Του Μηνά Τσαμόπουλου

Έντονη δραστηριότητα παρουσιάζει ο τομέας των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου όσο αφορά τις αγοραπωλησίες, αφού  τις τελευταίες μέρες έγιναν αρκετές αγορές σε  αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια, όπου δεν έχει γίνει  καμία πράξη. Μέσα στο 2013, οι Έλληνες αγόρασαν 13 φορτηγά ξηρού φορτίου έναντι 157,05 εκατ. δολαρίων, ένα δεξαμενόπλοιο αξίας 66,6 εκατ. δολ. και δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι 25,8 εκατ. δολαρίων.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο G.Moundreas SA:

* Στα Kamsarmax, το ‘TORM SALTHOLM’ 83.685 DWT (2008 – Sanoyas) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 19,2 εκαρ.

* Στα Supramax, το ‘VANDA COLOSSUS’ 55.863 DWT (2006 – Kawasaki) και το αδερφό ‘ARANDA COLOSSUS’ 55.814 DWT (2006 – Kawasaki) αγοράστηκαν en-bloc από Έλληνες περίπουστα στα $ 30 εκατ., με παράδοση Φεβρουάριο-Μάρτιο. Το ‘BAYTUR’ 52.261 DWT (2001 – Daedong) πουλήθηκε στα $ 13,6 εκατ.

* Στα Handymax, το ‘GLOBAL GLORY’ 45.769 DWT (1998 – Tsuneishi) αγοράστηκε αντί υψηλού τιμήματος στα $ 7 εκατ.

* Στα Handysize, τα Loggers ‘CHARLOTTE BULKER’ 32.132 DWT (2007 – Mitsubishi) και το ‘FORTUNE AMARYLLIS’ 32.114 DWT (2007 – Hakodate) αγοράστηκαν en-bloc από την Pacific Basin στα $ 34 εκατ. Το ‘CS SAVANNAH’ 28.685 DWT (2000 – Imabari) αγοράστηκε από Έλληνες στα χαμηλά $ 9 εκατ. και το ‘SCAN BULKER’ 27.308 DWT (1995 – Mitsubishi) πουλήθηκε στα υψηλά $ 5 εκατ.