Προσκόμματα στο σχέδιο διάσωσης ύψους 9 δισ. ευρώ της Deutsche Lufthansa από το γερμανικό Δημόσιο, καθώς, μόλις οριστικοποιηθεί, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναφέρουν στο Bloomberg καλά πληροφορημένες πηγές.

Μια άλλη λεπτομέρεια που θα πρέπει να διευθετηθεί αφορά το χρονοδιάγραμμα εξόδου της Γερμανίας από το μερίδιο που θα αποκτήσει στη Lufthansa -τον μεγαλύτερο αερομεταφορέα της Ευρώπης. Η κυριακάτικη έκδοση της «Bild» ανέφερε ότι η Lufthansa θα έχει προθεσμία τριών ετών για την αποπληρωμή του πακέτου διάσωσης.

Οι γενικές γραμμές της συμφωνίας διάσωσης σχεδιάσθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα. Ως αντάλλαγμα για τη χορήγηση των 9 δισ. ευρώ, το Βερολίνο θα καταστεί ο μεγαλύτερος μέτοχος της Lufthansa. Στόχος της κυβέρνησης ήταν μια επίσημη προσφορά για τον αερομεταφορέα εντός του Σαββατοκύριακου, όμως οι συνομιλίες μεταξύ Γερμανίας, Lufthansa και Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθυστερούν την εφαρμογή του πακέτου.

Η σύσκεψη του εποπτικού συμβουλίου της Lufthansa μετατέθηκε από τη Δευτέρα στην Τρίτη, μέχρις ότου ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Το γερμανικό πακέτο διάσωσης προβλέπει και δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ -την αποκαλούμενη σιωπηρή συμμετοχή- καθώς και άμεσο μερίδιο 20% που θα περιέλθει στον έλεγχο του γερμανικού κράτους, καθώς και ένα μετατρέψιμο ομόλογο που ισοδυναμεί με συμμετοχή 5% στο μετοχικό κεφάλαιο της Lufthansa συν μία μετοχή. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας, Πέτερ Αλτμάιερ, σε συνέντευξή του στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου είχε αναφέρει ότι μια στρατηγική εξόδου θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του σχεδίου.

Η Lufthansa θα δεχθεί παράλληλα στήριξη και από Ελβετία, Αυστρία και Βέλγιο, χώρες στις οποίες δραστηριοποιούνται θυγατρικές της.

Η πρόκληση της Ryanair

Oι κυβερνήσεις θα συνοδεύουν τα σχέδια κρατικής διάσωσης μεαυστηρούς όρους, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος αθέμιτου ανταγωνισμού και το να βρεθούν σε δύσκολη θέση ανταγωνίστριες εταιρείες.

Η Ryanair Holdings έχει ήδη αντιδράσει στη διάσωση της Air France-KLM και δεσμεύθηκε ότι θα κάνει το ίδιο και στην περίπτωση της Lufthansa, υποστηρίζοντας ότι ο γερμανικός αερομεταφορέας θα εξέλθει ισχυρότερος από την κρίση, ενώ οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους που δεν λαμβάνουν στήριξη θα ανταγωνισθούν «με τα δύο χέρια δεμένα στην πλάτη».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρνήθηκε να σχολιάσει, αναφερόμενη σε μια προηγούμενη δήλωση ότι οι ρυθμιστικές αρχές βρίσκονταν σε συνεχή επαφή με τις εθνικές κυβερνήσεις και «γνωρίζουν πολύ καλά τη δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζει ο τομέας των αερομεταφορών λόγω της εκδήλωσης κορωνοϊού».

Ωστόσο, η Επιτροπή προειδοποίησε επίσης τις τελευταίες εβδομάδες για αυξανόμενες αποκλίσεις εντός της Ευρώπης, καθώς η Γερμανία αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% των 1,95 τρισ. ευρώ σε κρατικές ενισχύσεις που έχουν εγκριθεί από τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ για τις συνέπειες του Covid-19.

Η Lufthansa θα εκδώσει μετοχές στην κυβέρνηση στην ονομαστική τιμή των 2,56 ευρώ, με έκπτωση που θα επέτρεπε στο κράτος να επωφεληθεί από οποιαδήποτε ανοδική τιμή. Οι δύο πλευρές συζητούν επίσης την επιλογή μείωσης κεφαλαίου που θα επέτρεπε στη Lufthansa να εκδίδει μετοχές κάτω από αυτήν την τιμή.