Η γενιά Z της Αμερικής ενηλικιώνεται σε έναν εντελώς νέο κόσμο κάναββης.

Αυτός ο μεγάλος κύκλος, ο οποίος έχει ήδη μεγάλη χρηματική δύναμη ως η παλαιότερη γενιά που φοιτεί στο γυμνάσιο και στο κολέγιο, διαμορφώνει τις καταναλωτικές της συνήθειες σε μια εποχή που η μαριχουάνας γίνεται mainstream. Σε αντίθεση με τους γονείς τους, τη λεγόμενη «γενιά X» , οι καταναλωτές της Gen Z γνωρίζουν μόνο μια εποχή όπου η κάνναβη κινείται προς την αποδοχή, με την Καλιφόρνια να νομιμοποιεί την ιατρική χρήση το 1996 – ένα χρόνο μετά τη γέννηση ακόμη και του γηραιότερου καταναλωτή Gen Z.

«Μεγαλώνουν σε έναν κόσμο όπου η κάνναβη είναι απολύτως φυσιολογική», δήλωσε η Anna Duckworth, συνιδρυτής και επικεφαλής της Miss Grass, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αξεσουάρ κάνναβης και εκδοτική στο Λος Άντζελες. «Όλοι θα ξέρουν πώς να την καταναλώσουν και δεν θα υπάρχει καμία ντροπή να μιλάνε γι ‘αυτό».

Η κάνναβη είναι ήδη μεγάλη επιχείρηση στις ΗΠΑ, ενώ οι νόμιμες πωλήσεις ξεπέρασαν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, εν μέσω χαλάρωσης των κανονισμών σε όλη τη χώρα. Και μόνο θα αυξάνονται, καθώς η γενιά που έχει τις διπλάσιες πιθανότητες να κάνει χρήση κάνναβης, αρχίζει να κερδίζει ένα σταθερό μισθό. Είναι πάντα δύσκολο να γενικευτεί σε μια ολόκληρη ηλικιακή ομάδα, αλλά πρώτα συμπτώματα υποδηλώνουν ότι θα είναι μια γενιά καταναλωτών μαριχουάνας, αγκαλιάζοντας τη «νόμιμη γλάστρα» για να χαλαρώσουν ή να θεραπεύσουν ασθένειες όπως η αϋπνία και το άγχος.

Συνήθως, η ηλικία για να αγοράσει κανείς νόμιμη κάνναβη είναι 21. Αυτό σημαίνει ότι μόνο ένα μικρό τμήμα της Gen Z – που είναι περίπου ηλικίας 7 έως 22 ετών – αποτελεί σήμερα μέρος της νομικής οικονομίας κάνναβης. Αλλά με κάθε χρόνο που περνάει, όλο και περισσότεροι καταναλωτές Gen Z θα μπορούν να αγοράσουν. Κατά τους πρώτους μήνες του περασμένου έτους, η Gen Z αντιπροσώπευε λίγο περισσότερο από το 1% των πωλήσεων στη νόμιμη αγορά. Αλλά από τις 20 Απριλίου – την ανεπίσημη «Black Friday» της βιομηχανίας κάνναβης – τουλάχιστον τρεις φορές περισσότεροι από αυτούς θα μπορούν να συμμετέχουν νόμιμα.

Ο επιχειρηματικός κόσμος της Αμερικής το έχει συνειδητοποιήσει. Εκτός από τις εταιρείες μαριχουάνας στον Καναδά, όπου είναι πλέον νόμιμη σε εθνικό επίπεδο, υπάρχουν αρκετοί λεγόμενοι πολυκρατικοί φορείς εκμετάλλευσης στις Η.Π.Α., οι οποίοι είναι τώρα μεταξύ των πιο πολύτιμων εταιρειών κάνναβης στον κόσμο.

Για την Gen Z, η υπόθεση είναι ότι όλο και περισσότερες πολιτείες, αν όχι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση, θα νομιμοποιήσουν τη μαριχουάνα τα επόμενα χρόνια, ανοίγοντας ακόμη περισσότερο την αγορά. Το στίγμα αναμένεται επίσης να συνεχίσει να εξαφανίζεται, καθώς φεύγει η γενιά των Αμερικανών που μεγάλωσε με αντίθετες αντιλήψεις. Και ενώ η μαριχουάνα μπορεί να μην είναι σωστή για ένα γάμο ή μια έξοδο με τους συναδέλφους, η επέκταση των διαθέσιμων προϊόντων θα μπορούσε να εκτοπίσει το αλκοόλ ως κορυφαία επιλογή της Αμερικής για χαλάρωση και διασκέδαση.