Μετοχικό μερίδιο στους New York Times κατάφερε να «χτίσει» η επενδυτική Fivespan Partners, εκτιμώντας πως η ανάπτυξη της χρήσης των εργαλείων της τεχνητής νοημοσύνης θα αναπτύξει την εφημερίδα και θα ενισχύσει το φάσμα των συνδρομητών της διεθνώς.

Οι χρηματοδότες πριν από τρία χρόνια είχαν πρωτοστατήσει σε μια ηχηρή ακτιβιστική καμπάνια στους New York Times Co. επανέρχονται τώρα με νέα επενδυτική κίνηση.

Το επενδυτικό σχήμα που ίδρυσαν πέρυσι ο Ντίλαν Χάγκαρτ και η Σάρα Κόιν, απέκτησε συμμετοχή, άγνωστου ύψους, στην εμβληματική εφημερίδα και πιέζει τη διοίκηση να αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για να διευρύνει τη συνδρομητική της βάση, σύμφωνα με το Bloomberg.

Οι Χάγκαρτ και Κόιν είχαν ηγηθεί της επένδυσης της ValueAct Capital Management στους NYT, πριν αποχωρήσουν για να ιδρύσουν τη Fivespan.

«Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ξεκάθαρα ένας ούριος άνεμος για τους New York Times — η δουλειά μας δείχνει ότι μπορεί να υπερδιπλασιάσει το μακροπρόθεσμο δυναμικό εσόδων και κερδών: ενισχύοντας την ανάπτυξη με την προσέγγιση ευρύτερου κοινού, τη μετατροπή περισσότερων αναγνωστών σε συνδρομητές και το ξεκλείδωμα νέων, προσοδοφόρων πηγών κερδοφορίας», ανέφερε η Fivespan στην επιστολή της.

Η μετοχή της εταιρείας ενισχύθηκε μετά την είδηση, με την αποτίμηση της να διαμορφώνεται στα 9,7 δισ. δολάρια. Η άνοδος της μετοχής, τον τελευταίο χρόνο, φθάνει στο 8,3%.

Η Fivespan θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επεκτείνει τη διεθνή εμβέλεια της εφημερίδας με χαμηλού κόστους παρεμβάσεις, ήτοι μεταφράσεις κειμένων και ήχου, και να ενισχύσει τα έσοδα ανά χρήστη.

Οι προηγούμενες παρεμβάσεις της ValueAct είχαν εστιάσει στα συνδρομητικά πακέτα με παιχνίδια και συνταγές, που αποδείχθηκαν ιδιαίτερα επιτυχημένα.

«Σήμερα, πιστεύουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη αντιπροσωπεύει μια αντίστοιχη ευκαιρία μετασχηματισμού που αξίζει το ίδιο επίπεδο δέσμευσης και εκτέλεσης», σημειώνει η Fivespan. Παρά το γεγονός ότι τα πακέτα αντιστοιχούν πλέον σε πάνω από το μισό των ψηφιακών συνδρομητών, οι αναλυτές θεωρούν ότι η συμβολή τους στα κέρδη «παραμένει υποτιμημένη».

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι ΝYT διαθέτουν «αντίστοιχη προοπτική» με εταιρείες όπως το Netflix και το Spotify, που έχουν επωφεληθεί από την τεχνητή νοημοσύνη και απολαμβάνουν premium αποτιμήσεις λόγω του αναπτυξιακού τους δυναμικού.

Στο β΄ τρίμηνο του 2024, οι NYT πρόσθεσαν 230.000 ψηφιακούς συνδρομητές, λιγότερους από τους 250.000 του προηγούμενου τριμήνου, φθάνοντας συνολικά τα 11,9 εκατ. συνδρομητές (σε ψηφιακή και έντυπη έκδοση).

Ο μιντιακός όμιλος υπέγραψε επίσης την πρώτη του συμφωνία στο πεδίο της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης σε συνεργασία με την Amazon, ώστε να φέρει το περιεχόμενό του στις πλατφόρμες του τεχνολογικού κολοσσού.

Σύμφωνα με την CEO, Μέριντιθ Κόπιτ Λέβιεν, οι NYT θα συνεχίσουν να εξερευνούν το πεδίο του ΑΙ προσεκτικά, σταθμίζοντας την καινοτομία με την προστασία της δημοσιογραφικής ακεραιότητας.

Υπενθυμίζεται ότι το 2023 η εφημερίδα είχε κινηθεί νομικά κατά των Microsoft και OpenAI για παράτυπη χρήση του περιεχομένου της για την εκπαίδευση των εργαλείων ΑI.

Διαβάστε ακόμη 

Βαρομετρικό χαμηλό στην Ευρώπη: Το γαλλικό αδιέξοδο, οι τριγμοί στις αγορές και η απειλή της επιστροφής του ΔΝΤ

Bloomberg: Η Metlen μπαίνει στον FTSE 100 μόλις έναν μήνα μετά τη μεταφορά της στο LSE

ΗΠΑ vs ΕΕ: Από τον εμπορικό στον ψηφιακό πόλεμο – Ο νέος στόχος του Τραμπ (tweets)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα