To τελευταίο πράγμα που θέλουν οι καταναλωτές είναι άλλη μία ονομασία για τη μέρα των αγορών τους.Κι όμως, ιδού. Πρώτα ήταν η Black Friday, και μετά η Cyber Monday. Tώρα είναι η… Cyber Friday αφού οι γραμμές μεταξύ του παραδοσιακού shopping και του Online shopping μπερδεύονται και γίνονται ένα και το αυτό.

Στις ΗΠΑ και την Βρετανία, τα παραδοσιακά μαγαζιά ανοίγουν όλο και πιο νωρίς την Παρασκευή μετά την αμερικανική εορτή των Ευχαριστιών, με τεράστιες προσφορές γι αυτούς που έχουν την θέληση να ξυπνήσουν νωρίς το πρωί και να περιμένουν στις ουρές που δημιουργούνται για να αγοράσουν προϊόντα με μεγάλες εκπτώσεις. Τη Δευτέρα που έπεται της Παρασκευής, οι καταναλωτές έχουν άλλη μία ευκαιρία για αγορές με μεγάλες προσφορές με τις αγορές τους μέσω internet.

Tώρα, όμως, τα smartphones με τις γρήγορες συνδέσεις internet, φέρνουν τον πειρασμό των αγορών στα χέρια του καθενός. Οι μεγάλες ταχύτητες οι οποίες ήταν κάποτε αποκλειστικότητα των σταθερών υπολογιστών έχουν “κλείσει” την ψαλίδα διαφοράς μεταξύ των δύο events. Tα καταναλωτικά έξοδα τη μέρα μετά τις Ευχαριστίες θα αυξηθούν κατά 15% για να φτάσουν τα 2,7 δισ. δολάρια φέτος, ενώ τα καταναλωτικά έξοδα τη Δευτέρα θα αυξηθούν κατά 12% στα 3 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Αdobe Systems Inc.

“Το Cyber Monday δεν υπάρχει πια”, ανέφερε ο Steven Skinner, senior VP της Cognizant Technology Solutions του New Jersey. “Κανείς δεν περιμένει μέχρι να πάει στη δουλειά για να ψωνίσει. Έχω καλύτερη ταχύτητα internet στο κινητό μου παρά στο γραφείο στη δουλειά”.

Τρεις στους τέσσερις καταναλωτές έχουν smartphone και το 41% θα τα χρησιμοποιήσει για να κάνει online αγορές φέτος, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte University Press η οποία προβλέπει πως η Black Friday θα ξεπεράσει την Cyber Monday φέτος.

Η αλλαγή αυτή δείχνει πως τα καταναλωτικά έξοδα ζουν και βασιλεύουν και φέτος, ακόμη κι όταν μερικοί καταναλωτές παραπονιούνται πως ο καταναλωτισμός ξεπερνά την οικογενειακή θαλπωρή που επιφέρει η εορτή. Το να βρίσκεσαι στις ουρές έχει γίνει taboo. Το να βρίσκεσαι στο τραπέζι με την οικογένειά σου με το αγαπημένο σου shopping application είναι στη μόδα.

Η αγορά online αυξάνεται γρηγορότερα τη μέρα των Ευχαριστιών αφού οι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους από τον καναπέ, χωνεύοντας τη γαλοπούλα που έφαγαν.

Τα ηλεκτρονικά μαγαζιά όπως η Amazon και το Ebay ενθαρρύνουν τις συμπεριφορές αυτές με προσφορές νωρίτερα στη σεζόν. Παράλληλα, τα κλασσικά μαγαζιά των ΗΠΑ, Wal-Mart και Target προσπαθούν να αυξήσουν τα έσοδά τους μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου. Όλοι θέλουν μερίδιο από την πίτα των 95,5 δισ. δολαρίων καταναλωτικών εξόδων του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου.