Τα κεφάλαια συνεχίζουν να απομακρύνονται από την πετρελαϊκή βιομηχανία του Καναδά, με την Kinder Morgan Inc. να πουλάει το μερίδιό της στη χώρα την Τετάρτη – μια νέα προσθήκη στα περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια δολάρια αποεπενδύσεων ξένων εταιρειών τα τελευταία τρία χρόνια.

Η Pembina Pipeline Corp., με έδρα την πόλη Κάλγκαρι στον Καναδά, θέλει να αγοράσει τα καναδικά περιουσιακά στοιχεία της Kinder και έναν διασυνοριακό αγωγό σε μια συμφωνία ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Για την Kinder που εδρεύει στο Χιούστον, η συμφωνία ολοκληρώνει την έξοδο από μια χώρα που έχει απογοητεύσει ουκ ολίγες εταιρείες – από την ConocoPhillips και την Royal Dutch Shell Plc έως τη Marathon Oil Corp.

Οι έξοδοι αυτοί, φαινόμενο σπάνιο για μια τόσο σταθερή πετρελαιοπαραγωγική χώρα, προσθέτει ένα επιπλέον στρώμα ζοφερότητας για μια βιομηχανία που αντιπροσωπεύει περίπου το ένα πέμπτο των εξαγωγών του Καναδά. Ο ενεργειακός τομέας – ο οποίος επικεντρώνεται γύρω από τις πετρελαιοκηλίδες της Alberta – έχει αγωνιστεί να ανακάμψει από τη συντριβή των παγκόσμιων τιμών του πετρελαίου το 2014, με μείωση των κεφαλαιουχικών δαπανών για πέντε χρόνια και μείωση των θέσεων απασχόλησης, με αποτέλεσμα το ποσοστό ανεργίας στην περιοχή να υπερβεί το 6%. Η Alberta προβλέπεται να καταγράψει τη βραδύτερη ανάπτυξη οποιασδήποτε περιοχής στον Καναδά φέτος.

Η κατάσταση δεν είναι πιθανό να βελτιωθεί σύντομα, με βασικούς πετρελαιαγωγούς, όπως τον Keystone XL της TC Energy Corp. και την επέκταση της Γραμμής 3 της Enbridge Inc., να έχουν πληγεί από νομικά εμπόδια. Η έλλειψη αγωγών έχει επιβαρύνει τις τιμές του καναδικού αργού για χρόνια, στέλνοντας τες σε χαμηλό ρεκόρ στο τέλος του 2018.

“Η κατάσταση των αγωγών γίνεται όλο και χειρότερη. Όλα χειροτερεύουν”, δήλωσε η Laura Lau, η οποία βοηθά στη διαχείριση περισσότερων από 2 δισεκατομμύρια δολάρια στη Brompton Corp. στο Τορόντο

Άλλες πρόσφατες μεγάλες εξόδους περιλαμβάνουν την πώληση 13,20 δισ. δολαρίων των πετρελαϊκών assets της εταιρείας ConocoPhillips στην Cenovus Energy Inc. το 2017 και τις πωλήσεις των μεριδίων της Shell και της Marathon σε ένα έργο πετρελαιοκηλίδας στην Canadian Natural Resources Ltd για περίπου $10,7 δισεκατομμύρια το ίδιο έτος. Η Canadian Natural αγόρασε επίσης τα πετρελαϊκά assets της Devon Energy Corp. με έδρα την Οκλαχόμα για $2,79 δισ. Η νορβηγική Equinor ASA αποχώρησε από τη χώρα το 2016 αφού αντιμετώπισε πίεση στην έδρα της για να επενδύσει σε έργα χαμηλότερων εκπομπών.

Η Kinder Morgan είναι από πολλές απόψεις το τέλειο παράδειγμα των προβλημάτων – συμπεριλαμβανομένων των αργών κανονιστικών διαδικασιών, ενός ενεργού περιβαλλοντικού κινήματος και μιας ποικιλίας διεπαγγελματικών διαμαρτυριών. Η εταιρεία αγόρασε τον αγωγό Trans Mountain, ο οποίος μεταφέρει αργό πετρέλαιο και άλλα προϊόντα από το Έντμοντον σε ναυτιλιακό σταθμό στο Βανκούβερ, για περίπου 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2005, προκειμένου να αποκτήσει έκθεση στις πετρελαιοκηλίδες – το τρίτο μεγαλύτερο απόθεμα αργού του κόσμου.

Ωστόσο, ένα σχέδιο για τριπλασιασμό της χωρητικότητας της γραμμής μπλόκαρε λόγω της διαμαρτυρίας ιθαγενών ομάδων, των περιβαλλοντολόγων και της κυβέρνησης της Βρετανικής Κολομβίας. Η Kinder απείλησε ότι θα αποσύρει την επέκταση, κάτι που εξανάγκασε την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Justin Trudeau να επέμβει και να αγοράσει ολόκληρη τη γραμμή για περίπου 3,45 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.