Η Volkswagen AG μελετά το ενδεχόμενο να κατασκευάζει ορισμένα μοντέλα της Audi εντός των ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να αποφύγει τους επαπειλούμενους δασμούς που σχεδιάζει ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ. Σε συνέντευξή του στη Frankfurter Allgemeine Zeitung, ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Όλιβερ Μπλούμε, ανέφερε πως η εταιρεία προχωρά σε φιλόδοξα έργα ειδικά προσαρμοσμένα για την αγορά των ΗΠΑ και πως βρίσκεται σε «εποικοδομητικές συνομιλίες με την αμερικανική κυβέρνηση».

Η πιθανή έναρξη παραγωγής της Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει στρατηγικό βήμα ενίσχυσης της παρουσίας του ομίλου στην αγορά, ανέφερε ο Blume, στο πλαίσιο του σχεδίου ανάπτυξης της μάρκας. Οι δηλώσεις έρχονται λίγες ημέρες μετά την πρόθεση του Τραμπ να εξετάσει προσωρινές εξαιρέσεις από τους δασμούς για εισαγόμενα αυτοκίνητα και ανταλλακτικά, ώστε να δώσει χρόνο στις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενισχύσουν την εγχώρια παραγωγή.

Η παραγωγή εντός ΗΠΑ ως απάντηση στους δασμούς και τις ανατροπές στην εφοδιαστική αλυσίδα

Οι σχεδιαζόμενοι δασμοί 25% έχουν στόχο να ενθαρρύνουν την τοπική παραγωγή οχημάτων, όμως ενδέχεται να επιφέρουν ακριβές και πολύπλοκες αλλαγές στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Αυτή η αναδιάρθρωση θα σήμαινε αυξημένο κόστος και ενδεχομένως υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές.

Η VW διαθέτει ήδη ένα μεγάλο εργοστάσιο στη Chattanooga του Τενεσί, σε λειτουργία από το 2011, ενώ κατασκευάζει ακόμα ένα κοντά στην Κολούμπια της Νότιας Καρολίνας, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή του νέου ηλεκτρικού Scout. Παρ’ όλα αυτά, η Audi σήμερα δεν έχει καμία μονάδα παραγωγής στις ΗΠΑ, με τα περισσότερα μοντέλα του ομίλου να εισάγονται από την Ευρώπη και το Μεξικό.

Ο Blume υπογράμμισε τη δέσμευση της VW να λειτουργεί ως «αξιόπιστος επενδυτής και εταίρος» στις ΗΠΑ, ενισχύοντας την παρουσία της στην κρίσιμη αυτή αγορά.

Η Porsche μένει στην Ευρώπη – ο ρόλος του “Made in Germany”

Παρά τις προθέσεις για ενίσχυση της παραγωγής στις ΗΠΑ, η VW απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο κατασκευής μοντέλων Porsche εκτός Γερμανίας. Ο Blume επεσήμανε ότι ο χαμηλός ετήσιος όγκος παραγωγής της Porsche —περίπου 70.000 αυτοκίνητα— καθιστά την παραγωγή στις ΗΠΑ μη βιώσιμη.

Επιπλέον, το “Made in Germany” παραμένει σημαντικό πλεονέκτημα για τους Αμερικανούς πελάτες της Porsche, καθώς ενισχύει το κύρος και την ταυτότητα του brand. Παρότι οι ΗΠΑ αποτελούν τη σημαντικότερη ενιαία αγορά για την Porsche παγκοσμίως, το εργοστασιακό της αποτύπωμα θα συνεχίσει να βρίσκεται αποκλειστικά στη Γερμανία.

Η διαφοροποίηση στην προσέγγιση μεταξύ Audi και Porsche καταδεικνύει τη στρατηγική ισορροπία της VW, που προσαρμόζεται στις πολιτικές προκλήσεις διατηρώντας ταυτόχρονα την ευρωπαϊκή ταυτότητα των κορυφαίων luxury μοντέλων της.

Διαβάστε ακόμη

Μέλι Μουρίκη: Από την Ελευσίνα στην Galeries Lafayette – Το ελληνικό premium brand που κατέκτησε τον κόσμο (pics)

Αλμπερτ Μπουρλά (Pfizer): «Δεσμευόμαστε να επεκτείνουμε την παρουσία της Pfizer στην Ελλάδα»

Τα «κρυφά Airbnb» έφεραν… «ρεκόρ» στην εφορία – Στο «φως» €8,9 εκατ. αδήλωτα έσοδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα