Ο συνεργάτης του Έλον Μασκ, Στιβ Ντέιβις, έχει περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στο πλάι του δισεκατομμυριούχου βοηθώντας τον να μειώσει το κόστος σε επιχειρήσεις όπως η SpaceX, η Boring Company και το Twitter. Έτσι, ο Ντέιβις ήταν ιδανικός για τον νέο του ρόλο στο Τμήμα Κυβερνητικής Αποδοτικότητας του Μασκ, ή εν συντομία DOGE.

Ο Ντέιβις βοηθά στην πρόσληψη προσωπικού στο DOGE, εκτός από τη βασική του δουλειά ως πρόεδρος στην εταιρεία διάνοιξης σηράγγων του Μασκ, την Boring Company. Στην Boring, ο Ντέιβις έχει τη φήμη ότι είναι αυστηρός με τις δαπάνες, κάνοντας δαπάνες μόλις λίγων εκατοντάδων δολαρίων, ασυνήθιστο για μια εταιρεία που έχει συγκεντρώσει περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια σε κεφάλαιο, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει. Ο Ντέιβις κάνει επίσης καλά παζάρια με τους προμηθευτές προϊόντων όπως ο ακατέργαστος χάλυβας, οι αισθητήρες ή ακόμη και αντικείμενα τόσο μικρά όσο τα εξαρτήματα εύκαμπτων σωλήνων, είπαν τα ίδια άτομα, τα οποία ζήτησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.

Η αγαπημένη του οδηγία για το προσωπικό όσον αφορά τις διαπραγματεύσεις είναι: «Πηγαίνετε πίσω και ρωτήστε ξανά».

Ο Ντέιβις έχει αναδειχθεί ως βασικό στέλεχος στο πλάι του Έλον Μασκ. Έχει εκπαιδευτεί στην αεροδιαστημική μηχανική, έχει εργαστεί στην SpaceX και την Boring, και του ζητήθηκε βοήθεια για να πραγματοποιηθεί η εξαγορά του Twitter (που τώρα ονομάζεται X). Χάρη σε αυτόν, ο Μασκ και η ομάδα του μείωσαν σε τεράστιο βαθμό το κόστος και το προσωπικό. Ο Ντέιβις φημολογείται ότι έχει τέτοιο πάθος για τη δουλειά του, που για ένα διάστημα κοιμόταν στα γραφεία του Twitter με τη σύντροφό του και το νεογέννητο μωρό τους, σύμφωνα με το Bloomberg.

Ο Ντέιβις άρχισε να εργάζεται για τον Μασκ το 2003, όταν εντάχθηκε στη SpaceX, μια νέα τότε εταιρεία. Είχε μόλις αποκτήσει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην αεροδιαστημική μηχανική από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και βοηθούσε τη νεοσύστατη επιχείρηση επιλύοντας δύσκολα προβλήματα μηχανικής. Κάποια στιγμή, ο Μασκ του ανέθεσε να βρει μια φθηνότερη εναλλακτική λύση για ένα εξάρτημα που κόστιζε 120.000 δολάρια. «Ο Ντέιβις πέρασε εβδομάδες προσπαθώντας να βρει ένα τρόπο να εκτελέσει το έργο του μόνο με 3.900 δολάρια», σύμφωνα με βιογραφία του Μασκ.

Instagram

Το 2016 ο Ντέιβις ήταν επικεφαλής της Boring Company, η οποία ως στόχο έχει το να «διευκολύνει την κυκλοφορία» μέσω κατασκευών υπόγειων σηράγγων.

Οι αλληλεπιδράσεις του Ντέιβις με την κυβέρνηση δεν ήταν πάντα θετικές. Η εταιρεία Boring, η οποία πρέπει να προσαρμόζεται στους εθνικούς, πολιτειακούς και τοπικούς κανόνες για την κατασκευή των σηράγγων της, αντιμετώπισε μεγάλες ρυθμιστικές προκλήσεις – ιδίως όσον αφορά τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις που υπαγορεύουν πότε και αν μπορεί να ξεκινήσει το σκάψιμο του εδάφους. Οι κάτοικοι της περιοχής αποτέλεσαν επίσης πρόκληση. Κάποια στιγμή, ο Ντέιβις ήταν σε καλό δρόμο για ένα προτεινόμενο έργο στο Λος Άντζελες, αλλά άνθρωποι που έμεναν στην περιοχή έκαναν μήνυση όταν έμαθαν για το έργο- ματαιώνοντας την προσπάθεια της εταιρείας να χτίσει.

Η εργασίες στο Λας Βέγκας δημιούργησαν επίσης ένα σύνολο ρυθμιστικών προβλημάτων στη Boring. Οι σήραγγες που κατασκεύασε η εταιρεία για τη σύνδεση του συνεδριακού κέντρου του Λας Βέγκας με δύο κοντινά ξενοδοχεία, το Wynn Encore και το Westgate, δεν είναι ακόμη ανοιχτές στο κοινό, ενώ έχει περάσει ένας χρόνος από την ολοκλήρωσή τους. Η Υπηρεσία Επαγγελματικής Ασφάλειας και Κινδύνων της Νεβάδα επέβαλε πρόστιμο 112.504 δολαρίων στην Boring μετά από έρευνα σχετικά με τις συνθήκες κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Έγιναν καταγγελίες από τους ίδιους τους εργαζόμενους, οι οποίοι ισχυρίστηκαν την ύπαρξη δύσοσμων και τοξικών ουσιών που ενοχλούσαν τους ίδιους, αλλά και κατέκλισαν όλο το εργοτάξιο.

