Η FedEx εκτιμά ότι θα δεχθεί πλήγμα ύψους 1 δισ. δολαρίων μέσα στη φετινή χρονιά εξαιτίας της αβεβαιότητας στο διεθνές εμπόριο, αναδεικνύοντας τον αντίκτυπο των δασμών που έχει επιβάλει ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Ντόναλντ Τραμπ και της κατάργησης της απαλλαγής από δασμούς για προϊόντα χαμηλής αξίας.

Το μεγαλύτερο μέρος της μείωσης των λειτουργικών κερδών οφείλεται στη δραστική κάμψη των αποστολών από την Κίνα προς τις ΗΠΑ, μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα γραμμή για την εταιρεία, η οποία έχει πληγεί από τους δασμούς. Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της FedEx, Τζον Ντίτριχ, περίπου 300 εκατ. δολάρια συνδέονται με το υψηλότερο κόστος εκτελωνισμού. «Το ακριβό εμπορικό περιβάλλον θα αποτελέσει πρόκληση για εμάς το επόμενο διάστημα», σημείωσε στην τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα τριμήνου.

Η εξέλιξη αποτελεί ακόμη μια απόδειξη του πώς ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ επιβαρύνει τα εταιρικά κέρδη και πώς οι επιχειρήσεις αρχίζουν να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες μετά από μήνες αστάθειας στην εμπορική πολιτική.

Νέες εκτιμήσεις και ανθεκτικότητα

Η εταιρεία με έδρα το Μέμφις επανέφερε την καθοδήγηση για τα οικονομικά της μεγέθη, προβλέποντας αύξηση εσόδων 4%–6% στο τρέχον οικονομικό έτος, υψηλότερα από τις εκτιμήσεις της Wall Street. Για το οικονομικό έτος 2026, τα προσαρμοσμένα κέρδη αναμένονται στα 17,20–19 δολάρια ανά μετοχή, μεσοσταθμικά λίγο χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών.

Μέχρι πρόσφατα, η FedEx είχε αποφύγει να δώσει ετήσιες προβλέψεις, επικαλούμενη την αδυναμία πρόβλεψης της ζήτησης λόγω της απρόβλεπτης πολιτικής δασμών του Τραμπ. Η νέα εκτίμηση στηρίζεται στην παραδοχή ότι δεν θα υπάρξουν περαιτέρω αρνητικές εξελίξεις στο παγκόσμιο εμπόριο.

Παρά τις πιέσεις, η σαφέστερη εικόνα που έδωσε η διοίκηση πρόσφερε κάποια ανακούφιση στους επενδυτές. Η μετοχή της FedEx κατέγραψε άνοδο μικρότερη της μίας ποσοστιαίας μονάδας την Παρασκευή στη Νέα Υόρκη, αν και από την αρχή του έτους έχει υποχωρήσει κατά 19%, σε αντίθεση με την άνοδο 13% του δείκτη S&P 500. «Οι δασμοί είναι κάτι σαν θόρυβος, αλλά είναι πραγματικοί», δήλωσε ο Κρις Μπάλαρντ, διαχειριστής στην Check Capital Management. «Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, τα αποτελέσματα ήταν λίγο καλύτερα από τις προσδοκίες».

Τέλος στο «de minimis»

Η FedEx εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τον αντίκτυπο της κατάργησης, στις 29 Αυγούστου, του καθεστώτος που επέτρεπε την αδασμολόγητη εισαγωγή προϊόντων αξίας κάτω των 800 δολαρίων στις ΗΠΑ. Η αλλαγή αυτή δημιουργεί αβεβαιότητα για τη διάρθρωση των παγκόσμιων εμπορικών ροών.

Λόγω της θέσης της, η FedEx θεωρείται συχνά προπομπός της πορείας της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς συνδέεται με επιχειρήσεις τόσο του καταναλωτικού όσο και του βιομηχανικού τομέα. Καθώς πλησιάζει η περίοδος των χριστουγεννιάτικων αγορών, οι εκτιμήσεις της αποτελούν ισχυρό δείκτη για την πορεία του έτους.

Αναλυτές της Bank of America έχουν ήδη υποβαθμίσει τη FedEx και την ανταγωνίστρια UPS, προβλέποντας ότι οι αλλαγές στο καθεστώς «de minimis» θα οδηγήσουν σε υποτονική ζήτηση στις γιορτές. Η FedEx πάντως εμφανίζεται «συγκρατημένα αισιόδοξη» για την περίοδο αυτή.

Η εταιρεία επαναγόρασε μετοχές αξίας 500 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο και σκοπεύει να συνεχίσει τις αγορές ως το τέλος της χρήσης. Παράλληλα, προχωρά σε εσωτερικές αλλαγές με στόχο τη μείωση του κόστους, όπως η ενοποίηση των μέχρι πρότινος χωριστών δικτύων αερομεταφορών και χερσαίων μεταφορών. Μέσω αυτών, η FedEx εκτιμά ότι θα επιτύχει μόνιμη εξοικονόμηση 1 δισ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη 

Debate Τσάκου-Τσαντάνη για την πρόταση Τραμπ μα καταργηθούν τα τριμηνιαία αποτελέσματα

Στέφαν Μπουζνιά στη Les Echos: Γιατί η Euronext προχωρά στην εξαγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών

Mητσοτάκης: Kάνουμε πράξη τις πατριωτικές ελαφρύνσεις ενώ άλλοι μιλούν για πατριωτικούς φόρους – Φοροελαφρύνσεις σε 4,3 εκατ. συμπολίτες μας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα