Η PepsiCo Inc. ανακοίνωσε μια σειρά λειτουργικών αλλαγών που στηρίζονται από τον ακτιβιστή επενδυτή Elliott Investment Management, συμπεριλαμβανομένης της αναθεώρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας και της μείωσης του συνολικού αριθμού προϊόντων της. Σύμφωνα με εσωτερικό σημείωμα, η εταιρεία προγραμματίζει επίσης απολύσεις στη Βόρεια Αμερική.

Οι αλλαγές, που περιλαμβάνουν την απόσυρση σχεδόν του 20% της γκάμας προϊόντων της στις ΗΠΑ, θα «επιταχύνουν την οργανική αύξηση εσόδων, θα παραδώσουν ιστορικά υψηλές εξοικονομήσεις παραγωγικότητας και θα βελτιώσουν το περιθώριο λειτουργικών κερδών – αρχής γενομένης το 2026», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ραμόν Λαγκουάρτα.

Ο Μαρκ Στάινμπεργκ, εταίρος της Elliott, σημείωσε ότι το σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις σε πιο οικονομικά προϊόντα, «θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ανάπτυξη εσόδων και κερδών».

Η PepsiCo ανέφερε ότι αναμένει οργανική αύξηση εσόδων μεταξύ 2% και 4% για το οικονομικό έτος 2026, έναντι μέσης εκτίμησης αναλυτών περίπου 2,7%.

Τηλεργασία ενόψει απολύσεων

Παράλληλα, η PepsiCo ζήτησε από εργαζομένους σε διάφορα γραφεία της Βόρειας Αμερικής, συμπεριλαμβανομένης της έδρας της στο Purchase της Νέας Υόρκης, όπως και σε Σικάγο και Πλάνο του Τέξας, να εργαστούν εξ αποστάσεως αυτή την εβδομάδα. Οι εταιρείες έχουν συχνά υιοθετήσει ανάλογη πρακτική πριν από ανακοινώσεις απολύσεων.

«Θα προχωρήσουμε σε δομικές αλλαγές που θα επηρεάσουν ορισμένους ρόλους στην εταιρεία», ανέφερε στους εργαζομένους η Chief People Officer, Τζένιφερ Γουέλς, σε μήνυμα που είδε το Bloomberg.

Η PepsiCo έχει δει το προσωπικό της να αυξάνεται σχεδόν 20% από το 2019. Η Elliott, που ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο συμμετοχή περίπου 4 δισ. δολαρίων, έχει πιέσει για αλλαγές, επικαλούμενη ένα υπερβολικά πολύπλοκο χαρτοφυλάκιο brands και συρρίκνωση στο μερίδιο της αγοράς αναψυκτικών.

Ο Λαγκουάρτα έχει δηλώσει ότι η εταιρεία ήδη μειώνει κόστος, βελτιώνει την παραγωγικότητα και αναβαθμίζει το σύστημα παραγωγής της ώστε να επενδύσει σε άλλους τομείς. Εκτελεστικά στελέχη είχαν ήδη αναφερθεί στην «εξορθολογισμένη στελέχωση» – έναν συχνό εταιρικό ευφημισμό για απολύσεις – πριν από την εμπλοκή της Elliott.

Τον Νοέμβριο, η PepsiCo έκλεισε δύο εργοστάσια της Frito-Lay στο Ορλάντο της Φλόριντα, απολύοντας πάνω από 450 εργαζομένους, σημειώνοντας τότε ότι οι περικοπές «επέβαλλαν οι επιχειρησιακές ανάγκες».

Οι μετοχές της PepsiCo έχουν υποχωρήσει περίπου 5% φέτος, διαμορφώνοντας τη χρηματιστηριακή αξία της κοντά στα 200 δισ. δολάρια.

Πιέσεις για πωλήσεις brands – από SodaStream έως Quaker Oats

Η Elliott έχει ασκήσει πίεση στην PepsiCo να απλοποιήσει το χαρτοφυλάκιό της στα αναψυκτικά, προτείνοντας την πώληση ορισμένων brands, όπως η SodaStream και η Starry. Παρότι η PepsiCo συνεργάζεται με δίκτυο ανεξάρτητων εμφιαλωτών, λειτουργεί επίσης πολλές ιδιόκτητες εμφιαλωτικές μονάδες – τις οποίες ορισμένοι επενδυτές θα ήθελαν να δει να αποεπενδύει.

Η Elliott έχει επιπλέον ζητήσει να εξορθολογιστεί το χαρτοφυλάκιο snacks και να δοθεί έμφαση στα best sellers. Μεταξύ των προϊόντων που θεωρεί υποψήφια για αποεπένδυση περιλαμβάνονται δημητριακά όπως Life και Cap’n Crunch, καθώς και τα brands Quaker Oats και Rice-A-Roni.

Τους τελευταίους μήνες, ο Λαγκουάρτα έχει δηλώσει ότι η εταιρεία κινείται ταχέως για να ανανεώσει το χαρτοφυλάκιο και να μειώσει το κόστος. Η PepsiCo αναμόρφωσε τα Lay’s, αλλάζοντας μεταξύ άλλων τις μπάρμπεκιου γεύσεις ώστε να αντικατασταθούν τα τεχνητά χρώματα από φυσικά. Παράλληλα, παρουσίασε νέα σειρά Doritos και Cheetos χωρίς συνθετικές χρωστικές και ανακοίνωσε διεύρυνση επιλογών με περισσότερη πρωτεΐνη και φυτικές ίνες.

Διαβάστε ακόμη

Paramount–Warner Bros και ο ρόλος Κούσνερ: Η εμπλοκή του γαμπρού του Τραμπ ανοίγει πολιτικά μέτωπα

Όμιλος Goldair: Σε «ρότα» σταθερής ανάπτυξης και στρατηγικής εξωστρέφειας

Από το Φράιμπουργκ στην παγκόσμια τεχνητή νοημοσύνη: Πώς η Black Forest Labs έφτασε να αποτιμάται 3,25 δισ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα