search icon

Bloomberg

Volkswagen – Χέρμπερτ Ντις: Το τέλος μιας (δύσκολης) σχέσης (tweet)

Του πιστώνεται ο προσανατολισμός της VW στην ηλεκτροκίνηση, του χρεώνεται «σκληροτράχηλος τρόπος διοίκησης» που υπονόμευσε την αποτελεσματικότητά του και του κόστισε την εμπιστοσύνη των μετόχων και των συνδικάτων - Ποιος θα τον διαδεχθεί

Την αποχώρηση του Χέρμπερτ Ντις ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά η Volkswagen, διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου και αρχιτέκτονα των προσπαθειών της αυτοκινητοβιομηχανίας για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η ανακοίνωση αν και αιφνιδιαστική μάλλον δεν αποτελεί έκπληξη καθώς ο CEO της VW είχε χάσει την εμπιστοσύνη του Ομίλου μετά από επανειλημμένες συγκρούσεις με τους μετόχους του και τα εργατικά συνδικάτα.

Ο CEO της Porsche, Όλιβερ Μπλούμε, θα είναι ο διάδοχος του Ντις, με το διοικητικό συμβούλιο της VW να ελπίζει ότι θα αποδειχθεί πιο… συνεργάσιμος και σταθερός, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg. O Μπλούμε θα παραμείνει επικεφαλής της Porsche, για την οποία η VW σχεδιάζει να πραγματοποιήσει στα τέλη του έτους αρχική δημόσια προσφορά (IPO).

O Χέρμπερτ Ντις παρέμεινε 4 χρόνια στο «τιμόνι» της Volkswagen και όπως αναφέρει το Bloomberg η ηγεσία του χαρακτηρίστηκε  σκληροτράχηλη, γεγονός που υπονόμευσε την αποτελεσματικότητά του. Τα λάθη σε βασικά έργα, συμπεριλαμβανομένων των καθυστερήσεων στη μονάδα λογισμικού της VW, επέτειναν το κακό κλίμα υποστηρίζουν οι πηγές του Bloomberg.

Οι αψιμαχίες μεταξύ της οικογένειας των μετόχων της αυτοκινητοβιομηχανίας, των συνδικάτων και του γερμανικού κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας που κατέχει σημαντικό μερίδιο στην εταιρεία υπονόμευσαν τις επιδόσεις του Ντις τερματίζοντας τη σταδιοδρομία του στον όμιλο.

«Ο Herbert Diess έχει προσανατολίσει στρατηγικά τον όμιλο Volkswagen προς την ηλεκτροκίνηση», ανέφεραν σε κοινή τους δήλωση οι Wolfgang Porsche και Hans-Michel Piech, εκπροσωπώντας την οικογένεια που κατέχει τα δικαιώματα πλειοψηφίας στη VW. «Θα πρέπει να του πιστωθεί το γεγονός ότι ο όμιλος Volkswagen σήμερα βρίσκεται σε ισχυρή θέση για περαιτέρω μετασχηματισμό».

Ο Ντις προσλήφθηκε από την Volkswagen  το 2015, λίγο πριν η VW παραδεχτεί το σκάνδαλο με την τροποποίηση των οχημάτων της για τις εκπομπών ρύπων. Ήταν ο άνθρωπος που προώθησε επιθετικά την ηλεκτροκίνηση αποσπώντας επαίνους από τον «ανταγωνιστή» του  στο χώρο Έλον Μασκ, CEO της Tesla, για τον οποίο και ο ίδιος εκφράζονταν θετικά με κάθε ευκαιρία.

Το διοικητικό συμβούλιο της VW είχε επέκτεινε το συμβόλαιο του Ντις πέρυσι έως το 2025.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν δύο ώρες πριν την ανακοίνωση της VW για την αποχώρηση του Ντις, ο μέχρι πρότινος CEO του ομίλου είχε αναρτήσει  στο LinkedIn μήνυμα ευχόμενος στους εργαζόμενους για τις καλοκαιρινές διακοπές και αναφέροντας ότι η εταιρεία βρίσκεται σε καλή κατάσταση για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Οι μετοχές της VW  έχουν υποχωρήσει κατά 24% φέτος, μειώνοντας την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας κάτω από τα 84 δισ. ευρώ και  πολύ μακριά από τον στόχο των 200 δισ. ευρώ που είχε καθοριστεί το 2019.

Ο διάδοχός του Όλιβερ Μπλούμε ξεκίνησε στη VW ως εκπαιδευόμενος στην Audi, στη συνέχεια ανέβηκε στην ιεραρχία της Seat προτού ενταχθεί στην Porsche το 2013 ως επικεφαλής παραγωγής. Όπως αναφέρει το Bloomberg του πιστώνεται το γεγονός ότι κατάφερε να «κρατήσει» την Porsche σε απόσταση από το σκάνδαλο των εκπομπών ντίζελ που έπληξε την VW και της κόστισε πάνω από 30 δισ. ευρώ (30,7 δισεκατομμύρια δολάρια).

Διαβάστε ακόμη:

Αυξήσεις στα καύσιμα: Η Ελλάδα είναι στον μέσο όρο παγκοσμίως (λίστα + χάρτης)

Φυσικό αέριο: Αλλαγές στα τιμολόγια ρεύματος μετά το «ράλι» – Πότε ανακοινώνονται οι νέες χρεώσεις

Μίκι Μπρούνι: Η Ελληνίδα πίσω από τον Armani που τον έκανε να λατρέψει την Ελλάδα (pics + vid)

Exit mobile version