Οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν κυρώσεις σε Έλληνα ναυλομεσίτη και δύο κινεζικούς διαχειριστές λιμενικών τερματικών εγκαταστάσεων, κατηγορώντας τους ότι διευκόλυναν τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου, διευρύνοντας έτσι την πολιτική της «μέγιστης πίεσης» εναντίον της Τεχεράνης. Αυτό αναφέρει ρεπορτάζ του Bloomberg σημειώνοντας πως σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ την Πέμπτη, στον κατάλογο των κυρώσεων προστέθηκε ο Αντώνιος Μαργαρίτης, μαζί με ένα δίκτυο εταιρειών που ελέγχει στην Ελλάδα και στα Νησιά Μάρσαλ. Παράλληλα, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ επέβαλε κυρώσεις σε δύο κινεζικούς διαχειριστές τερματικών και αποθήκευσης πετρελαίου, εκ των οποίων ο ένας βρίσκεται σε περιοχή που, όπως αναφέρεται, αποτελεί τη «μεγαλύτερη πύλη εισόδου ιρανικού αργού στην Κίνα».
Η Ουάσιγκτον εντείνει τις κινήσεις της με στόχο να περιορίσει τις εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου, που αποτελούν βασική πηγή εσόδων για την Τεχεράνη. Ωστόσο, το μέλος του OPEC έχει αποδειχθεί ικανό να παρακάμπτει το πλέγμα περιορισμών, με την Κίνα να παραμένει σταθερός προορισμός για τα φορτία του.
«Ο Μαργαρίτης αξιοποίησε την πολυετή εμπειρία του στη ναυτιλιακή βιομηχανία για να διευκολύνει παράνομα τη μεταφορά και πώληση ιρανικού πετρελαίου», ανέφερε το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών. Οι κυρώσεις αφορούν εταιρείες που συνδέονται με τον ίδιο, όπως η Marant Shipping and Trading S.A., η Square Tanker Management Ltd., η Comford Management S.A. και η United Chartering S.A.
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ πρόσθεσε στη «μαύρη λίστα» τις εταιρείες Qingdao Port Haiye Dongjiakou Oil Products Co., Ltd. και Yangshan Shengang International Petroleum Storage and Transportation Co., Ltd. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι διαχειριστές – με εγκαταστάσεις στην Τσινγκντάο της Σαντόνγκ και στη Γιανγκσάν, Ζεζιάνγκ – είχαν παραλάβει ιρανικό αργό πετρέλαιο που πωλήθηκε από την National Iranian Oil Co., με φορτία που έφθασαν σε πλοία τα οποία ήδη βρίσκονταν υπό αμερικανικές κυρώσεις.
Τα λιμάνια γύρω από την Τσινγκντάο και το Τζοουσάν, που γειτνιάζει με τη Γιανγκσάν, έχουν εξελιχθεί σε κύριες πύλες εμπορευμάτων. Ιδιαίτερα οι ιδιωτικά διαχειριζόμενοι τερματικοί σταθμοί αποτελούν πλέον βασικούς διαύλους για το ιρανικό πετρέλαιο, μετά την απόφαση ενός επαρχιακού ομίλου λιμένων νωρίτερα φέτος να προειδοποιήσει ότι οι τερματικοί σταθμοί της Σαντόνγκ πρέπει να σταματήσουν να δέχονται δεξαμενόπλοια υπό κυρώσεις. Μόνο η Τσινγκντάο υπολογίζεται ότι δέχτηκε περίπου 15,5 εκατομμύρια βαρέλια ιρανικού αργού τον Ιούνιο, σύμφωνα με εκτίμηση της Kpler.
Η Yangshan Shengang International δεν απάντησε άμεσα σε αιτήματα για σχόλιο, ενώ η Qingdao Port Haiye δεν κατέστη δυνατό να προσεγγιστεί μέσω email ή τηλεφώνου.
Οι τελευταίες κινήσεις των ΗΠΑ έρχονται λίγες εβδομάδες μετά τη μεγαλύτερη επιβολή κυρώσεων κατά του Ιράν των τελευταίων επτά ετών από το υπουργείο Οικονομικών, που στόχευσε δίκτυο υπό τον πετρελαϊκό μεγιστάνα Χοσεΐν Σαμχανί, γιο κορυφαίου συμβούλου του ανώτατου ηγέτη Αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ.
Διαβάστε ακόμη:
Αυστηρό… «φίλτρο» για τα cryptos στην Ελλάδα – Τι αλλάζει για ανταλλακτήρια και επενδυτές
Αποκαλύψεις για το σχέδιο Μασκ να εξαγοράσει την OpenAI με τη βοήθεια του Ζάκερμπεργκ
Η κρίσιμη ομιλία Πάουελ στο Jackson Hole και τα στοιχήματα για μείωση των επιτοκίων (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.