Σε φάση ενοποίησης εισέρχεται η παγκόσμια βιομηχανία διύλισης, καθώς η επιβράδυνση στη ζήτηση πετρελαίου αναμένεται να συμπέσει με projects μεγάλης κλίμακας που θα αρχίσουν να μπαίνουν στις ράγες την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με την Goldman Sachs.

Το πλήγμα στη ζήτηση από τον κορωνοϊό δεν έχει προκαλέσει ακόμα καθυστερήσεις σε μια σειρά μεγάλων έργων διύλισης, τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται στην Κίνα και τη Μέση Ανατολή, που, όπως αναφέρει σε σημείωμά της η επενδυτική τράπεζα, θα ξεκινήσουν τις δραστηριότητές τους από το 2021 έως το 2024. Αυτό αναμένεται να προκαλέσει πτώση στα παγκόσμια ποσοστά χρήσης κατά 3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

«Αναμένουμε ότι αύξηση του ανταγωνισμού θα οδηγήσει χαμηλότερα τα περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων το διάστημα 2021-2022 καθώς και σε δυνητικά λουκέτα διυλιστηρίων στις ανεπτυγμένες αγορές», αναφέρουν αναλυτές της επενδυτικής τράπεζας. Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα επιστρέψει σε επίπεδα προ κορωνοϊού μέχρι το 2022», αναφέρουν.

Από τις αναδυόμενες αγορές θα προκύψει το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης της κατανάλωσης πετρελαίου την πρώτη πενταετία της δεκαετίας και τα νέα μεγάλα διυλιστήρια θα βρίσκονται κοντά στο σημείο όπου βρίσκεται τώρα η ζήτηση, σύμφωνα με τη Goldman. Αυτό σημαίνει ότι το κλείσιμο των διυλιστηρίων θα είναι πιο πιθανό στις ανεπτυγμένες χώρες.

Μεταξύ των προϊόντων πετρελαίου, η βενζίνη θα ηγηθεί της ανάκαμψης στη ζήτηση για καύσιμα.

Η κατανάλωση βενζίνης και ντίζελ θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 ως το επόμενο έτος, ενώ τα καύσιμα αεροσκαφών δεν είναι πιθανό να φτάσουν εκεί μέχρι τουλάχιστον το 2023, αναφέρουν οι αναλυτές.