Η βιομηχανία αεροσκαφών και το πλάνο της προς μείωση των εκπομπών καυσαερίων βασίζεται σε καύσιμα τα οποία με τη σειρά τους βασίζονται σε φυτικό λάδι, καλαμπόκι και κοινά σκουπίδια. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι κανείς δεν έχει μπορέσει να παράγει αρκετές ποσότητες.

Οι JetBlue Airways, United Continental Holdings και το Virgin Group του Richard Branson έχουν ξεκινήσει να αναμιγνύουν υποκατάστατα φιλικά προς το περιβάλλον με παραδοσιακή… κηροζίνη. Ακόμη και με την υποστήριξη των μεγάλων αυτών εταιρειών, υπάρχουν μόλις λίγοι παραγωγοί καυσίμων. Δεν υπάρχει, ακόμη, η δυνατότητα παραγωγής των δισεκατομμυρίων γαλονιών τα οποία χρειάζονται για την παροχή τέτοιων καυσίμων σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η επένδυση στο συγκεκριμένο τμήμα μειώνεται.

Ακόμη κι έτσι, οι αεροπορικές εταιρείες ποντάρουν το… οικολογικό τους μέλλον σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η συγκεκριμένη βιομηχανία, η οποία ευθύνεται για το 2% των επιβλαβών εκπομπών, ωθείται προς μία γρήγορη και σωστή λύση από τα στελέχη των 190 χωρών τα οποία μελετούν θέσπιση πλαφόν εκπομπών τέτοιων αερίων.

Η βιομηχανία του βιουκαυσίμου έχει την ικανότητα παραγωγής 378 εκατ. λίτρων καυσίμου αεροσκαφών κάθε χρόνο (100 εκατ. γαλόνια). Αυτό, σε σχέση με τα 83 δισ. γαλόνια που καταναλώνουν οι αεροπορικές κάθε χρόνο δεν κάνει ούτε μία… τρύπα στο νερό.

Οι επενδύσεις στα βιοκαύσιμα, παράλληλα, βρίσκονται σε χαμηλό ρεκόρ με 322 εκατ. δολάρια μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2016, κάτι που αποτελεί και σχετική μείωση 64% σε σχέση με το 2015, και μείωση 98% σε σχέση με μία δεκαετία νωρίτερα.