Instagram

Οι κυβερνητικοί κανόνες ήταν ένα θέμα που ο Μασκ έπρεπε να αντιμετωπίζει συνεχώς. Εκτός από την Boring, αντιμετώπιζαν δυσκολίες και η SpaceX και η Tesla όσον αφορά τις ρυθμιστικές αρχές.

Όταν ο Μασκ αγόρασε το Twitter τον Οκτώβριο του 2022, ανέθεσε στον Ντέιβις να βοηθήσει στη μείωση του κόστους, στην περικοπή του προσωπικού και στον περιορισμό αυτού που ο Μασκ θεωρούσε «υπερβολικά φιλελεύθερο περιβάλλον». Ο Ντέιβις και η οικογένειά του κοιμόντουσαν σε ένα αυτοσχέδιο υπνοδωμάτιο στην έδρα της εταιρείας κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης περιόδου, καθώς ο Μασκ ήθελε το προσωπικό του να είναι «εξαιρετικά σκληροπυρηνικό».

Εκείνη την εποχή, κάποιοι υπέθεσαν ότι ο Ντέιβις θα γινόταν διευθύνων σύμβουλος του Twitter. Αντ’ αυτού, ο Ντέιβις επέστρεψε στην Boring, η οποία έχει τις κύριες εγκαταστάσεις της στο Λας Βέγκας και στο Μπάστροπ του Τέξας, κοντά στο Όστιν.

Η εταιρεία διατηρούσε τόσο αυστηρές προθεσμίες που ο Ντέιβις προτιμούσε μερικές φορές να παίρνει ορισμένα προϊόντα την ίδια μέρα, πετώντας μεταξύ Όστιν και Λας Βέγκας, παρά να περιμένει να γίνει η παράδοση την επόμενη ημέρα, σύμφωνα με πρώην εργαζόμενους.

Πρώην εργαζόμενοι θυμούνται την αναστάτωση που επικράτησε όταν ένα βασικό εξάρτημα μεταφερόταν με ειδικό φορτηγό μεταφορών, το οποίο έκανε μια ανεξήγητη στάση για αρκετές ώρες στην Αριζόνα. Η πίεση για την τήρηση της προθεσμίας του Ντέιβις ήταν τόσο έντονη που η Boring Company πλήρωσε έναν συγγενή ενός υπαλλήλου που ζούσε στην περιοχή για να εντοπίσει το φορτηγό και να πάει να μιλήσει στον οδηγό για να επιστρέψει στο δρόμο.

Ο Ντέιβις συχνά προγραμμάτιζε συναντήσεις στις 7 μ.μ. ή αργότερα για τους μηχανικούς, είπαν μερικοί από τους ανθρώπους. Συνήθως συμμετείχε εξ αποστάσεως. Ένα άτομο που μιλούσε μαζί του συχνά μέσω τηλεφώνου είπε ότι προσπαθούσε να κάνει πολλαπλές εργασίες κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων, όπως το να τρώει κατά τη διάρκεια μιας κλήσης.

Το multitasking έχει αποδειχθεί χαρακτηριστικό του Ντέιβις, από τα φοιτητικά του κι όλας χρόνια. Ενώ έκανε το διδακτορικό του στα οικονομικά στο Πανεπιστήμιο George Mason στο Φέρφαξ της Βιρτζίνια, ο Ντέιβις εργαζόταν με πλήρη απασχόληση στη SpaceX και ήταν ιδιοκτήτης ενός καταστήματος κατεψυγμένου γιαουρτιού με την επωνυμία «Mr. Yogato» στην Ουάσινγκτον. Ο Άλεξ Ταμπάρροκ, ένας από τους καθηγητές του Ντέιβις, τον θυμάται να παλεύει να διατηρήσει μια ισορροπία ανάμεσα σε όλες αυτές τις εργασίες.

«Του είπα, «Κοίτα, παίρνεις διδακτορικό, δεν μπορείς να έχεις μια δουλειά και να διευθύνεις μια επιχείρηση ταυτόχρονα», δήλωσε ο Ταμπάρροκ. «Συγκεντρώσου στο να πάρεις το διδακτορικό σου».

Αλλά ο Ντέιβις αρνήθηκε να εγκαταλείψει οποιαδήποτε από τις ασχολίες του, ενώ κάποια στιγμή ενσωμάτωσε τις επιχειρηματικές του εμπειρίες από την Mr. Yogato σε μια ακαδημαϊκή εργασία και έφερε λίγο από το προϊόν του στην τάξη για δειγματισμό. Ο Ταμπάρροκ δεν μπορεί να θυμηθεί τους βαθμούς του Ντέιβις, αλλά λέει ότι «ξεχώριζε ούτως ή άλλως».

«Είχε τόση ενέργεια και ήταν τόσο επιχειρηματικός», λέει ο Ταμπάρροκ. «Ήταν συναρπαστικό να τον βλέπουμε να γίνεται ένας από τα πιο έμπιστους συνεργάτες του Έλον».

Διαβάστε ακόμη 

Morgan Stanley: Alpha Bank και Eurobank οι επιλογές για το 2025 (γραφήματα)

Eurobank Equities: Προτιμά τις εταιρείες ενέργειας έναντι των διυλιστηρίων – Οι νέες τιμές στόχοι (πίνακας)

Oliver Rakau (Oxford Economics): Γιατί βυθίζεται η οικονομία της Γερμανίας (pic+tweets)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα