Η Starbucks επένδυσε εκατομμύρια δολάρια για να κάνει τα καταστήματά της πιο φιλόξενα, θέλοντας να προσελκύσει περισσότερους πελάτες και να τους κρατήσει για περισσότερη ώρα μέσα σε αυτά. Ωστόσο, τίποτα από αυτά δεν φαίνεται να συμβαίνει. Σύμφωνα με στοιχεία της Placer.ai, το ποσοστό των επισκέψεων που διαρκούν πάνω από 10 λεπτά έχει μειωθεί αισθητά από τότε που ο Μπράιαν Νίκολ ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας τον Σεπτέμβριο του 2024. Ενώ το 2023 πάνω από το 40% των πελατών παρέμεναν για περισσότερα από 10 λεπτά, σήμερα αυτό το ποσοστό έχει υποχωρήσει περίπου στο ένα τρίτο, μεταδίδει το Bloomberg.

Ένα πλάνο που δεν αποδίδει (ακόμη)

Η παραμονή των πελατών στα καταστήματα για μεγαλύτερο διάστημα αποτελεί κεντρικό άξονα του πλάνου ανάκαμψης που παρουσίασε ο Νίκολ αμέσως μετά την ανάληψη της θέσης του. Επιδίωξε να βελτιώσει την εξυπηρέτηση, να επιταχύνει την παρασκευή ροφημάτων και να επαναφέρει την αίσθηση του «ζεστού, άνετου και φιλόξενου περιβάλλοντος» που χαρακτήριζε τη μάρκα. Παρ’ όλα αυτά, τα στοιχεία δείχνουν πως ούτε ο χρόνος παραμονής ούτε η κίνηση έχουν βελτιωθεί. Η επισκεψιμότητα έχει υποχωρήσει για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο.

«Η εταιρεία έχει εκπαιδεύσει το κοινό να αντιμετωπίζει τη Starbucks ως ένα κανάλι ευκολίας, όχι ως προορισμό για παραμονή», σχολιάζει ο αναλυτής της Citi, Τζον Τάουερ. Ωστόσο, προσθέτει, οι καλαίσθητοι χώροι μπορούν να κάνουν τη διαφορά: «Ακόμα κι αν κάποιος έρθει μόνο για να πάρει καφέ και να φύγει, θέλουν να πει “ουάου, ωραίο μέρος”».

Η εταιρεία έχει επαναφέρει κεραμικές κούπες, έχει προσθέσει περισσότερες πρίζες και χώρους χαλάρωσης, επιχειρώντας να «ξετυλίξει» δεκαετίες στρατηγικής που μετέτρεψαν τη Starbucks σε ταχεία εξυπηρέτηση. Σύμφωνα με την εταιρεία, στα ανακαινισμένα καταστήματα οι πελάτες μένουν περισσότερο και επιστρέφουν συχνότερα, αν και δεν έχει διευκρινίσει πόσα από τα πάνω από 18.000 καταστήματα στη Βόρεια Αμερική έχουν ανακαινιστεί.

Το νέο πλάνο προβλέπει 1.000 ανακαινίσεις μέσα στο 2026, με μειωμένο κόστος — από 800.000-1 εκατ. δολάρια σε μόλις 150.000 για ορισμένα σημεία. «Οι πρώτες ενδείξεις από τα καταστήματα της Νέας Υόρκης και της Νότιας Καλιφόρνια δείχνουν θετικά αποτελέσματα», δήλωσε εκπρόσωπος.

Ταχύτητα και απλότητα στο μενού

Παράλληλα, η Starbucks επιτάχυνε τις παραγγελίες — το 80% των ροφημάτων σερβίρονται σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά. Επίσης, περιόρισε το μενού της κατά 25%, αφαιρώντας ορισμένα τρόφιμα και ποικιλίες ροφημάτων. «Απλοποιήσαμε το μενού για να επικεντρωθούμε σε ό,τι αγαπούν περισσότερο οι πελάτες μας», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Διαβάστε ακόμη

JP Morgan: Η άνοδος του χρυσού ανοίγει νέες προοπτικές για τη ναυτιλία

UBS: «Καύσιμο» για νέα άνοδο στη Wall Street τα εταιρικά κέρδη, η Fed και οι επενδύσεις σε AI

Nvidia: Η πρώτη εταιρεία που σπάει το φράγμα των $5 τρισ. – Νέο ρεκόρ στην ιστορία της τεχνολογίας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα