Ο Ηiroshi Nakamura το έμαθε από Aμερικανό συνεργάτη: H Volkswagen είχε παραδεχτεί πως ψευδόταν όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων εδώ και χρόνια.

Ο Nakamura δεν ήταν σίγουρος αλλά πίστευε πως η εταιρία στην οποία εργαζόταν, η Horiba Ltd., η οποία κατασκευάζει περίπου το 70% των αυτόματων μηχανημάτων ανίχνευσης των ρύπων στον κόσμο, είχε παίξει έναν πολύ μεγάλο ρόλο στην αποκάλυψη του σκανδάλου της Volkswagen.

Aπό ό,τι φαίνεται ο Nakamura είχε δίκιο. Οι Αμερικανοί ερευνητές είχαν βασιστεί στα φορητά μηχανήματα της Horiba για να κάνουν την αποκάλυψη πως περίπου 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα του ομίλου Volkswagen μολύνουν παραπάνω στον δρόμο από ό,τι στις εργαστηριακές μελέτες, περίπου 40 φορές από όσο επιτρέπουν τα όρια των ΗΠΑ.

Hiroshi Nakamura

Η Horiba ξεκίνησε το 1945, με τον στόχο να συνεχίσει την έρευνα της πυρηνικής φυσικής η οποία διεκόπη κατά τη διάρκεια του Β’ ΠΠ. Η εταιρία διαφοροποιήθηκε και σχεδίασε το πρώτο μηχάνημα ανάλυσης εκπομπών κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης της ιαπωνικής οικονομίας τη δεκαετία του ’60. Η είσοδός της στην αγορά ήρθε ως απάντηση στην αυξανόμενη ανησυχία όσον αφορά την μόλυνση του περιβάλλοντος, η οποία επήλθε με την μαζική εκβιομηχάνιση της χώρας.

Ο Nakamura εισήλθε στην εταιρία το 1998 και ξεκίνησε να κατασκευάζει τον πρώτο φορητό ανιχνευτή εκπομπών αερίων, τον OBS-1000. Το πρώτο μοντέλο απέτυχε στην αγορά. Η Horiba, παρόλα αυτά, τον προήγαγε, στέλνοντάς τον στις ΗΠΑ μεταξύ του 2006 και του 2008 για να μάθει την αγορά της.

Μετά από μισή δεκαετία και πλέον, το ΙCCT (International Council on Clean Transportation) προσέλαβε το πανεπιστήμιο της West Virginia, και δη το Center for Alternative Fuels, Engines and Emissions, για να τεστάρει τις ντιζελομηχανές που ήδη βρίσκονταν στη λειτουργία στις ΗΠΑ το 2013. Το Κέντρο μελέτησε τρεις μηχανές, συμπεριλαμβανόμενων και των Volkswagen Passat και Jetta, με τα μηχανήματα της Horiba.

A Horiba Ltd. OBS-ONE portable emissions measurement system

Κάπως έτσι, απεδείχθη πως υπήρχε μεγάλη διαφορά μεταξύ των εκπομπών αερίων στον δρόμο, υπό πραγματικές συνθήκες, σε σχέση με τις εργαστηριακές μελέτες. Mήνες πέρασαν, οι συναντήσεις μεταξύ των υπευθύνων της Volkswagen και της πολιτείας της Καλιφόρνια συνεχίζονται. Αρχικά, η Volkswagen είπε πως οι ερευνητές έπρεπε να είχαν κάνει λάθος και κατηγόρησαν το σύστημα Horiba.

Αλλά στο τέλος, η εταιρία παραδέχθηκε το λογισμικό που είχε εγκαταστήσει το οποίο δικαιολογούσε τη διαφορά. Το σκάνδαλο, ξεκίνησε.