Η Tesla Inc. προσλαμβάνει τώρα στην Κίνα και η China Inc. προσλαμβάνει στην πίσω αυλή της Tesla.

Ένα πρωτοποριακό εργοστάσιο που εγκαινιάστηκε στη Σαγκάη, παρουσία του διευθύνοντος σύμβουλου της Tesla, Elon Musk την περασμένη εβδομάδα, σηματοδοτεί το πρώτο εργοστάσιο στη χώρα που ανήκει εξ ολοκλήρου σε ξένο κατασκευαστή αυτοκινήτων.

Στη γειτονιά της Tesla στη Silicon Valley, εν τω μεταξύ, υπάρχουν σήμερα περίπου δώδεκα αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτροκίνησης με Κινέζους ιδιοκτήτες, που προσλαμβάνουν πρώην συναδέλφους του Musk. Αυτές οι καλά χρηματοδοτούμενες νεοσύστατες εταιρείες, μερικές από τις οποίες δεν έχουν πουλήσει ούτε ένα αυτοκίνητο, αγοράζουν εργοστάσια, δοκιμάζουν πρωτότυπα σε δημόσιους δρόμους και αποκτούν πολυτελή γραφεία στην περιοχή του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο. Η πρόσληψη ενός πρώην στελέχους της Tesla ήταν το κερασάκι στην τούρτα.

“Όλοι θέλουν να γίνουν ο επόμενος Elon Musk – ο Κινέζος Elon Musk”, δήλωσε ο Martin Eberhard, συνιδρυτής της Tesla. Ο ίδιος υπηρέτησε στο διοικητικό συμβούλιο της κινεζικής εταιρείας EV Motors Inc.

Ο ηγέτης στην πρόσληψη πρώην στελεχών της Tesla είναι η Faraday Future, μια startup που ίδρυσε ο Κινέζος δισεκατομμυριούχος Jia Yueting, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της πέρυσι σε ένα ανακαινισμένο εργοστάσιο στο Hanford της Καλιφόρνια, περίπου 200 μίλια από το εργοστάσιο της Tesla στι Fremont. Μια αναζήτηση στο LinkedIn δείχνει ότι περισσότεροι από 70 υπάλληλοι της Faraday κατατάσσουν την Tesla ως επαγγελματική εμπειρία στο παρελθόν και η Faraday μπορεί συχνά να υπερηφανεύεται για “κορυφαία ταλέντα”, όπως ο Jeff Risher, ο πρώην επικεφαλής της πνευματικής ιδιοκτησίας της Tesla.

Η Byton, μια startup που ξεκίνησε με την υποστήριξη της Tencent Holdings Ltd., προσέλαβε το πρώην στέλεχος της Teslaμ Tom Wessner, ως αντιπρόεδρο της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού. Η Byton, το εμπορικό σήμα της Future Mobility Corp., έχει γραφεία στην Santa Clara της Καλιφόρνια και ένα νέο εργαστήριο τεχνητής νοημοσύνης στο Λος Άντζελες, όπου απασχολεί μηχανικούς για έρευνα και ανάπτυξη.

Η εκκολαπτόμενη αυτοκινητοβιομηχανία φέρνει τακτικά Κινέζους VIP σε περιοδεία στα γραφεία της Silicon Valley.

Το αν οι Κινέζοι-που-θέλουν-να-γίνουν-Elon Musk μπορούν να βρουν έναν τρόπο να πουλήσουν στις ΗΠΑ είναι μια άλλη αναπάντητη ερώτηση. Θα υπάρξουν ρυθμιστικές προκλήσεις, προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού και της προσφοράς, για να μην αναφέρουμε τις συνεχιζόμενες εντάσεις του εμπορικού πολέμου.