Η Amazon.com Inc. μηνύει την Perplexity AI Inc. για να προσπαθήσει να εμποδίσει τη νεοσύστατη εταιρεία να βοηθά τους χρήστες να αγοράζουν προϊόντα από τη μεγαλύτερη ηλεκτρονική αγορά στον κόσμο, δημιουργώντας μια αντιπαράθεση που μπορεί να έχει επιπτώσεις στην εμβέλεια της λεγόμενης τεχνητής νοημοσύνης μέσω συστημάτων γνωστών και ως «πράκτορες» (agents).
Η Amazon κατέθεσε αγωγή απαιτώντας από την Perplexity να σταματήσει να επιτρέπει στον πράκτορα τεχνητής νοημοσύνης του, Comet, να πραγματοποιεί διαδικτυακές αγορές για λογαριασμό των χρηστών. Ο κολοσσοός του ηλεκτρονικού εμπορίου κατηγορεί την Perplexity για διάπραξη ηλεκτρονικής απάτης, καθώς δεν αποκαλύπτει πότε ο Comet πραγματοποιεί αγορές για λογαριασμό πραγματικών προσώπων, παραβιάζοντας τους όρους παροχής υπηρεσιών της Amazon, σύμφωνα με την καταγγελία που κατατέθηκε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο.
Η Amazon κατηγορεί τη μικρότερη εταιρεία ότι υποβαθμίζει την εμπειρία αγορών της Amazon και εισάγει ευπάθειες στην προστασία της ιδιωτικότητας των καταναλωτών. Η αγωγή μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία νομικών προηγούμενων σχετικά με το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η τεχνητή νοημοσύνη στο να βοηθά τους ανθρώπους να κατανοήσουν και να εκτελέσουν αυτόματα εργασίες του πραγματικού κόσμου, αντί να δημιουργεί απλώς διαδικτυακό περιεχόμενο.
Ένας εκπρόσωπος της Perplexity δήλωσε ότι η αγωγή «απλώς αποδεικνύει ότι η Amazon πραγματοποιεί εκφοβισμό. Είναι μια τακτική εκφοβισμού για να αποτρέψει εταιρείες όπως η Perplexity από το να βελτιώσουν τη ζωή των ανθρώπων», ανέφερε η νεοφυής εταιρεία.
Η σύγκρουση μεταξύ της Amazon και της Perplexity προσφέρει μια πρώιμη εικόνα της επικείμενης συζήτησης σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της εξάπλωσης των λεγόμενων AI agents που εκτελούν πιο σύνθετες εργασίες online για τους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων των αγορών.
Όπως η OpenAI και η Google, η Perplexity έχει πιέσει για την επανεξέταση του παραδοσιακού web browser γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο να απλοποιήσει περισσότερες ενέργειες για τους χρήστες, όπως τη σύνταξη email και τη διεξαγωγή έρευνας αγοράς.
Η Amazon αναπτύσσει επίσης τους δικούς της AI agents, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που είναι ικανοί να πραγματοποιούν αγορές. Τον Απρίλιο, παρουσίασε μια λειτουργία με την ονομασία Buy For Me, η οποία έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στους αγοραστές να αγοράζουν από ιστότοπους μέσα από την εφαρμογή αγορών της Amazon.
Ένας άλλος βοηθός τεχνητής νοημοσύνης, με την ονομασία Rufus, μπορεί να περιηγηθεί στον ιστότοπο της Amazon, να προτείνει προϊόντα στους αγοραστές και να τα βάζει στο καλάθι. Ωστόσο, μεγάλο μέρος των πειραμάτων σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι πράκτορες μπορούν να αλληλεπιδρούν με το διαδίκτυο έχει πραγματοποιηθεί από νεοφυείς επιχειρήσεις όπως η Perplexity, η αξία της οποίας εκτιμάται πλέον σε 20 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι όροι χρήσης του ιστότοπου λιανικής πώλησης της Amazon απαγορεύουν «οποιαδήποτε χρήση εξόρυξης δεδομένων, ρομπότ ή παρόμοιων εργαλείων συλλογής και εξαγωγής δεδομένων». Τον Νοέμβριο του 2024, η Amazon ζήτησε από την Perplexity να σταματήσει την ανάπτυξη πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης ικανών να αγοράζουν προϊόντα στον ιστότοπο μέχρι οι δύο εταιρείες να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με την πρακτική αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες. Η νεοφυής επιχείρηση συμμορφώθηκε.
Ωστόσο, τον Αύγουστο του ίδιου έτους, η Perplexity άρχισε να χρησιμοποιεί τον νέο της πράκτορα περιήγησης Comet, ο οποίος είχε συνδεθεί στους λογαριασμούς Amazon των χρηστών της, σύμφωνα με την επιστολή. Αυτή τη φορά, η Perplexity αναγνώρισε τους πράκτορες ως χρήστες του προγράμματος περιήγησης Google Chrome, ανέφερε η Amazon στην επιστολή. Όταν η Perplexity αρνήθηκε να σταματήσει τη λειτουργία των bot της, η Amazon προσπάθησε να τα αποκλείσει, αλλά η Perplexity κυκλοφόρησε μια νέα έκδοση του Comet για να παρακάμψει το μέτρο ασφαλείας.
Τους τελευταίους 18 μήνες, η Perplexity έχει κατηγορηθεί ότι χρησιμοποιεί το περιεχόμενό τους σε περιλήψεις ειδήσεων τεχνητής νοημοσύνης χωρίς άδεια και ότι αγοράζει δεδομένα που έχουν συλλεχθεί παράνομα από τους ιστότοπους του Reddit. Η Perplexity είχε δηλώσει προηγουμένως ότι «θα αγωνίζεται πάντα σθεναρά για τα δικαιώματα των χρηστών να έχουν ελεύθερη και δίκαιη πρόσβαση στη δημόσια γνώση».
Οι πράκτορες αγορών μπορεί μια μέρα να αποτελέσουν σημαντική απειλή για την κερδοφόρα διαφημιστική δραστηριότητα της Amazon, η οποία κερδίζει τα περισσότερα χρήματά της από την πώληση προνομιακών θέσεων στο ηλεκτρονικό της κατάστημα ως απάντηση στις αναζητήσεις προϊόντων των αγοραστών. Εάν τα bots κάνουν αγορές για τους πελάτες, η διαφημιστική τοποθέτηση ενδέχεται να χάσει την αξία της.
Σύμφωνα με το Bloomberg, ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon, Άντι Τζάσι, δήλωσε σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας ότι η εμπειρία των πελατών με τους AI shopping agents «δεν ήταν καλή», αναφέροντας την έλλειψη εξατομίκευσης και ιστορικού αγορών συγκεκριμένων χρηστών, καθώς και τις λανθασμένες εκτιμήσεις παράδοσης και τιμολόγησης.
Η Perplexity είναι πελάτης της μονάδας cloud της Amazon. Ο CEO της Perplexity, Αραβίντ Σρινίβας δήλωσε ότι η εταιρεία του έχει δεσμευτεί για «εκατοντάδες εκατομμύρια» στην Amazon Web Services. Ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, έχει επίσης επενδύσει στην Perplexity.
Διαβάστε ακόμη
Τζον Άρντιλ (Exxon Mobil): 5 έως 10 δισ. δολ η επένδυση για τις γεωτρήσεις στο Ιόνιο
Πλειστηριασμοί: «Μοσχοπουλήθηκε» το μεγάλο ακίνητο της Neoset στην Κηφισίας (pics)
Λετονία: Η χώρα που ξέμεινε από άνδρες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.