search icon

Bloomberg

Πώς η κρίση αλλάζει τις συνήθειες των Βρετανών – Μαζική στροφή σε κατεψυγμένα και μακράς διάρκειας προϊόντα

«Το κατεψυγμένο φαγητό είναι φθηνότερο και χαλάει λιγότερο» παραδέχεται ο Ρίτσαρντ Γουόλκερ, επικεφαλής της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Iceland

Στις νέες συνθήκες της… παραπαίουσας οικονομίας καλούνται να προσαρμοστούν οι Βρετανοί, οι οποίοι τείνουν να στρέφονται πλέον προς προϊόντα και αγαθά μακράς διάρκειας.  

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco, για παράδειγμα, έχει παρατηρήσει ότι οι πελάτες αγοράζουν πλέον περισσότερα κατεψυγμένα λαχανικά, ψάρια και τρόφιμα, ενώ ταυτόχρονα επιλέγουν ξηρά ζυμαρικά και όχι φρέσκα, καθώς και παγωμένες σούπες, κονσέρβες κ.α. 

Παρεμφερείς τάσεις καταγράφονται και στις ανταγωνιστικές αλυσίδες Sainsbury, Iceland Foods κ.ο.κ. 

Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτή η τάση οφείλεται στην πίεση που δέχεται το πορτοφόλι των νοικοκυριών, καθώς οι διαρκείς ανατιμήσεις σε τρόφιμα και λογαριασμούς ρεύματος / θέρμανσης αναγκάζουν τους πολίτες να γίνουν πιο… δημιουργοί. 

Έτσι, επιλέγουν να προτιμήσουν φθηνότερα προϊόντα, τα οποία μάλιστα δεν χαλάνε εύκολα. Παράλληλα, τείνουν να αγοράζουν προϊόντα σε εκπτώσεις ή αγαθά μικρότερων brands, τα οποία συνήθως είναι συνήθως φθηνότερα.  

«Το κατεψυγμένο φαγητό είναι φθηνότερο και χαλάει λιγότερο» παραδέχεται ο Ρίτσαρντ Γουόλκερ, επικεφαλής της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Iceland. «Οι άνθρωποι προσέχουν πολύ την τιμή» προσθέτει, μιλώντας στο Bloomberg.  

Στα καταστήματα Sainsbury, τα κατεψυγμένα λαχανικά, οι κατεψυγμένες πίτες και τα κατεψυγμένα κρέατα είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή προϊόντα. Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις του Iceland σε κατεψυγμένα τρόφιμα είναι περισσότερες σε σχέση με τα φρέσκα.  

Ο πληθωρισμός στη Βρετανία κυμαίνεται σταθερά στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών, καθώς τον Αύγουστο διαμορφώθηκε στο 9,9%. Τους προηγούμενους μήνες δε, είχε εκτοξευθεί ακόμη και άνω του 10%. Μόνο στα λαχανικά, για παράδειγμα, οι τιμές αυξήθηκαν τον τελευταίο μήνα κατά σχεδόν 14%, το υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών. 

Παρά τη σαφή προτίμηση των καταναλωτών προς τα κατεψυγμένα προϊόντα, οι διοικήσεις των σούπερ μάρκετ εξακολουθούν να ζουν στον… δικό τους κόσμο, καθώς συνεχίζουν να προσδίδουν περισσότερη σημασία στα νωπά και φρέσκα προϊόντα. Άλλωστε, σ’ αυτά τα αγαθά τα περιθώρια κέρδους είναι σαφώς υψηλότερα.  

Και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο δηλώνουν απρόθυμες να αυξήσουν τον όγκο των κατεψυγμένων στα ράφια των καταστημάτων τους. Σ’ αυτό, βέβαια, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και το υψηλό κόστος ενέργειας, το οποίο απαιτεί η ψύξη.  

Διαβάστε επίσης

Αυτό το παιδί ελληνικής καταγωγής είναι στη λίστα Forbes με τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου (pics + video)

Οι κορυφαίοι προορισμοί για τους Έλληνες στο εξωτερικό το φθινόπωρο (πίνακας)

Η dream team των Ελλήνων μάνατζερ πολυεθνικών κολοσσών (pics)

Exit mobile version