Toυ Μηνά Τσαμόπουλου

Καζάνι εξελίξεων που βράζει  θυμίζει ο ΟΛΠ. Πέραν του ενδιαφέροντος που δείχνουν επενδυτές για να αγοράσουν το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας υπάρχουν και οι μεγάλοι..πελάτες που θέλουν νέες συμφωνίες.

Η Cosco  περνάει στην αντεπίθεση και σύμφωνα με πληροφορίες ζητάει  την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος που καταβάλλει για κάθε χρόνο παραχώρησης του εμπορευματικού σταθμού του ΟΛΠ στη θυγατρική της Cosco Pacific. Φέτος οι Κινέζοι  πρέπει να καταβάλουν 28 εκατομμύρια ευρώ στα οποία  περιλαμβάνεται και το ελάχιστο εγγυημένο που  αυξάνει ανάλογα με τις κινήσεις που πραγματοποιούνται από το λιμάνι του Πειραιά σε ετήσια βάση. Το 2012 η Cosco διακίνησε μέσω Πειραιά δύο εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ξεπερνώντας  τον στόχο που υπάρχει στη σύμβαση  και είναι 1,4 εκατ. κουτιά ενώ για το 2013   υπολογίζει ότι θα διακινήσει 2,5 εκατ. κοντέινερ, λειτουργώντας και  μέρος της νέας προβλήτας ΙΙΙ.

Ο Όμιλος  Cosco προσπαθεί να μειώσει τις ζημιές της αφού για το 2012 αυτές ανήλθαν  στο 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια.

Το αίτημά της αναμένεται να το χειριστεί το υπουργείο Οικονομικών.

Η MSC

Στον αντίποδα , ο ιταλοελβετικός όμιλος της MSC που είναι βασικός πελάτης της ΟΛΠ ΑΕ ζήτησε  να διπλασιάσει το 2013, τα εμπορευματοκιβώτια   που διακινεί από την προβλήτα Ι του ΟΛΠ. Σύμφωνα με τη σύμβαση που έχουν υπογράψει τα δύο μέρη η MSC διακινεί 150.000 κοντέινερ. Η νέα πρότασή της περιλαμβάνει τη διακίνηση 300.000 κοντέινερ με εκπτώσεις στις χρεώσεις. Η MSC επέλεξε τον Πειραιά για να διακινεί φορτία που έως σήμερα περνούσα από τουρκικά λιμάνια. Από τα 625.014 teu που διακινήθηκαν από το προβλήτα Ι του ΟΛΠ το 2012, πάνω από το 85% υπολογίζεται ότι ήταν φορτία που έφερε η MSC.