Η AirAsia Aviation Group, ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Airbus  στον τομέα των αεροσκαφών στενής ατράκτου και μονού διαδρόμου (όπως τα Α320), δηλώνει ότι τα πρωτόκολλα δοκιμών για το λογισμικό των αεροσκαφών πρέπει να επανεξεταστούν μετά το τεχνικό πρόβλημα που προέκυψε το Σαββατοκύριακο και απαιτούσε επείγουσα ενημέρωση.

Ο  Τόνι Φερνάντες, ιδρυτής της αεροπορικής εταιρείας της Νοτιοανατολικής Ασίας, δήλωσε ότι είναι πιθανό το λογισμικό να μην έχει δοκιμαστεί διεξοδικά.

«Φαίνεται λίγο παράξενο, είναι κάτι που πρέπει να εξεταστεί, είναι προφανές ότι δεν έχει δοκιμαστεί», δήλωσε ο Φερνάντες σε συνέντευξή του. «Δεν είμαι ειδικός, αλλά απέτυχε σε αυτό το ύψος. Πρέπει να βεβαιωθούν ότι έχουν τους ειδικούς ή τους ελέγχους».

Η Airbus έχει αντιμετωπίσει σε μεγάλο βαθμό τις σύντομες επιπτώσεις και διαταραχές από το σφάλμα λογισμικού, το οποίο προήλθε από τον πιθανό κίνδυνο ηλιακής ακτινοβολίας να αλλοιώσει τα δεδομένα του υπολογιστή που βοηθούν στη διατήρηση των ελέγχων πτήσης. Ωστόσο, το αεροσκάφος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις του ευρωπαϊκού κατασκευαστή αεροσκαφών αντιμετώπισε ένα νέο πρόβλημα τη Δευτέρα, με αποκαλύψεις για προβλήματα ποιότητας σε ορισμένα πάνελ της ατράκτου.

Τόνι Φερνάντεζ (ERIC PIERMONT / AFP)

Ο Φερνάντες δήλωσε ότι η AirAsia δεν επηρεάστηκε από τα προβλήματα της ατράκτου και επίσης υπέστη «αμελητέα» επίδραση από την ανάγκη να ανατρέψει τις ενημερώσεις λογισμικού σε 96 από τα περισσότερα από 210 αεροσκάφη αυτής της κατηγορίας που διαθέτει.

Το περιστατικό με το λογισμικό ήταν μια «καλή προειδοποίηση» για τον κλάδο γενικά, ώστε να διασφαλίσει ότι έχει τις σωστές προτεραιότητες, δεδομένης της πρόκλησης να παραδώσει όλο και περισσότερα αεροσκάφη και να επιτύχει τους οικονομικούς στόχους, είπε.

Οι κατασκευαστές αεροσκαφών πρέπει «να κάνουν ένα βήμα πίσω και να βεβαιωθούν ότι μπορούν να χειριστούν αυτή την αύξηση, να βεβαιωθούν ότι δοκιμάζουν το λογισμικό σωστά, να μην βιάζονται», δήλωσε ο Φερνάντες  σε ξεχωριστή συνέντευξη στο Bloomberg Television. «Οι πιέσεις των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων, μερικές φορές οι πιέσεις του ανταγωνισμού, πιθανώς η ποιότητα μειώνεται λίγο».

Η Airbus, με έδρα την Τουλούζη της Γαλλίας,  προσπαθεί να επιτύχει τον ετήσιο στόχο παράδοσης 820 αεροσκαφών. Η Airbus παρέδωσε περίπου 70 αεροσκάφη τον Νοέμβριο, σύμφωνα με άτομα που είναι εξοικειωμένα με τα στοιχεία, με αποτέλεσμα η εταιρεία να πρέπει να παραδώσει περίπου 165 τον Δεκέμβριο, κάτι που θα αποτελέσει ρεκόρ.

Η Airbus κλήθηκε να σχολιάσει το θέμα.

Η AirAsia λειτουργεί περίπου 240 αεροσκάφη, κυρίως μονοδιάδρομα, και έχει παραγγείλει σχεδόν 400 επιπλέον αεροσκάφη Airbus. Επιπλέον, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους συμφώνησε προσωρινά τον Ιούλιο να αγοράσει έως και 70 αεροσκάφη ενός διαδρόμου εξαιρετικά μεγάλης εμβέλειας.

Η εταιρεία σχεδιάζει μια περαιτέρω παραγγελία 150 περιφερειακών αεροσκαφών και αποφασίζει μεταξύ της Airbus, της Embraer ή της Commercial Aircraft Corp. of China Ltd. Ο Φερνάντες δήλωσε ότι η τελευταία προγραμματισμένη παραγγελία απέχει ακόμη μήνες, ενώ η επιλογή των κινητήρων θα μπορούσε να επηρεάσει την τελική απόφαση.

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: Στα 124 ευρώ η μεγαβατώρα στη χονδρική, ενώ πέφτει το φυσικό αέριο (pics)

Τη συμμετοχή του Καναδά στα δάνεια του SAFE για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας ανακοίνωσε η Φον ντερ Λάιεν

Συμμαχία ΑΑΔΕ ΔΕΔΔΗΕ κατά της ρευματοκλοπής

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα