Το πολυαναμενόμενο σχέδιο της Ιταλίας για την κατασκευή γέφυρας ύψους 13,5 δισ. ευρώ (15,9 δισ. δολάρια), που θα συνδέει τη Σικελία με την ιταλική χερσόνησο, βρίσκεται στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τις Βρυξέλλες να πιέζουν την κυβέρνηση για πρόσθετες πληροφορίες αναφορικά με τις περιβαλλοντικές του επιπτώσεις.

Σε επιστολή που εστάλη αυτήν την εβδομάδα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς την ιταλική κυβέρνηση και την οποία επικαλείται το Bloomberg News, σημειώνεται ότι η Κομισιόν «εντόπισε τομείς στους οποίους χρειάζονται διευκρινίσεις καθώς και περαιτέρω μέτρα που θα βοηθήσουν τις ιταλικές αρχές» να αντιμετωπίσουν τυχόν «ελλείψεις» πριν από την παροχή άδειας ανάπτυξης ή την έναρξη των εργασιών.

Η Επιτροπή θέλει επίσης να συζητήσει την επίδραση στους κατοίκους της περιοχής, τα μέτρα αποζημίωσης, αλλά και ζητήματα που σχετίζονται με το νερό, τον αέρα και τον θόρυβο.

Παρότι δεν φαίνεται πιθανό στις παρούσες συνθήκες η Κομισιόν να μπλοκάρει το έργο, οποιαδήποτε καθυστέρηση θα μπορούσε να επιμηκύνει το ήδη φορτωμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της γέφυρας που θα συνδέσει τη Σικελία με την Καλαβρία.

Στην επιστολή της, η Επιτροπή ανέφερε ότι έχει λάβει επίσημες καταγγελίες και αιτήματα για πληροφορίες από πολλαπλούς φορείς και ότι οι διευκρινίσεις θα της επιτρέψουν να απαντήσει σε αυτά «με τον πλέον κατάλληλο τρόπο».

Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε επαφή με τις ιταλικές αρχές για το φαραωνικό έργο της γέφυρας στη Μεσσίνα, το οποίο κοινοποιήθηκε επισήμως στις Βρυξέλλες τον Ιούνιο.

Τον Αύγουστο, η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι ενέκρινε το σχέδιο κατασκευής γέφυρας μήκους 3,6 χιλιομέτρων (2,2 μιλίων), ύστερα από δεκαετίες άκαρπων προσπαθειών. Το σχέδιο εξετάζεται τώρα από το Ελεγκτικό Συνέδριο της χώρας, που αναμένεται να γνωμοδοτήσει έως τον Νοέμβριο.

Μόλις ολοκληρωθεί αυτό το στάδιο, μπορούν να ξεκινήσουν τα έργα για τις σιδηροδρομικές και οδικές συνδέσεις, προτού ξεκινήσει η ίδια η κατασκευή της γέφυρας. Η κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο την ολοκλήρωση του έργου το 2032 — χρονοδιάγραμμα που στην επιστολή περιγράφεται ως «φιλόδοξο».

Το έργο έχει συναντήσει έντονη αντίσταση από την πολιτική αντιπολίτευση και ομάδες κατοίκων, που υποστηρίζουν ότι η γέφυρα θα καταστρέψει το τοπίο και θα έχει σημαντικές περιβαλλοντικές συνέπειες, χωρίς πραγματικό όφελος για την τοπική οικονομία, η οποία υστερεί εδώ και χρόνια σε σχέση με τον βορρά της χώρας. Επιπλέον, εκατοντάδες οικογένειες θα χάσουν τις περιουσίες τους όταν ξεκινήσει η κατασκευή.

Η γέφυρα αποτελεί προσωπικό σχέδιο του ηγέτη της Λέγκας, Ματέο Σαλβίνι, αναπληρωτή πρωθυπουργού και υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, αλλά έχει και την πλήρη στήριξη της Τζόρτζια Μελόνι.

Η Κομισιόν ξεκαθάρισε ότι βρίσκεται «σε επαφή» με τις ιταλικές αρχές για το έργο. «Όλα τα έργα που υλοποιούνται σε κράτη-μέλη πρέπει να συμμορφώνονται με το δίκαιο της ΕΕ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ακόμη 

Συνάντηση Τραμπ – Ερντογάν στις 25 Σεπτεμβρίου στον Λευκό Οίκο: Στο μενού τα F-35

Η Ρωσία κάνει παραβιάσεις και η Ε.Ε συζητά για μελλοντικές κυρώσεις (tweets)

Oxford Economics για Ευρωζώνη: Ανθεκτική αλλά όχι άτρωτη σε νέα κρίση χρέους (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα