Η LVMH είδε τις πωλήσεις της να υποχωρούν ξανά, καθώς οι καταναλωτές περιόρισαν τις αγορές στις ακριβές τσάντες Louis Vuitton και μπουφάν Dior – μια ένδειξη ότι ο κολοσσός της πολυτέλειας παραμένει εγκλωβισμένος στη μεταπανδημική του ύφεση.

Τα έσοδα από τον τομέα μόδας και δερμάτινων ειδών –τον μεγαλύτερο του γαλλικού ομίλου LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE– μειώθηκαν κατά 9% σε οργανική βάση το δεύτερο τρίμηνο, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Πέμπτη. Η επίδοση ήταν χειρότερη από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για πτώση 7,8%.

Η μετοχή της LVMH υποχώρησε έως και 1,6% στο ξεκίνημα των συναλλαγών στο Παρίσι. Συνολικά έχει χάσει περίπου 28% της αξίας της τον τελευταίο χρόνο.

Ο όμιλος, υπό την ηγεσία του δισεκατομμυριούχου Μπερνάρ Αρνό, υποφέρει από την πτώση της ζήτησης – ιδιαίτερα στην Κίνα, η οποία για δεκαετίες αποτελούσε μοχλό ανάπτυξης. Τον Απρίλιο, η LVMH έχασε τον τίτλο της πιο πολύτιμης γαλλικής εταιρείας από τη Hermès International, τον κατασκευαστή των διάσημων τσαντών Birkin, που ο Αρνό είχε κάποτε προσπαθήσει να εξαγοράσει.

Τα αποτελέσματα της LVMH έχουν επίσης υστερήσει έναντι μικρότερων ανταγωνιστών, όπως η ιταλική Brunello Cucinelli SpA, παραγωγός πολυτελών ρούχων από κασμίρ, η οποία αυτόν τον μήνα ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων.

Ο οίκος Christian Dior, δεύτερο μεγαλύτερο brand του ομίλου μετά τη Louis Vuitton, βρίσκεται σε δημιουργική μετάβαση, καθώς πρόσφατα ανέλαβε τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή ο Τζόναθαν Άντερσον. Η πρώτη του συλλογή γυναικείων ενδυμάτων θα παρουσιαστεί αυτό το φθινόπωρο.

Η απόδοση του τομέα μόδας και δερμάτινων ειδών «πιθανόν να εντείνει τις ανησυχίες για την κατάσταση του portfolio ήπιας πολυτέλειας», ανέφερε ο αναλυτής της RBC Capital Markets, Πιράλ Νταδάνια.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πωλήσεις ήταν σταθερές κατά το δεύτερο τρίμηνο – βελτίωση σε σχέση με το πρώτο –, με στήριξη από τις ισχυρότερες πωλήσεις σαμπάνιας και τη σχετική ανθεκτικότητα του τμήματος μόδας και δερμάτινων ειδών στην εν λόγω αγορά, δήλωσε η οικονομική διευθύντρια Σεσίλ Καμπανίς. Η ίδια ανέφερε ότι υπήρξε ανάπτυξη πωλήσεων στις ΗΠΑ, αν και με χαμηλότερους ρυθμούς σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο, χωρίς όμως να δώσει περισσότερα οικονομικά στοιχεία.

Τα λειτουργικά κέρδη κατά το πρώτο εξάμηνο διαμορφώθηκαν στα 9 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 15% σε ετήσια βάση, αλλά ελαφρώς υψηλότερα από τις προβλέψεις που έκαναν λόγο για 8,8 δισ. ευρώ.

«Το γεγονός ότι δεν υπήρξε υστέρηση στα κέρδη μπορεί να προσφέρει κάποια ανακούφιση στην αγορά, αλλά η μείωση κόστους σπάνια είναι επαρκής λόγος για να αγοράσει κανείς μετοχές πολυτελείας», έγραψε η αναλύτρια της UBS, Ζουζάνα Πους.

Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία υποχώρησαν κατά 28% το τρίμηνο, έπειτα από εκτίναξη 57% την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όταν Κινέζοι τουρίστες ταξίδευαν στην Ιαπωνία για να επωφεληθούν από το ασθενές γεν. Πτωτικές ήταν οι πωλήσεις και στην Ευρώπη και στην περιοχή που περιλαμβάνει την Κίνα.

«Η επιστροφή στην ανάπτυξη θα πάρει χρόνο, όμως η LVMH διαθέτει τα μέσα να διαχειριστεί την κατάσταση καλύτερα από τους περισσότερους ανταγωνιστές. Πρόκειται για ένα κακό τρίμηνο, όχι όμως καταστροφικό», δήλωσε ο Φλάβιο Τσερέντα, διαχειριστής χαρτοφυλακίου πολυτελών brands στη GAM UK Ltd.

Αναφερόμενη στις τρέχουσες εμπορικές διαπραγματεύσεις μεταξύ Ε.Ε. και ΗΠΑ, η Καμπανίς δήλωσε ότι ένα ενδεχόμενο σενάριο δασμών 15% θα ήταν «καλή εξέλιξη», καθώς αρκετές μάρκες της LVMH –πέρα από τα κρασιά και τα οινοπνευματώδη όπως το Hennessy– διατηρούν ισχυρή τιμολογιακή δύναμη.

Η Louis Vuitton, η οποία έχει ήδη τρία εργοστάσια στις ΗΠΑ, σχεδιάζει να ανοίξει άλλο ένα στο Τέξας, όπως δήλωσε ο Αρνό στην εφημερίδα Le Figaro. Στο Τέξας λειτουργεί ήδη μία μονάδα παραγωγής της μάρκας.
Διαβάστε ακόμη

Ο Τραμπ δεν απολύει (ακόμα) τον Πάουελ αλλά συνεχίζει τις πιέσεις για τα επιτόκια

Σεβάτ Ακσόι (EBRD): Γιατί η Ελλάδα βρίσκεται στον «πάτο» της τηλεργασίας στην Ευρώπη (πίνακες)

Αλέξανδρος Κίκιζας: Τα δύο μεγάλα στοιχήματα που έφεραν αύξηση κερδών στην Μέλισσα Κίκιζας (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα