Η Dyson Ltd., γνωστή για την κατασκευή ηλεκτρικών σκουπών, επέλεξε τη Σιγκαπούρη για να κατασκευάσει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, προωθώντας τα σχέδιά της για να ανταγωνιστεί την Tesla Inc στον πιο καυτό τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Βρετανός κατασκευαστής, επίσης γνωστός για στεγνωτήρες χεριών και καθαριστές αέρα, δήλωσε την Τρίτη ότι θα ολοκληρώσει το εργοστάσιο έως το 2020 και έθεσε στόχο να κυκλοφορήσει το πρώτο του μοντέλο μέχρι το 2021 στο πλαίσιο μιας προσπάθειας ύψους 2 δισεκατομμυρίων λιρών (2,6 δισεκατομμύρια δολάρια) να επεκταθεί στα αυτοκίνητα.

Η επιλογή της Σιγκαπούρης – η οποία δεν διαθέτει ούτε ένα εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων και είναι ένα από τα πιο δαπανηρά μέρη στον κόσμο για να αγοράσει κανείς ένα αυτοκίνητο – έρχεται ως Tesla πλησιάζει στη δημιουργία ενός εργοστασίου στην Κίνα. Η απόφαση είναι μια νίκη για την πόλη-κράτος, που φιλοξενεί το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι του πλανήτη και αποτελεί κέντρο κατασκευής για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, όπως οι κινητήρες αεροσκαφών Rolls Royce.

Η Dyson είναι μεταξύ των νέων υποψηφίων που μπαίνουν στον αγώνα για να κατασκευάσουν ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία κερδίζουν μερίδιο αγοράς από βενζινοκίνητα. Εκτός από την Tesla, θα ανταγωνιστεί με παγκόσμιους γίγαντες όπως η Daimler AG, η Volkswagen AG και η General Motors Co., οι οποίες χρεώνουν μπροστά τα σχέδια EV.

Η Σιγκαπούρη, με λιγότερα από 6 εκατομμύρια κατοίκους, είναι μια μικρή αγορά, αλλά διαθέτει ταλέντα τεχνολογίας και ισχυρή προστασία πνευματικής ιδιοκτησίας. Η Dyson διαθέτει ήδη ένα κέντρο παραγωγής στη Σιγκαπούρη που επικεντρώνεται σε ψηφιακούς κινητήρες, με την εταιρεία να απασχολεί περίπου 1.100 άτομα στην περιοχή.

“Η απόφαση για το πού θα κατασκευαστεί το αυτοκίνητό μας είναι πολύπλοκη και βασίζεται στις αλυσίδες εφοδιασμού και στην πρόσβαση στις αγορές”, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Dyson Jim Rowan σε σημείωμά του στο προσωπικό.

Η Dyson είχε εξετάσει το Ηνωμένο Βασίλειο και διάφορες τοποθεσίες στην Ασία για το εργοστάσιό της. Έχει εκτεταμένη κατασκευαστική εμπειρία στη Μαλαισία και παλαιότερα παρήγαγε προϊόντα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα οποία ενδέχεται να χάσουν μέρος της γοητείας τους για τις παγκόσμιες εταιρείες με την προγραμματισμένη έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Dyson θα κατασκευάσει η ίδια το εργοστάσιο αντί να το αναθέσει σε προμηθευτές. Η Tesla, από την άλλη, περνάει αυτό που ο ιδρυτής της Elon Musk αποκάλεσε “κόλαση παραγωγής”, καθώς η εταιρεία έχει αυξήσει τις ποσότητες στο μοναδικό εργοστάσιο αυτοκινήτων της, στο Fremont της Καλιφόρνια.