Χθες, στις 31 Μαρτίου, ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι έκλεισε 126 χρόνια ύπαρξης μετά από 2 χρόνια, 2 μήνες και 5 ημέρες που χρειάστηκαν για την κατασκευή του.

Προς τιμή των γενεθλίων του λοιπόν, διαβάστε 13 πράγματα για το πιο διάσημο αξιοθέατο που πιθανότατα να μην γνωρίζατε μέχρι σήμερα.

1. Ο Πύργος του Άιφελ θεωρείται ότι κατασκευάστηκε το 1889 από τον μηχανικό Gustav Eiffel. Ωστόσο, οι πραγματικοί μηχανικοί του Πύργου είναι ο ανώτερος μηχανικός Maurice Koechlin και η Emile Nouguier οι οποίοι σχεδίασαν το κτήριο. Ο Gustav Eiffel δεν έδειξε εξαρχής μεγάλο ενδιαφέρον για το έργο, γι’ αυτό και έστειλε να εκτελέσουν το έργο τους μηχανικούς του Τμήματος Αρχιτεκτόνων της εταιρείας, Stephen Sauvestre. Τελικά, ο Eiffel, πήρε πίσω τα τελικά σχέδια για
τον Πύργο και αγόρασε τα δικαιώματα για το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

2. Ο Πύργος του Άιφελ σε αριθμούς: Απασχολήθηκαν 300 εργαζόμενοι, χρησιμοποιήθηκαν 18.038 κομμάτια από σφυρήλατο σίδερο και 2,5 εκατομμύρια πριτσίνια, έχει βάρος 10.000 τόνους και ύψος 984,25 πόδια.

3. Ο Πύργος χτίστηκε ως σύμβολο της σύγχρονης επιστήμης. Ο ίδιος ο Eiffel είχε αναφέρει: «Δεν είναι μόνο η τέχνη του σύγχρονου μηχανικού, αλλά και ο αιώνας της βιομηχανίας και της επιστήμης στην οποία ζούμε.» Τη στιγμή που χτιζόταν ο Πύργος, μια ακόμα τεχνολογική ανακάλυψη ήταν επίσης στα σπάργανα, η φωτογραφία. Καθώς ο Πύργος ήταν υπό κατασκευή, πολλοί φωτογράφοι κατέγραψαν σειρά φωτογραφιών για να φανεί η κατασκευή του πύργου.

4. Κατά την διάρκεια της κατασκευής του, ο Πύργος του Άιφελ ήταν το ψηλότερο κτίριο στον κόσμο. Ωστόσο, αυτό κράτησε μέχρι το 1930 όπου κατασκευάστηκε στην Νέα Υόρκη το Chrysler Building το οποίο είχε ύψος 1.046 πόδια.

eiffle

5. Ο Πύργος του Άιφελ δεν είχε αρχικά ανελκυστήρες. Στις 6 Μαΐου, επετράπη η είσοδος στον Πύργο, αλλά οι 30.000 επισκέπτες έπρεπε να ανέβουν 1.710 σκαλοπάτια για να φτάσουν στην κορυφή. Οι ανελκυστήρες τελικά εγκαταστάθηκαν στις 26 Μαΐου.

6. Οι Παριζιάνοι αρχικά μισούσαν τον Πύργο του Άιφελ. Οι εφημερίδες λάμβαναν επιστολές από ανθρώπους που έλεγαν ότι ο Πύργος δεν ταιριάζει στην αισθητική της πόλης και υπήρχε μια ομάδα καλλιτεχνών που απέρριπταν το σχέδιο από την αρχή.

7. Ο Πύργος του Άιφελ αλλάζει ύψος ανάλογα με την εποχή. Επειδή είναι κατασκευασμένος από σφυρήλατο σιδήρου, τα μέταλλα του Πύργου διαστέλλονται όταν εκτίθεται στον ήλιο του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα το ύψος του να αυξηθεί έως και κατά 6,75 ίντσες.

8. Για την ύπαρξη του Πύργου είχε δοθεί άδεια μόλις για 20 χρόνια. Ο γαλλικός στρατός και η κυβέρνηση άρχισε να τον χρησιμοποιεί για την ραδιοεπικοινωνία και στη συνέχεια για την τηλεπικοινωνία. Όταν η άδεια έληξε το 1909, ο Δήμος του Παρισιού αποφάσισε να τον κρατήσει τελικά.

9. Ο Πύργος του Άιφελ έχει δοκιμαστεί αρκετές φορές ατά τη διάρκεια της ύπαρξής του. Μετέδιδε ραδιοφωνικά σήματα κατά τη διάρκεια του Α ‘Παγκοσμίου Πολέμου και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, κόπηκαν τα καλώδια του ασανσέρ ώστε οι Ναζί να μην μπορούν αν χρησιμοποιήσουν τον Πύργο. Επίσης, έχει καταφέρει αν βγει αλώβητος έπειτα από μια πυρκαγιά που ξέσπασε στον τελευταίο όροφο ενώ πάνω από 250 εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο έχουν αναρριχηθεί.

10. Ο Πύργος δεν είναι βαμμένος με ενιαίο χρώμα. Για να αντισταθμίσει την ατμοσφαιρική προοπτική, είναι βαμμένος με πιο σκούρο χρώμα προς τα πάνω και με πιο φωτεινό προς τα κάτω.

11. Κάθε επτά χρόνια, απαιτούνται 50 έως 60 τόνοι χρώμα προκειμένου να ξαναβαφτεί ο Πύργος για να προστατευτεί από τη σκουριά.

12. Δεν είναι απλώς ένα τουριστικό αξιοθέατο. Στο Πύργο του Άιφελ στεγάζεται ένα γραφείο εφημερίδας, ένα ταχυδρομείο, επιστημονικά εργαστήρια, θέατρο, και το πρώτο επίπεδο μετατρέπεται σε παγοδρόμιο κάθε χρόνο.

13. Είναι το αξιοθέατο που δέχεται κάθε χρόνο τους περισσότερους επισκέπτες. Ο Πύργος προσελκύει σχεδόν 7 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο, το 75% εξ αυτών από άλλες χώρες.