Η προκαταρκτική έκθεση για τη συντριβή αεροσκάφους της Air India τον Ιούνιο αποκαλύπτει ότι η ακούσια διακοπή παροχής καυσίμου προκάλεσε την πτώση του Boeing 787 μόλις 32 δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του από την Αχμενταμπάντ. Ωστόσο, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Κάμπελ Γουίλσον, το πόρισμα —αν και διαφωτιστικό— αφήνει ανοιχτά σημαντικά ερωτήματα για τα αίτια του δυστυχήματος.

Χωρίς βλάβη, αλλά με τραγικό λάθος στους διακόπτες

Σύμφωνα με το πόρισμα της Ινδικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB), οι δύο διακόπτες καυσίμου στο κόκπιτ μετακινήθηκαν στη θέση cut-off, με αποτέλεσμα την άμεση απώλεια ώσης και την πτώση του αεροσκάφους. Ο Γουίλσον, σε εσωτερικό υπόμνημα προς τους εργαζομένους που διέρρευσε στο Bloomberg, υπογράμμισε ότι το αεροπλάνο και οι κινητήρες δεν παρουσίασαν κανένα μηχανικό ή συντηρητικό πρόβλημα και ότι όλες οι απαιτούμενες επιθεωρήσεις είχαν ολοκληρωθεί.

Επιπλέον, τόνισε ότι δεν υπήρξε πρόβλημα στην ποιότητα καυσίμου ούτε και στην απογείωση, ενώ οι πιλότοι είχαν περάσει με επιτυχία τους προ-πτήσης ελέγχους αλκοόλ και δεν υπήρχαν ενδείξεις ιατρικών προβλημάτων.

Ο Clive Kunder, πιλότος με περίπου 1.100 ώρες πτήσης στο συγκεκριμένο αεροσκάφος, είχε τον έλεγχο κατά την απογείωση, με τον πιο έμπειρο Sumeet Sabharwal να έχει τον ρόλο του παρατηρητή (pilot monitoring). Η εναλλαγή ρόλων μεταξύ κυβερνήτη και συγκυβερνήτη είναι συχνή σε μεγάλες αποστάσεις.

Ωστόσο, πολλά στοιχεία του περιστατικού παραμένουν ασαφή. Το πόρισμα δεν διευκρινίζει ποιος από τους δύο πιλότους ρώτησε γιατί απενεργοποιήθηκαν οι διακόπτες καυσίμου, ούτε περιλαμβάνει πλήρες καταγραφικό διάλογο από το πιλοτήριο πέραν αυτής της σύντομης ανταλλαγής.

Πιλότοι που εξέτασαν την έκθεση επεσήμαναν ότι η απενεργοποίηση των διακοπτών καυσίμου διήρκεσε μόλις ένα δευτερόλεπτο, αλλά η ενεργοποίησή τους πάλι χρειάστηκε 10 δευτερόλεπτα για τον πρώτο και 4 για τον δεύτερο — χρόνος ανεπαρκής για να ανακτήσει το αεροσκάφος την απαραίτητη ώση.

Η έκθεση δεν καταλήγει σε συστάσεις προς την κατασκευάστρια εταιρεία Boeing ή την GE Aerospace, που παρείχε τους κινητήρες GEnx-1B. Σύμφωνα με την AAIB, δεν υπάρχουν προς το παρόν ενδείξεις που να απαιτούν ενέργειες ή επανεξέταση του μοντέλου B787-8 ή των κινητήρων του.

Η Air India δεν απάντησε άμεσα σε σχετικό αίτημα για σχολιασμό.

Διαβάστε ακόμη

Sokio Hotels: Ανοίγει στις 17/7 το πρώτο ξενοδοχείο στην Αθήνα – Το νέο «στοίχημα» στην Αγίου Μελετίου (pics)

Η ΕΕ αναζητά νέες εμπορικές συμφωνίες στην Ασία ενόψει δασμών Τραμπ

Στο στόχαστρο όσοι αμφισβήτησαν τα τεκμήρια – Έλεγχοι σε λογαριασμούς, σπίτια και μετρητά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα