Η Jaguar Land Rover (JLR) κατέγραψε ζημιές £559 εκατ. στο τρίτο τρίμηνο, καθώς η μεγάλη κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε οδήγησε σε πρωτοφανές «πάγωμα» της παραγωγής για σχεδόν έξι εβδομάδες. Η εταιρεία αναθεωρεί πλέον προς τα κάτω τις προβλέψεις της, προειδοποιώντας ότι το περιθώριο κερδοφορίας για το σύνολο της χρήσης ενδέχεται να μηδενιστεί, από προηγούμενη εκτίμηση έως και 7%.
Η ζημιά, όπως αναφέρει το bloomberg δεν περιορίζεται στα αποτελέσματα: η JLR αναμένει αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές έως £2,5 δισ., ενώ μόνο το κόστος που συνδέεται με την επίθεση ανέρχεται σε £196 εκατ.. Σε μια προσπάθεια στήριξης της εφοδιαστικής αλυσίδας, η βρετανική κυβέρνηση αναγκάστηκε να παρέμβει με κρατική εγγύηση δανείου £1,5 δισ. για προμηθευτές που βρίσκονται σε δυσχερή θέση.
Η εταιρεία, που ανήκει στην ινδική Tata Motors Passenger Vehicles, δήλωσε ότι η παραγωγή επέστρεψε σε κανονικούς ρυθμούς, ενώ ενεργοποίησε νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης £500 εκατ. για προμηθευτές, ώστε να λαμβάνουν πληρωμές νωρίτερα. Παρ’ όλα αυτά, τα έσοδα του τριμήνου υποχώρησαν κατά 24%, καθώς οι χονδρικές παραδόσεις και οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν σημαντικά.
Στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων παραμένουν τα Range Rover και Defender, ενώ η εταιρεία έχει σταματήσει την παραγωγή μοντέλων Jaguar στο πλαίσιο της αμφιλεγόμενης μετάβασης σε νέα, αμιγώς ηλεκτρική γκάμα.
Ο επικεφαλής οικονομικών της Tata Motors και νέος CEO της JLR, P. B. Balaji, χαρακτήρισε την περίοδο «εξαιρετικά δύσκολη», ενώ ο CFO της JLR, Ρίτσαρντ Μόλινιουξ, μίλησε για εμπειρία «χωρίς προηγούμενο» στα 30 χρόνια της καριέρας του. Όπως είπε, οι δασμοί είναι προβλέψιμοι και διαχειρίσιμοι, αλλά μια κυβερνοεπίθεση δημιουργεί πολύ πιο περίπλοκες προκλήσεις.
Η κινεζική αγορά παραμένει επίσης πηγή πίεσης. Οι αλλαγές στον φόρο πολυτελείας, που πλέον επιβαρύνουν περισσότερα μοντέλα της JLR, έχουν αρχίσει να πλήττουν αισθητά τις πωλήσεις.
Το πλήγμα επεκτάθηκε και στη μητρική Tata Motors: τα έσοδα του ομίλου μειώθηκαν κατά 14% στις 723,5 δισ. ρουπίες, παρά τη στήριξη από έκτακτα οφέλη λόγω του διαχωρισμού του τμήματος επαγγελματικών οχημάτων, που βοήθησε την καθαρή κερδοφορία να «σκαρφαλώσει» στις 761,7 δισ. ρουπίες.
Στην Ινδία, πάντως, η εικόνα είναι πιο αισιόδοξη. Η εταιρεία επωφελείται από την αυξημένη ζήτηση στην εγχώρια αγορά, όπου οι μειώσεις φόρων κατανάλωσης ενίσχυσαν την αγοραστική διάθεση την περίοδο των εορτών. Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 10%, φθάνοντας τις 144.397 μονάδες, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέτυχαν τη μεγαλύτερη συμμετοχή τους έως σήμερα, φτάνοντας το 17% του συνόλου.
Διαβάστε ακόμη
Έπεσαν οι υπογραφές για τη 4η φρεγάτα Belh@rra
UBS: Αυξημένες τιμές στόχοι για τις ελληνικές τράπεζες – Σημείο καμπής στην κερδοφορία (πίνακας)
Moody’s: Η Ελλάδα ανάμεσα στις λίγες χώρες που μειώνουν το χρέος το 2026 (διαγράμματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.