Η Kia Corp. θα προσαρμόσει τη δραστηριότητά της στις Ηνωμένες Πολιτείες και θα μειώσει τα κίνητρα για πελάτες λιανικής ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως που προσπαθούν να περιορίσουν τις επιπτώσεις των εισαγωγικών δασμών που επέβαλε ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.

Η νοτιοκορεατική εταιρεία ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι τα οχήματα που παράγονται στο εργοστάσιό της στην πολιτεία της Τζόρτζια θα προορίζονται κυρίως για την αμερικανική αγορά – απομακρύνοντας τις προμήθειες από αγορές όπως το Μεξικό και η Μέση Ανατολή. Παράλληλα, τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κορέα θα σταματήσουν να εξάγονται στις ΗΠΑ και θα κατευθυνθούν προς χώρες όπως ο Καναδάς.

Η Kia συγκαταλέγεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες που επανασχεδιάζουν τις στρατηγικές τους εν μέσω της στροφής των ΗΠΑ στον προστατευτισμό – όπως ο δασμός 25% στα εισαγόμενα οχήματα – γεγονός που προκαλεί αναστάτωση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Αν και αρχικά παρατηρήθηκε αυξημένη προσέλευση πελατών στις αντιπροσωπείες για να προλάβουν πιθανές αυξήσεις τιμών, πλέον οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ επιβραδύνονται καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο επιφυλακτικοί.

Αν και η Kia δεν εξετάζει προς το παρόν αυξήσεις τιμών στην αμερικανική αγορά, σχεδιάζει να περιορίσει τις δαπάνες για προωθητικά κίνητρα. Σύμφωνα με τον Γιουνγκ Σέονγκ Κουκ, επικεφαλής επενδυτικών σχέσεων και στρατηγικών επενδύσεων, αυτό αναμένεται να εξοικονομήσει περίπου 600 δισ. γουόν (435 εκατ. δολάρια) μέσα στο έτος.

Η εταιρεία προβλέπει επιδείνωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους λόγω των δασμών, της λήξης των φορολογικών κινήτρων για ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο και της εντεινόμενης ανταγωνιστικότητας σε αγορές όπως η Ευρώπη, σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή Κιμ Σέουνγκ Τζουν, σε τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα.

Η απαισιόδοξη εκτίμηση έρχεται καθώς η Kia ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη 2,8 τρισ. γουόν για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου – μειωμένα κατά 24% σε ετήσια βάση και κάτω από τη μέση εκτίμηση των 3 τρισ. γουόν που συγκέντρωσε το Bloomberg. Κι αυτό, παρά την αύξηση πωλήσεων κατά 6,5% σε σχέση με πέρσι, σε ιστορικό ρεκόρ 29,4 τρισ. γουόν.

Η εταιρεία ανέφερε ότι οι δασμοί της κόστισαν 786 δισ. γουόν, ωστόσο η υποχώρηση του κορεατικού νομίσματος μετρίασε εν μέρει τις απώλειες.

Η μετοχή της Kia έκλεισε με πτώση 0,9%, περιορίζοντας τις αρχικές απώλειες καθώς ανακοινώθηκε νέο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών.

Διαβάστε ακόμη 

TτΕ: Αλμα κατά 5,1 δισ. στις καταθέσεις ιδιωτών τον Ιούνιο – Το τέλος εξαμήνου αύξησε τις εκταμιεύσεις των δανείων

Γιατί κάποια δελφίνια κυνηγούν με… σφουγγάρι στο ρύγχος (vid)

Σεβάτ Ακσόι (EBRD): Γιατί η Ελλάδα βρίσκεται στον «πάτο» της τηλεργασίας στην Ευρώπη (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα