Ισχυρό πλήγμα από τη μείωση της ζήτησης σε Ηνωμένες Πολιτείες και Κίνα, αλλά και από την επιδείνωση του καταναλωτικού κλίματος με φόντο την απειλή των εμπορικών πολέμων, δέχθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γαλλικός κολοσσός της LVMH.

Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της μεγαλύτερης εταιρείας ειδών πολυτελείας στον κόσμο υποχώρησαν άνω του αναμενόμενου, φανερώνοντας την αδυναμία της αγοράς να ανακάμψει μετά από μήνες υποτονικής ανάπτυξης.

Η ναυαρχίδα του ομίλου, ήτοι ο τομέας μόδας και δερμάτινων ειδών εμφάνισε πτώση 5% σε οργανική βάση, όταν οι αναλυτές περίμεναν μόνο οριακή κάμψη της τάξεως του 0,55%.

«Οι ανησυχίες των επενδυτών για την ανάκαμψη της ζήτησης πιθανόν να ενταθούν μετά από αυτά τα αποτελέσματα», ανέφερε σε σημείωμά της η ομάδα της RBC υπό τον Πιράλ Νταντάνια.

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη εταιρεία ειδών πολυτελείας που δημοσιεύει αποτελέσματα για το τρίμηνο και για το λόγο αυτό η αγορά περίμενε με αγωνία την κατεύθυνση που θα δώσει σε ένα διάστημα δύσκολο για τον κλάδο.

Ο τομέας των ειδών πολυτελείας δυσκολεύεται να βγει από την παρατεταμένη φάση επιβράδυνσης, κυρίως λόγω της υποχώρησης της κινεζικής κατανάλωσης. Και βέβαια η κατάσταση έγινε ακόμη πιο σύνθετη μετά την απόφαση του Ντόναλντ Τραμπ, να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές από την Ευρωπαϊκή Ένωση, έστω κι αν κατέβασε προσωρινά το ύψος τους από το 20% στο 10%.

Είναι χαρακτηριστικό ότι δεδομένης και της αστάθειας στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, η μετοχή της LVMH βρίσκεται περίπου 30% χαμηλότερα από τα υψηλά που είχε «αγγίξει» τον Ιανουάριο.

Η οικονομική διευθύντρια της LVMH, Σεσίλ Καμπανί, ανέφερε σε τηλεδιάσκεψη ότι η «παύση» στις αυξήσεις των δασμών έχει οδηγήσει τον όμιλο σε «άγνωστα νερά», προσθέτοντας ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο αύξησης των τιμών των προϊόντων προκειμένου να μετριαστούν οι επιπτώσεις, αλλά και οι περικοπές σε δαπάνες μάρκετινγκ.

Παράλληλα υποστήριξε ότι υπάρχει περιθώριο αύξησης της παραγωγής στις ΗΠΑ για τις μάρκες Louis Vuitton και Tiffany, αν και δεν προβλέπεται ριζική αλλαγή στην αμερικανική παραγωγική βάση.

Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι πωλήσεις της εταιρείας στις Ηνωμένες Πολιτείες, που αναλογούν στο 24% του συνολικού τζίρου της LVMH, μειώθηκαν κατά 3%, απογοητεύοντας όσους περίμεναν μικρή άνοδο.

Ωστόσο, η κατάσταση ήταν ακόμη χειρότερη στην Κίνα και τις γειτονικές ασιατικές αγορές, όπου καταγράφηκε πτώση 11%, ήτοι υπερδιπλάσια από τις προβλέψεις. Η μόνη αγορά με θετικές επιδόσεις το πρώτο τρίμηνο ήταν η Ευρώπη.

Αναλόγως, όλες οι δραστηριότητες του ομίλου εμφάνισαν μείωση πωλήσεων, με εξαίρεση τα ρολόγια και τα κοσμήματα, που παρέμειναν στάσιμα. Ιδιαίτερα αρνητική ήταν η εικόνα στον τομέα των κρασιών και ποτών, που υπέστη πτώση 9%.

Τον Φεβρουάριο, ο πρώην CFO της εταιρείας, Ζαν-Ζακ Γκιονί, ανέλαβε τη διαχείριση του συγκεκριμένου κλάδου, ο οποίος πλήττεται έντονα από τους κινεζικούς δασμούς στο κονιάκ Hennessy. Η Καμπανί παραδέχθηκε ότι και οι δασμοί των ΗΠΑ επιδείνωσαν περαιτέρω τη ζήτηση για κονιάκ στην αμερικανική αγορά.

Αργότερα μέσα στην εβδομάδα, η αγορά προσβλέπει στα αποτελέσματα της Moncler και της Hermès προκειμένου να αποκτήσει μια καλύτερη εικόνα για την πορεία του κλάδου, ενώ με αυξημένο ενδιαφέρον αναμένεται η ομιλία του ιδρυτή και επικεφαλής της LVMH, Μπερνάρ Αρνό, την Πέμπτη στη γενική συνέλευση των μετόχων του γαλλικού ομίλου.

Διαβάστε ακόμη

Μεγάλου: €1 δισ. πιστωτική επέκταση στη λιανική τραπεζική έως το 2028 για την Tράπεζα Πειραιώς

Άπιαστο όνειρο η απόκτηση προσιτής κατοικίας – Τι δείχνει η μελέτη της Alpha Bank (διάγραμμα)

Ο δρόμος με την πιο εντυπωσιακή θέα στην Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα