Άνοδο για πέμπτο συνεχόμενο μήνα σημείωσαν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Νοέμβριο, βάζοντας τη Γηραιά Ήπειρο σε τροχιά για τέταρτη διαδοχική χρονιά αύξησης, με αιχμή την ενίσχυση των ηλεκτρικών μοντέλων.
Οι νέες ταξινομήσεις ενισχύθηκαν κατά 2,4% σε σύγκριση με πέρυσι, ανεβάζοντας τις πωλήσεις του μήνα στα 1,08 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε την Τρίτη η European Automobile Manufacturers’ Association. Η Ισπανία και η Γερμανία κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των βασικών αγορών, ενώ η Ιταλία έμεινε στάσιμη. Η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσαν μικρές υποχωρήσεις.
Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων εκτινάχθηκαν κατά 37%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά από τον Μάρτιο την άνοδο των plug-in υβριδικών, που αυξήθηκαν κατά 34%. Νέα, χαμηλότερου κόστους ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το ë-C3 της Citroën και το R5 E-Tech της Renault SA, ενισχύουν τη ζήτηση. Τα κέρδη αυτά αντιστάθμισαν τη μείωση των ταξινομήσεων οχημάτων με κινητήρες βενζίνης σε ολόκληρη την περιοχή. Οι μακροπρόθεσμες προοπτικές των πωλήσεων ηλεκτρικών στην Ευρώπη μεταβάλλονται, μετά την πρόταση της Κομισιόν να καταργηθεί ουσιαστικά η απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Τα σχέδια αυτά πρέπει ακόμη να περάσουν από αρκετά στάδια πριν οριστικοποιηθούν οι νέοι στόχοι για τις μειώσεις CO₂ στους στόλους. Αρκετά κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ήδη διαμηνύσει ότι θα πιέσουν για περαιτέρω αλλαγές, ιδίως ως προς τη μεταχείριση των plug-in υβριδικών και τους μηχανισμούς συμμόρφωσης.
Κατασκευαστές όπως οι Volkswagen, BYD και Renault είδαν το μερίδιό τους στην αγορά ηλεκτρικών να αυξάνεται εις βάρος των Tesla, BMW και Mercedes, ανέφεραν σε σημείωμά τους την περασμένη εβδομάδα αναλυτές της Jefferies υπό τον Philippe Houchois, καθώς οι κατασκευαστές διευρύνουν τη γκάμα οικονομικότερων μοντέλων. Η Renault, μετά την επιτυχία του R5 E-Tech, θα ξεκινήσει του χρόνου τις πωλήσεις του ηλεκτρικού Twingo, με τιμή κάτω από τα 20.000 ευρώ.
Κοιτάζοντας προς το επόμενο έτος, τα προγραμματισμένα κρατικά κίνητρα για τις πωλήσεις ηλεκτρικών στη Γερμανία και την Ισπανία αναμένεται να έχουν θετικό αντίκτυπο.
«Η Ευρώπη θα μπορούσε να εμφανίσει μερικούς από τους ισχυρότερους ρυθμούς ανάπτυξης για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα», δήλωσε ο Houchois.
Υπάρχουν και ορισμένα πιο φωτεινά σημεία για την οικονομία της περιοχής, καθώς οι καταναλωτές αναμένεται να συμβάλουν στην ανάπτυξη σε μια περίοδο που οι παγκόσμιες εμπορικές εντάσεις πλήττουν τις εξαγωγές. Την περασμένη εβδομάδα αξιωματούχοι της ΕΚΤ αναθεώρησαν ανοδικά τις προβλέψεις για την ανάπτυξη τα επόμενα δύο χρόνια.
Παρότι αυτό προσφέρει ανακούφιση στη βιομηχανία αυτοκινήτου, η ζήτηση σε ολόκληρη την Ευρώπη δεν έχει ακόμη επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα, καθώς οι τιμές αυξάνονται και οι αγοραστές αναβάλλουν αγορές λόγω της ανόδου του κόστους ζωής.
«Οι υψηλές τιμές των νέων αυτοκινήτων, μια αδύναμη οικονομία και το πλήθος πολιτικών, κοινωνικών και οικονομικών κρίσεων αφήνουν το αποτύπωμά τους», δήλωσε ο Constantin M. Gall, σύμβουλος στην EY με ειδίκευση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφερόμενος στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής. «Τόσο τα ιδιωτικά πρόσωπα όσο και οι εταιρείες διστάζουν να λάβουν επενδυτικές αποφάσεις».
Οι καταναλωτές αναμένεται να έχουν περισσότερες επιλογές αγορών στο μέλλον, με την πιθανότητα χαλάρωσης των κανόνων της ΕΕ για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Κατασκευαστές όπως η VW και η BMW εξετάζουν την προσθήκη ηλεκτρικών οχημάτων με μικρούς κινητήρες καύσης, σε βάθος χρόνου.
Διαβάστε ακόμη
Η Saks στον αστερισμό της πτώχευσης – Σε δεινή θέση παρά την άντληση δισεκατομμυρίων
Intertrade Hellas: «Πράσινο» από τη ΡΑΑΕΥ για τη θερμική μονάδα στα Οινόφυτα (pic)
Γαλακτοκομικά: Πόσο ακουμπούν Ελλάδα και ΕΕ οι νέοι κινεζικοί δασμοί έως 42,7%
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
