Ο Τζόρτζιο Αρμάνι δημιούργησε μια αυτοκρατορία αξίας δισεκατομμυρίων, αλλά ο μεγιστάνας της μόδας ένιωθε πιο άνετα ως σχεδιαστής, τελειοποιώντας με εμμονή τις δημιουργίες του πριν τις παρουσιάσει στην πασαρέλα.

Τον Ιούλιο, όταν η υγεία του τον εμπόδισε να παρευρεθεί στην επίδειξη μόδας του στο Παρίσι, ο Αρμάνι επέβλεψε τις προετοιμασίες μέσω βιντεοσύνδεσης. Αργότερα συναντήθηκε με το προσωπικό του και συνέχισε να μελετά τις επερχόμενες παρουσιάσεις μέχρι λίγες μέρες πριν από το θάνατό του σε ηλικία 91 ετών.

Την περασμένη εβδομάδα, ο κόσμος της μόδας είδε το αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών: μια έκθεση σε μουσείο του Μιλάνου για τον εορτασμό των 50 ετών της Giorgio Armani SpA, μια επίδειξη μόδας Emporio Armani κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας και την παρουσίαση των τελικών σχεδίων για τη σειρά Giorgio Armani, τα οποία είχαν δημιουργηθεί υπό την καθοδήγηση του μαέστρου.

Στην πρόσφατη εκδήλωση της Emporio Armani, τα μοντέλα απέτισαν φόρο τιμής στον σχεδιαστή. Το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου, η Άννα Γουίντουρ απένειμε στην οικογένειά του βραβείο, αναπολώντας τα χαλαρά κοστούμια του για άνδρες και γυναίκες που έθεσαν τον τόνο της δεκαετίας του 1980, από τον Ρίτσαρντ Γκιρ στο «American Gigolo» μέχρι την Τζούλια Ρόμπερτς.

Η συλλογή, από την πλευρά της, ήταν κλασική Armani: κομψά, ελαφριά υφάσματα, που παρουσιάστηκαν στην απαλά φωτισμένη κεντρική αυλή του Palazzo di Brera, σε κοινό που περιλάμβανε τους Ρίτσαρντ Γκιρ, Κέιτ Μπλάνσετ και Σπάικ Λι.

Η επόμενη μέρα

Η διαθήκη του Αρμάνι έδωσε εντολή στην εταιρεία να βρει έναν στρατηγικό συνεργάτη για την αγορά αρχικού μεριδίου 15% εντός 18 μηνών, αυξάνοντάς το σε σχεδόν 70% εντός πέντε ετών. Εναλλακτικά, η εταιρεία θα μπορούσε να προχωρήσει σε ΙΡΟ.

Ορίστηκαν τρεις προτιμώμενοι αγοραστές: ο κολοσσός LVMH, η L’Oréal SA για αρώματα, μακιγιάζ και προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας και η EssilorLuxottica SA για γυαλιά.

Ο κληρονόμος της Prada SpA, Λορέντσο Μπερτέλι, δήλωσε ότι θα ήταν απογοητευμένος αν ο Αρμάνι ακολουθούσε τα βήματα των Fendi και Gucci, οι οποίες αγοράστηκαν από τις γαλλικές LVMH και Kering SA, αντίστοιχα. Η Prada, η οποία αγοράζει την ιταλική μάρκα Versace από την αμερικανική Capri Holdings Ltd., δεν ήταν μεταξύ των επιλεγμένων υποψηφίων.

Αν και δεν αναμένεται σημαντική αναδιοργάνωση πριν από οποιαδήποτε συμφωνία, η Armani έχει κάποια ζητήματα που αποτελούν προκλήσεις για έναν αγοραστή όπως η LVMH, δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Λούκας Σόλκα. Οι σειρές ρούχων όπως η Armani Exchange και η Armani Jeans τείνουν προς το χαμηλότερο τμήμα της αγοράς και τα κανάλια χονδρικής πώλησης υπερισχύουν έναντι της λιανικής πώλησης υψηλότερων τιμών.

Αυτό που χρειάζεται τώρα η Armani είναι κάποιος να αναλάβει την ηγεσία της εταιρείας, τόνισε η Στεφάνια Σαβιόλο, λέκτορας μόδας και διαχείρισης πολυτελών προϊόντων στο Πανεπιστήμιο Bocconi του Μιλάνου. Αυτό περιλαμβάνει τη λήψη αποφάσεων για το μέλλον ορισμένων επιχειρηματικών μονάδων.

Η LVMH δήλωσε ότι «τιμάται» που επιλέχθηκε ως πιθανός συνεργάτης, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες πληροφορίες για τις προθέσεις της. Αναλυτές δήλωσαν ότι η εμπειρία της Armani σε ορισμένους τομείς μπορεί να είναι ελκυστική, αλλά η εταιρεία δεν έχει ισχυρή παρουσία σε βασικούς τομείς με υψηλά περιθώρια κέρδους, όπως τα δερμάτινα είδη. Η EssilorLuxottica δήλωσε ότι θα εξετάσει προσεκτικά την πρόταση, ενώ εκπρόσωποι της L’Oréal αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Το Bloomberg ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι η L’Oréal ενδιαφέρεται μόνο για τον κερδοφόρο κλάδο καλλυντικών της Armani, όπου η συμφωνία ισχύει μέχρι το 2050. Το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι η κατάτμηση των βασικών δραστηριοτήτων της Armani, για παράδειγμα με την L’Oreal να διατηρεί τη σχέση με τα αρώματα της εταιρείας και άλλες γκάμες προϊόντων να προωθούνται σε βασικούς συνεργάτες. Η Tom Ford ακολούθησε αυτή την επιλογή όταν αγοράστηκε από την Estée Lauder Cos. για την άδεια προϊόντων ομορφιάς της.

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης στο Υπουργικό: 4 εκατ. πολίτες θα δουν μόνιμες αυξήσεις – Mάχη για την αλήθεια, από τα Τέμπη μέχρι την εξωτερική πολιτική

FT: Mega deals εκτοξεύουν τις παγκόσμιες συγχωνεύσεις στα 3,1 τρισ. δολάρια το 2025

Τι είναι το ΕΕ72 και γιατί όλοι στον κόσμο της μόδας μιλούν για αυτό;

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα