Σε μια ιστορική αίθουσα συναυλιών, στη Στοκχόλμη, ο διευθύνων σύμβουλος της H&M, Karl-Johan Persson, παρουσίασε τα σχέδια για την ανάκαμψη της αλυσίδας ένδυσης. Το μήνυμά του πάντως δεν φαίνεται να έπεισε τους μετόχους.

Η μετοχή της H&M υποχώρησε έως και 5,7%, μετά τη δήλωση ότι αναμένει πτώση των πωλήσεων το 2018 ενώ η πρόβλεψη της σουηδικής εταιρείας για ανάκαμψη το 2019 απέτυχε να καθησυχάσει τους επενδυτές.

«Αυτό είναι σαν ένας έφηβος με κακή βαθμολογία που λέει: Το επόμενο έτος, το επόμενο έτος» δήλωσε ο Claes Hemberg, σύμβουλος επενδύσεων στην Avanza AB.

Η εκδήλωση στο Cirkus, στη Στοκχόλμη, έφερε την οικογένεια Persson που διοικεί την εταιρεία πρόσωπο με πρόσωπο με επενδυτές που είδαν τη μετοχή της H&M να καταγράφει απώλειες, καθώς η πρωτοπόρος της φτηνής μόδας χάνει την επαφή με τους αγοραστές. Η εταιρεία δεν μπόρεσε να συμβαδίσει με την ανταγωνιστική αλυσίδα Zara και τους online ανταγωνιστές, όπως η Amazon, η Zalando και η Asos, με αποτέλεσμα να επιταχύνει το κλείσιμο καταστημάτων της ως απάντηση.

Η εταιρεία πάντως τόνισε ότι θα εντατικοποιήσει τις προσπάθειες της για το e-commerce και ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις αυτές θα αυξηθούν κατά τουλάχιστον 25% φέτος. Επίσης, ανέφερε ότι δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα σε format όπως η COS, η Weekday και η Arket για να αναπτυχθεί.

Στην εκδήλωση αναφέρθηκε ακόμα ότι η H&M αναμένει από διάφορα άλλα brands σχεδόν τριπλάσιες πωλήσεις μέχρι το 2022. Ωστόσο, αυτά αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το ένα δέκατο των συνολικών εσόδων, με αποτέλεσμα να μη λύνεται άμεσα το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η H&M – μια πρόκληση που αναγνώρισε και ο ίδιος ο Persson σε συνέντευξή του.