Το συμβούλιο ηθικών θεμάτων που οδηγεί τις αποφάσεις του κρατικού νορβηγικού ταμείου πλούτου των 820 δισ. δολαρίων στοχεύει την βιομηχανία της κλωστοϋφαντουργίας για παράβαση των προτύπων της. Κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει στην έξοδο μερικών εταιριών από το χαρτοφυλάκιο του ταμείου.

Σε έρευνα περίπου 400 κλωστοϋφαντουργιών, μερικές έχουν ήδη διαχωριστεί, ενώ έχει υπάρξει και επικοινωνία μαζί τους, σύμφωνα με τον Johan H. Andresen, πρόεδρο του Συμβουλίου Δεοντολογίας. “Θα δούμε εάν θέλουν και μπορούν να αλλάξουν την συμπεριφορά τους”, ανέφερε ο Andresen.

Mε τους επενδυτές να απομακρύνονται από την Volkswagen λόγω του πρόσφατου σκανδάλου, ο Andresen ανέφερε πως τα hot-spots των media δεν είναι πολλές φορές και αυτά με τα οποία ασχολείται το συμβούλιο.

Αντιθέτως, ο ίδιος μίλησε για την “δουλεία” και τις “σοκαριστικές αποκαλύψεις” οι οποίες αφορούν την κατασκευή των ρούχων που παρέχονται στις δυτικές αγορές “και κανείς δεν ασχολείται με αυτό το πρόβλημα εδώ”.

Το νορβηγικό ταμείο πλούτου δεν είναι ο μόνος επενδυτής ο οποίος αντιμετωπίζει την κλωστοϋφαντουργία με προσεκτικό τρόπο. Η Nordea Asset Management, τομέας της μεγαλύτερης σκανδιναβικής τράπεζας με αξία 320 δισ. δολαρίων, ανέφερε τον Αύγουστο πως έχει ερευνήσει την κλωστοϋφαντουργία Hennes & Mauritz AB ως μέρος της συνολικής της προσπάθειας για να σιγουρέψει πως επενδύει ηθικά.

Το νορβηγικό ταμείο λαμβάνει υπόψη του κανόνες δεοντολογίας και ηθικής που συμπεριλαμβάνουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, μερική παραγωγή όπλων, το περιβάλλον, και τον καπνό. Έχει αποκλείσει πάνω από 60 εταιρίες από το συμβούλιο, συμπεριλαμβανόμενης και της γιγαντιαίας Wal-Mart.

Ο Andresen ανέφερε πως οι έρευνες του συμβουλίου έχουν “ανακαλύψει σοβαρές ενδείξεις πως υπάρχει καθεστώς καταναγκαστικής εργασίας, τουλάχιστον στο παρελθόν, και τώρα αναμένει να δούμε εάν αυτό θα συνεχιστεί”.

Ο ίδιος, υπογράμμισε, πως το ταμείο δεν θα τιμωρήσει εταιρίες οι οποίες στο παρελθόν είχαν παραστρατήσει αλλά βελτίωσαν τις πρακτικές τους έμπρακτα. Επίσης ανέφερε πως το συμβούλιο δεν έχει ξεκινήσει έρευνες ως προς το σκάνδαλο της Volkswagen, ενώ δεν σχολίασε συγκεκριμένες εταιρίες.