Μπορεί κατά τη διάρκεια της ισπανικής γρίπης στα τέλη του 190υ αιώνα οι πολίτες να είχαν ως μόνο όπλο τη μάσκα για την καταπολέμηση του ιού, όμως, στον τεχνολογικά αναπτυγμένο 21ο αιώνα οι καταναλωτές καταπολεμούν το άγχος και την αβεβαιότητα του μέλλοντος… αγοράζοντας gadgets.

Καθώς η επέλαση του δεύτερου κύματος του κορωνοϊού βρίσκεται σε εξέλιξη, τα κέρδη της Samsung αυξήθηκαν ανέλπιστα – δεδομένων των συνθηκών – και αυτό φυσικά ήγειρε ερωτήματα μεταξύ των οικονομολόγων: Τι αγοράζουν οι καταναλωτές εν μέσω πανδημίας;

Όπως αποδεικνύεται, gadgets. Τα smartphones και οι flat screen τηλεοράσεις είχαν την τιμητική τους κατά της διάρκεια του εγκλεισμού και αποδείχθηκε το κατάλληλο «αντίδοτο» ενάντια της πλήξης. Ενδεικτικά, τα ακουστικά της Samsung σημείωσαν άνοδο κατά 50% για το γ’ τρίμηνο του του 2020, με την εταιρεία να βγαίνει κερδισμένη και από τη σωστή διαχείριση εξοικονόμησης κόστους, συμπεριλαμβανομένων των χαμηλότερων δαπανών μάρκετινγκ, ώστε να αυξήσει τα κέρδη το β’ τρίμηνο της φετινής χρονιάς.

Όμως, η λαχτάρα των καταναλωτών δεν τελειώνει εκεί – η σειρα έξυπνων ρολογιών και tablet της Samsung συνέβαλε περαιτέρω στην αύξηση των κερδών του κορεάτικου κολοσσού, ειδικότερα μετά την κυκλοφορία της νέας σειράς Galaxy.

Ακόμη και η επιχείρηση chip-memory είχε αυξημένη ζήτηση, καθώς οι υπολογιστές και τα ακουστικά  υποστηρίζονται από τέτοιου είδους εξαρτήματα, ειδικά σε μοντέλα υψηλών προδιαγραφών.

Και τότε ήταν η κατάλληλη στιγμή για να μπει ο τεχνολογικός κολοσσός στο παιχνίδι: Οι αποστολές ήταν υψηλότερες από το αναμενόμενο παρά τις χαμηλότερες τιμές – που είναι καθαρά συνάρτηση της προσφοράς και της ζήτησης – μια ένδειξη ότι μπορεί να ωθήσει την οικονομία κλίμακας.

Ο Κορεάτικος κολοσσός, όπως και οι ανταγωνιστές του ανά την υφήλιο, θα πρέπει να περιμένoυν τουλάχιστον μέχρι τον επόμενο χρόνο, για να δουν ουσιαστική ανάκαμψη. Στο μεταξύ, προειδοποιεί για ύφεση του τέταρτου τριμήνου, ιδίως σε smartphone και chips, που θα οφείλονται σε μακροοικονομικούς παράγοντες, ενώ νέα προϊόντα, όπως το τελευταίο iPhone της Apple και η κυκλοφορία του νέου PlayStation 5 της Sony, θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον αλλά και την τσέπη των καταναλωτών.

Η Samsung πιστεύει πως τα πρόκειται να ξεπεράσει τους σκοπέλους της πανδημίας, αλλά όπως ακριβώς και οι καταναλωτές, ενόψει νέων περιοριστικών μέτρων και των ταξιδιωτικών περιορισμών,  θα πρέπει πρώτα να προετοιμαστεί για έναν πολύ απαιτητικό χειμώνα.