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ της Βρετανίας το 2022, κερδίζοντας καταναλωτές στη διάρκεια της κρίσης κόστους διαβίωσης. Το μερίδιο αγοράς της ανέρχεται πλέον σε περίπου 11%.
Η ανάπτυξή της στηρίζεται στις συνεχείς επεκτάσεις: διαθέτει 1.060 καταστήματα σε όλη τη χώρα, με 21 νέα να ανοίγουν στις επόμενες 13 εβδομάδες και στόχο τα 1.500 σημεία.
Η άνοδος των τιμών τροφίμων καθιστά τους καταναλωτές πιο ευαίσθητους στις τιμές, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό. Η Aldi έχει επενδύσει πάνω από 300 εκατ. λίρες σε μειώσεις τιμών από την αρχή του 2025, μειώνοντας πάνω από 900 προϊόντα.
Ωστόσο, οι μειώσεις τιμών έχουν κόστος: τα λειτουργικά κέρδη στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν σε 435,5 εκατ. λίρες, από 552,9 εκατ. το 2023. Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν οριακά κατά 1,1% στα 18,1 δισ. λίρες, ενώ σε συγκρίσιμη βάση μειώθηκαν – κάτι που ο Χάρλεϊ χαρακτήρισε «αναπόφευκτο» λόγω των επενδύσεων ανάπτυξης.
Όπως και οι ανταγωνιστές της, η Aldi επιβαρύνεται από την αύξηση των εργοδοτικών εισφορών και του κατώτατου μισθού. Παράλληλα, οι τιμές τροφίμων πιέζονται ανοδικά λόγω υψηλότερων λειτουργικών εξόδων, κακοκαιρίας και κακών σοδειών.
Ενόψει του επόμενου προϋπολογισμού τον Νοέμβριο, ο Χάρλεϊ κάλεσε την κυβέρνηση να δείξει ευελιξία προς τον κλάδο τροφίμων για να αποφευχθεί περαιτέρω άνοδος τιμών.
Ο ανταγωνισμός παραμένει σκληρός: η Asda έχει προειδοποιήσει για μείωση κερδοφορίας λόγω εστίασης στις τιμές, ενώ η Sainsbury’s αναμένει σταθερά λειτουργικά κέρδη σε σχέση με πέρυσι.
Διαβάστε ακόμη
BofA: Σε τροχιά ισχυρής ανάπτυξης η Metlen, η νέα τιμή – στόχος
Καζιμίρ: Να παραμείνει σε επαγρύπνηση η ΕΚΤ για ανοδικές πιέσεις στον πληθωρισμό
Κινεζικό «χτύπημα» στην Nvidia για αντιμονοπωλιακές παραβάσεις – Πτώση 2,6% για τη μετοχή
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.