Σε δεινή κατάσταση βρίσκονται οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες καθώς η οικονομία της χώρας επιβραδύνεται το τελευταίο διάστημα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, οι ναυτιλιακές εταιρείες της Κίνας  καλούνται να πληρώσουν ομολογίες ύψους 50,3 δισ. γουάν του τρέχοντος έτους. Πρόκειται για το δεύτερο υψηλότερο ποσό που καλούνται να πληρώσουν μετά το πρωτοφανή ποσό των 54 δισ. γουάν που κλήθηκαν να καταβάλουν το 2015.

Το Sainty Marine, το μεγαλύτερο ναυπηγείο στην επαρχία Jiangsu, δήλωσε στις 23 Δεκεμβρίου πως καλούνταν να πληρώσει 542,9 εκατ. γιουάν από ληξιπρόθεσμα δάνεια.

Η κινεζική επισκευαστική εταιρεία πλοίων Zhoushan Wuzhou ήταν η πρώτη κρατική ναυπηγική που χρεοκόπησε τον περασμένο Δεκέμβριο, έπειτα από μια δεκαετία, σύμφωνα με την Minsheng Securities Co.

«Ο χειμώνας έχει έρθει για τα καλά στην κινεζική ναυπηγική βιομηχανία», δήλωσε ο Xiang Feiyan, αναλυτής ομολόγων της Zhong Tai Securities Co. στη Σαγκάη.

Οι νέες παραγγελίες πλοίων στην Κίνα υποχώρησαν 59% κατά τους πρώτους 11 μήνες του 2015 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την Εθνική Ναυπηγική Βιομηχανία της Κίνας στις 15 Δεκέμβρη του περασμένου έτους.

Επίσης, οι κατασκευαστικές ναυτιλιακές εταιρείες είδαν τα κέρδη τους να μειώνονται 28,5% κατά τους 10 πρώτους μήνες, μέχρι τον Οκτώβριο του 2015.