Μπορεί να θύμιζαν παιδιά που έκαναν τα πρώτα τους βήματα στο ποδόσφαιρο, ωστόσο ο φιλικός αγώνας μεταξύ ανθρωποειδών ρομπότ που διεξήχθη σε βιομηχανική περιοχή της κινεζικής πρωτεύουσας αποτελεί τεχνολογικό ορόσημο. Το ματς 5-3 του Σαββάτου, με δύο ημίχρονα των 10 λεπτών, δεν διευθυνόταν από προπονητές αλλά από αλγόριθμους, και είχε στόχο να αναδείξει τις εξελίξεις σε ισορροπία, ευελιξία και λήψη αποφάσεων με τεχνητή νοημοσύνη.

Τα ρομπότ, φορώντας στολές με αριθμούς, πανηγύριζαν σηκώνοντας τις γροθιές τους κάθε φορά που σκόραραν – αν και οι τερματοφύλακες άφηναν πολλά περιθώρια. Ο αγώνας, ωστόσο, ήταν περισσότερο μία τεχνολογική επίδειξη παρά αθλητικό θέαμα. Ανάμεσα στους συμμετέχοντες ήταν ομάδες από το Πανεπιστήμιο Tsinghua και το Beijing University of Information Science and Technology, με την ομάδα Vulcan του Tsinghua να κατακτά το τρόπαιο.

Η Κίνα ενισχύει ραγδαία τη θέση της στη ρομποτική, επενδύοντας σε καινοτομία, θεάματα και νέες τεχνολογικές εφαρμογές. Σύμφωνα με έκθεση της Morgan Stanley, η αγορά ρομποτικής της χώρας φτάνει ήδη τα 47 δισεκατομμύρια δολάρια (40% του παγκόσμιου συνόλου) και προβλέπεται να αγγίξει τα 108 δισεκατομμύρια μέχρι το 2028, με ετήσια ανάπτυξη 23%.

Αγωνιστικά θεάματα όπως ο ανθρωποειδής ημιμαραθώνιος στο Πεκίνο και το τουρνουά κικ-μπόξινγκ ρομπότ στο Χανγκζού, παρότι όχι εντυπωσιακά ως θέαμα, αποκαλύπτουν τα γοργά βήματα στην αλληλεπίδραση ρομπότ-ανθρώπων. Αν και κάποια ρομπότ κατέρρευσαν ή αποσυναρμολογήθηκαν κατά τη διάρκεια των αγώνων, άλλοι συμμετέχοντες διέπρεψαν σε αναγνώριση αντικειμένων και χάραξη στρατηγικής.

Τα ρομπότ στο Πεκίνο μπορούσαν να εντοπίζουν την μπάλα από 18,3 μέτρα με ακρίβεια 90%, ενώ αναγνώριζαν το γήπεδο, τα όρια και τους αντιπάλους, προσαρμόζοντας τη δράση τους σε πραγματικό χρόνο. Τέτοιες δυνατότητες μαρτυρούν τη σημαντική πρόοδο σε εφαρμογές όρασης και αυτονομίας.

Ο επόμενος σταθμός: Παγκόσμιοι Αγώνες Ανθρωποειδών Ρομπότ

Η Κίνα σχεδιάζει να φιλοξενήσει το 2025 τους Παγκόσμιους Αγώνες Ανθρωποειδών Ρομπότ (15-17 Αυγούστου, Πεκίνο), όπου θα διεξαχθούν 11 διαφορετικά αγωνίσματα, από ποδόσφαιρο και στίβο μέχρι ενόργανη γυμναστική. Οι εκδηλώσεις αυτές αποτελούν δοκιμαστικά πεδία για την αντοχή, την ασφάλεια και την ικανότητα συνεργασίας ανθρώπων και μηχανών.

Τα ποδοσφαιρικά ρομπότ χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης, όπως η βαθιά ενισχυτική μάθηση, που τους επέτρεψαν να λαμβάνουν αποφάσεις για πάσες, ντρίμπλες και σουτ με βάση προβλέψεις για τις κινήσεις των άλλων παικτών. Όπως τόνισε ο ιδρυτής της Dexterity Inc., Samir Menon, οι εφαρμογές τέτοιων τεχνολογιών μπορεί να φτάσουν σε εκατοντάδες χιλιάδες διαφορετικές μορφές, με αντίστοιχα ποικίλες χρήσεις.

Η σταθερότητα, η ακρίβεια και η ευφυής λήψη αποφάσεων είναι οι νέες «ικανότητες» που αποζητά η κινεζική τεχνολογία ρομπότ, αποδεικνύοντας ότι το μέλλον της ρομποτικής δεν θα μείνει στον πάγκο.

Διαβάστε ακόμη 

Ραγδαία άνοδος για το TikTok στην Ελλάδα: Οι χρήστες και οι moderators

Αθήνα – Θεσσαλονίκη τα φετινά success stories στον τουρισμό, πίεση στη Σαντορίνη

Οι Έλληνες αφήνουν στην άκρη τα μετρητά και πληρώνουν ηλεκτρονικά και με κάρτες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα