Η μετοχή της Diageo Plc σημείωσε τη μεγαλύτερη ημερήσια άνοδο σχεδόν πέντε ετών, μετά την ανακοίνωση της εταιρείας ποτών ότι αναμένει να διατηρήσει φέτος την αύξηση των πωλήσεων και προχωρά σε πρόσθετες περικοπές κόστους, στον απόηχο της αιφνίδιας αποχώρησης της διευθύνουσας συμβούλου της.

Η εταιρεία που παράγει το ουίσκι Johnnie Walker εκτίμησε την Τρίτη ότι η οργανική αύξηση των πωλήσεων θα κινηθεί στο 1,7% – όσο και πέρυσι – ποσοστό που ξεπέρασε ελαφρώς τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η επίδοση αυτή αποδόθηκε στην άνοδο των τιμών και των πωλήσεων, χάρη στη σταθερή ζήτηση από νεότερους καταναλωτές.

Η μετοχή της Diageo, η οποία είχε υποχωρήσει σχεδόν 30% από την αρχή του έτους μέχρι και τη Δευτέρα, σημείωσε άνοδο έως και 7% ενδοσυνεδριακά – το υψηλότερο ποσοστό από τον Νοέμβριο του 2020.

Όπως και άλλες εταιρείες του κλάδου, η Diageo επηρεάζεται από τους δασμούς του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και την ανησυχία των καταναλωτών για την επίδρασή τους στον πληθωρισμό. Η εταιρεία ανέφερε ότι πλέον υπολογίζει το ετήσιο κόστος των δασμών στα 200 εκατ. δολάρια, αυξημένο από τα 150 εκατ. που είχε αναφέρει προηγουμένως, εκ των οποίων είχε δηλώσει πως θα μπορούσε να απορροφήσει το ήμισυ.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι επεκτείνει το πρόγραμμα εξοικονόμησης κόστους σε 625 εκατ. δολάρια σε τρία χρόνια, έναντι προηγούμενου στόχου 500 εκατ. Αν και οι περικοπές δεν εστιάζουν στις θέσεις εργασίας, ενδέχεται να υπάρξουν απολύσεις, δήλωσε ο Νικ Τζανγκιάνι, προσωρινός CEO μετά την αποχώρηση της Ντέμπρα Κρου τον προηγούμενο μήνα.

Παρότι το καταναλωτικό περιβάλλον παραμένει δύσκολο, η Γενιά Z συνεχίζει να καταναλώνει, ιδιαίτερα ποτά χωρίς αλκοόλ και έτοιμα κοκτέιλ, δήλωσε ο Τζανγκιάνι.

«Καλύτερη τιμολόγηση»

Η εταιρεία θα επιδιώξει ισορροπία μεταξύ τιμών και αντίδρασης στους δασμούς, τόνισε, προσθέτοντας πως οι αυξήσεις δεν είναι αναγκαστικές για τις μάρκες που επηρεάζονται από τους νέους φόρους. «Έχουμε ευκαιρία για καλύτερη τιμολόγηση όχι μόνο στη Βόρεια Αμερική», ανέφερε.

Η εκτίμηση για αύξηση πωλήσεων το 2026 είναι μετριοπαθής αλλά ενσωματώνει τα γνωστά κόστη δασμών και είναι εφικτή, σύμφωνα με τον αναλυτή Ντάνκαν Φοξ του Bloomberg Intelligence, ο οποίος επισήμανε πως η αύξηση του όγκου δείχνει ότι η στρατηγική marketing αποδίδει.

Ωστόσο, ΗΠΑ και Κίνα παρουσίασαν αδυναμία στην κατανάλωση, ενώ και αγορές όπως η Γερμανία επηρεάστηκαν από την υψηλή τιμή του σκοτσέζικου ουίσκι. Οι πωλήσεις στη Βόρεια Ευρώπη υποχώρησαν κατά 13,9% πέρυσι.

Η Diageo αναδιοργανώνει τη δραστηριότητά της στην Ευρώπη, προσαρμόζοντάς την στις γευστικές προτιμήσεις κάθε χώρας. Όπως εξήγησε ο Τζανγκιάνι: «Η Ιταλία προτιμά απεριτίφ, η Γαλλία είναι η μεγαλύτερη αγορά για το σκοτσέζικο στην Ευρώπη και η Ισπανία προτιμά πιο χαλαρές περιστάσεις κατανάλωσης».

Ο αναλυτής της Jefferies Έντ Μάντι σημείωσε ότι η Diageo διατήρησε ή αύξησε το μερίδιο αγοράς στο 65% των αγορών όπου καταγράφεται απόδοση, περιλαμβανομένων των ΗΠΑ. «Αν και δεν υπάρχει σαφήνεια για την ακριβή στιγμή της ανάκαμψης, η εταιρεία εστιάζει στα σημεία που μπορεί να ελέγξει – κάτι που θα εκτιμηθεί θετικά», πρόσθεσε.

Ο Τζανγκιάνι δήλωσε επίσης ότι νιώθει «τιμημένος» για τον ρόλο του ως προσωρινού CEO και ότι η Diageo θα αποφασίσει για τον μόνιμο διάδοχο μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου. «Το Δ.Σ. κινείται γρήγορα για να λάβει τη σωστή απόφαση», είπε.

Διαβάστε ακόμη

Συναγερμός στην TSMC για παραβίαση εμπορικών μυστικών – Σε εξέλιξη έρευνες για τα τσιπ νέας γενιάς

Δυναμική ανανέωση στόλου για την ΤΕΝ – Πωλήσεις τριών παλαιών δεξαμενόπλοιων και παραγγελία δύο υπερσύγχρονων VLCC (pic)

DBRS: Ανθεκτικές και ισχυρές οι ελληνικές τράπεζες – Ξεπέρασαν τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στα stress tests της EBA (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα