Η συντριβή του αεροσκάφους των Αιθιοπικών Αερογραμμών έχει καθηλώσει τα Boeing 737 Max 8, που έχουν πωληθεί σε χώρες εκτός ΗΠΑ. Ωστόσο το μεγάλο πλήγμα για τον αμερικανικό αεροναυπηγικό κολοσσό θα μπορούσε να έρθει από την ακύρωση παραγγελιών του συγκεκριμένου μοντέλου, αλλά και πιθανή διεκδίκηση αποζημιώσεων από εταιρείες. Σε αυτή την κατεύθυνση ανακοίνωσε ότι θα κινηθεί ήδη η Norwegian Air.

Οι αερομεταφορείς διεθνώς επανεξετάζουν παραγγελίες των 737 Max αξίας περίπου 57 δισ. δολαρίων. Το ποσό αυτό θα μπορούσε μάλιστα να ανέβει αφού η αναβαθισμένη εκδοχή του 737, που έχει βρεθεί στο στόχαστρο, έχει εξασφαλίσει 5.000 παραγγελίες συνολικής αξίας άνω των 600 δισ. δολαρίων. Προς το παρόν έχουν παραδοθεί λιγότερα από 400.

Η VietJet Aviation, η οποία μόλις τον περασμένο μήνα διπλασίασε τις παραγγελίες της στα 200 αεροσκάφη αξίας 25 δισ. δολαρίων, ανακοίνωσε ότι θα λάβει τις οριστικές αποφάσεις της μόλις ανακοινωθούν τα επίσημα αίτια της τραγωδίας. Η Kenya Airways επανεξετάζει τιην προσφορά της για αγορά Max και θα μπορούσε να στραφεί στο ανταγωνιστικό Α320 της Airbus, ενώ η ρωσική Utair Aviation επιζητεί εγγυήσεις πριν παραλάβει τα πρώτα 30 αεροσκάφη αξίας 3,65 δισ. δολαρίων.

Η Lion AIr της Ινδονησίας είναι έτοιμη να ακυρώσει την παραγγελία ύψους 737, στρεφόμενη και αυτή στην Airbus, ενώ επισφαλής είναι και η παραγγελία 5,9 δισ. δολαρίων από τη Flyadeal.

Η Boeing έχει δει την μετοχή της να καταγράφει πτώση 12% από την αρχή της εβδομάδας. Σήμερα ανακάμπτει λιγότερο από 1%, αλλά αναλυτές προειδοποιούν πως μπορεί να δεχθεί νέες ισχυρές πιέσεις το προσεχές διάστημα.

Η υπόθεση επηρεάζει συνολικά τον κλάδο των αερομεταφορέων, ενώ αναγκάζει τις ρυθμιστικές αρχές ανά τον πλανήτη να λάβουν μέτρα για την ασφάλεια των πτήσεων. Έχει δε ανοίξει μία συζητήση για το πού οδηγεί ο οξύτατος ανταγωνισμός μεταξύ των αεροναυπηγικών εταιρειών