search icon

Bloomberg

Μοιράζεσαι τους κωδικούς σου στο Netflix; Όχι για πολύ…

Εταιρείες που έχουν μεταξύ τους σκληρό ανταγωνισμό, προσπαθούν να αντιμετωπίσουν έναν κοινό εχθρό που φέτος φτάνει τις απώλειές τους στα 6,6 δισ. δολάρια

A man scrolls through a selection of viewing choices on the Netflix Inc. application on a tablet device in this arranged photograph in London, U.K., on Tuesday, Jan. 5, 2016. Netflix Inc., which delivered the best return of any stock in the S&P 500 last year, has ambitious plans for this year so it can produce something new next year: serious profits. Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Χρειάζεται, προφανώς, μια «συμμαχία γιγάντων» προκειμένου να αντιμετωπιστεί στην εποχή μας το φαινόμενο της «διανομής των κωδικών πρόσβασης», δηλαδή της τάσης που έχουν πολλοί χρήστες προγραμμάτων καλωδιακής – συνδρομητικής τηλεόρασης να «μοιράζονται» τον κωδικό πρόσβασης τους στις συνδρομητικές υπηρεσίες, με γνωστούς και φίλους.

Μια τέτοια συμμαχία, που περιλαμβάνει τους τιτάνες του χώρου Netflix Inc., HBO και άλλα μεγαθήρια της καλωδιακής τηλεόρασης ενισχύει τις προσπάθειες για την εξάλειψη της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης, καθώς στους κόλπους της συζητιούνται νέα μέτρα για να κλείσει αυτό το κενό, το οποίο θα μπορούσε να κοστίσει στις εταιρείες δισεκατομμύρια δολάρια σε χαμένα έσοδα κάθε χρόνο.

Οι εταιρείες αυτές, που είναι προγραμματιστές και διανομείς καλωδιακής – συνδρομητικής τηλεόρασης εξετάζουν μια σειρά από μέτρα και τακτικές, προκειμένου να αποκόψουν τους καταναλωτές οι οποίοι χωρίς να είναι χρήστες επί πληρωμή, δανείζονται τους κωδικούς πρόσβασης από φίλους και συγγενείς για να βλέπουν τα αντίστοιχα προγράμματα χωρίς να πληρώνουν γι ‘αυτό. Τα πιθανά μέτρα περιλαμβάνουν την απαίτηση από τους πελάτες να αλλάζουν περιοδικά τους κωδικούς πρόσβασης τους ή να πρέπει, για να συνδεθούν και να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα, να βάζουν κωδικούς κειμένου που στέλνουν οι εταιρείες, σύμφωνα με πηγές που είναι εξοικειωμένες με το θέμα.

Ορισμένα στελέχη της τηλεόρασης θέλουν να δημιουργήσουν κανόνες που να αφορούν στον αριθμό και την ταυτοποίηση των συσκευών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πρόσβαση σε συνδρομή καλωδιακής τηλεόρασης εκτός του σπιτιού του συνδρομητή. Αν κάποιος συνδεθεί από ένα smartphone ή ένα tablet δεν θα υπήρχε πρόβλημα, ωστόσο κάποιος που χρησιμοποιεί μια συσκευή Roku (που χρησιμοποιείται για live streaming και για παρακολούθηση προγραμμάτων από smaty tv) σε μια δεύτερη φάση θα μπορούσε να θεωρηθεί πιθανός χρήστης που εισέρχεται χωρίς να έχει πληρώσει συνδρομή, όπως εξομολογήθηκε ένα άτομο με γνώση του θέματος.

Αν δεν λειτουργήσει καμία από αυτές τις πρακτικές, οι χρήστες συνδρομητικής τηλεόρασης θα μπορούσαν κάποια στιγμή να υποχρεωθούν να συνδεθούν στους λογαριασμούς τους χρησιμοποιώντας τα αποτυπώματα τους.

“Νιώθω σαν να κτυπάω το κεφάλι μου πάνω στον τοίχο”, δήλωσε ο Τομ Ρούτλετζ, διευθύνων σύμβουλος της Charter Communications Inc. τον περασμένο μήνα. “Σήμερα είναι πολύ εύκολο να φτάσετε στο συνδρομητικό προϊόν χωρίς να το πληρώσετε”.

Ωστόσο, η λήψη πιο επιθετικών μέτρων ενέχει κινδύνους. Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν υπηρεσίες δωρεάν – ειδικά οι νεότεροι καταναλωτές – δεν μπορούν ποτέ να συμφωνήσουν να εγγραφούν με συνδρομή, ενώ συνυπολογίζουν και το πόσα προβλήματα πρέπει να αντιμετωπίσουν. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες θα αποστασιοποιούνται ως επί το πλείστον από πελάτες που πληρώνουν, οι οποίοι θα μπορούσαν να απογοητευτούν και να σταματήσουν να χρησιμοποιούν μια εφαρμογή ή να ακυρώσουν τη συνδρομή τους. Με άλλα λόγια, υπάρχουν αρκετά προβλήματα ακόμα στο θέμα αυτό.

“Αν ζητήσετε από οποιαδήποτε ομάδα νέων ανθρώπων να πληρώσουν ποτέ για συνδρομή στο Netflix ή σε υπηρεσίες βίντεο, η απάντηση θα είναι αναμφίβολα όχι”, δήλωσε ο Mike McCormack, αναλυτής της Guggenheim Securities.

Έτσι, η βιομηχανία συνδρομητικής τηλεόρασης αναμένεται να χάσει έσοδα ύψους 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης και την πειρατεία φέτος, σύμφωνα με την Parks Associates. Μέχρι το 2024, ο αριθμός θα μπορούσε να αυξηθεί στα 9 δισεκατομμύρια δολάρια, δήλωσε η ερευνητική εταιρεία.

Πριν από δύο χρόνια, μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στην ψυχαγωγία και την τεχνολογία αποτελούσαν μια ομάδα που ονομάζεται «Συμμαχία για τη Δημιουργικότητα και την Ψυχαγωγία», η οποία αφιερώθηκε στη μείωση της online πειρατείας. Τον περασμένο μήνα, η ομάδα ανακοίνωσε ότι στρέφει την προσοχή της στην κοινή χρήση των κωδικών πρόσβασης. Οι συμμετέχοντες περιλαμβάνουν τις εταιρείες Netflix, Amazon.com Inc., Walt Disney Co., Viacom Inc., HBO της AT & T Inc., Comcast Corp. και Charter.

Exit mobile version