Το ξενοδοχείο Neptun στις ακτές της Βαλτικής έχει γίνει περιζήτητο από τους τουρίστες. Ωστόσο το πρόβλημα που αντιμετωπίζει όπως και δεκάδες άλλες γερμανικές τουριστικές επιχειρήσεις, απειλεί να τινάξει στον αέρα την υψηλή ζήτηση: αδυνατεί να βρει προσωπικό που θα εξυπηρετεί τους επισκέπτες.

Το 5άστερο ξενοδοχείο στο Βαρνεμούντε αναζητά εναγωνίως ηλεκτρολόγους, σεφ, σερβιτόρους, καμαριέρες, γυμναστές και αισθητικούς που θα αναλάβουν να εξυπηρετήσουν έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό Γερμανών και όχι μόνο επισκεπτών.

Πρόκειται για ένα πρόβλημα που απειλεί την ανάπτυξη όχι μόνο του γερμανικού τουριστικού κλάδου που διανύει τη 10η χρονιά επέκτασης, αλλά και ολόκληρη την οικονομία της ισχυρότερης χώρας της Ευρώπης.

«Οι διακοπές στη Γερμανία δεν ήταν ποτέ άλλοτε τόσο δημοφιλείς», αναφέρει ο Γκίντο Ζέλικ, γενικός δ/ντής του ξενοδοχείου που είναι και πρόεδρος της γερμανικής ένωσης ξενοδόχων και εστιατόρων της Γερμανίας  DEHOGA.

Όπως αναφέρει, το πιο σημαντικό και πιο επείγον ζήτημα για τη βιομηχανία του τουρισμού είνια η ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό.

Μάλιστα ο κίνδυνος έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού έχει χτυπήσει καμπανάκια και στα ανώτερα πολιτικά κλιμάκια.

Η Καγκελάριος Μέρκελ είχε ειδική συνάντηση με πολιτικούς αρχηγούς και εκπροσώπους μεγάλων επιχειρήσεων για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

Σε μια προσπάθεια να γίνει πιο εύκολη η εξεύρεση προσωπικού , νόμος που ενεργοποιήθηκε τον Μάρτιο επιτρέπει την πρόσληψη εξειδικευμένου και καταρτισμένου προσωπικού και από χώρες εκτός ΕΕ.

Ιστοσελίδα με τον τίτλο “Make it in Germany,” δίνει πληροφορίες σε εργοδότες και υποψήφιους εργαζόμενους.

Ωστόσο, η βοήθεια δεν ήρθε αρκετά γρήγορα για τον τουριστικό κλάδο.

Πάνω από τα 2/3 των ξενοδόχων και των εστιατόρων το βρίσκουν πολύ δύσκολο να εντοπίσουν κατάλληλο προσωπικό.

Ο τουρισμός είναι βασική κινητήρια δύναμη για τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και η συνεισφορά του στο ΑΕΠ ισοδυναμεί με αυτή του λιανικού εμπορίου ή της μεταποίησης, ενώ δίνει δουλειά σε 3 εκατ. ανθρώπους.

Η Γερμανία αναδείχθηκε ως τουριστικός προορισμός μετά την επανένωση του 1990 και πόλεις της πρώην ανατολικής Γερμανίας όπως η Δρέσδη και το Πότσδαμ προσελκύουν πολλούς επισκέπτες.

Η χώρα έχει πάνω από 7.000 μουσεία, πάνω από 500 θέατρα και 300 εστιατόρια με αστέρι Μισελέν, καθώς και μονοπάτια πεζοπορίας μήκους 200.000 χλμ , 16 εθνικά πάρκα και 13 περιοχές που παράγουν κρασί.

Μόνο οι Γερμανοί που κάνουν διακοπές στην πατρίδα τους ξοδεύουν πάνω από 200 δισ. ευρώ ετησίως σε τουριστικά αγαθά και υπηρεσίες, ενώ οι ξένοι ξοδεύουν γύρω στα 40 δισ.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος λοιπόν είναι η έλλειψη κατάλληλων υπαλλήλων για τον κλάδο, κυρίως σε ξενοδοχεία και εστιατόρια.

Προσώρας, η γερμανική τουριστική βιομηχανία διατηρεί δυνάμεις, καθώς το δεκάμηνο του 2019 οι διανυκτερεύσεις αυξήθηκαν κατά 4%.

Αλλά όπως λένε οι φορείς της αγοράς, αν και η άνοδος συνεχίζεται, το αυξανόμενο κόστος, η γραφειοκρατία και γεωπολιτικές εξελίξεις όπως ο εμπορικός πόλεμος και το Brexit φέρνουν σύννεφα στις προοπτικές του κλάδου.