Του Μηνά Τσαμόπουλου

Η έλλειψη ναυτιλιακής χρηματοδότησης η οποία θα συνεχιστεί και το 2013 έχει και τη θετική της πλευρά αφού οδηγεί σε μείωση παραγγελιών για τη ναυπήγηση πλοίων, δίνοντας ανάσα στην αγορά, αφού η υπάρχουσα χωρητικότητα είναι μεγαλύτερη από τα φορτία που είναι προς μεταφορά.

Όμως η έλλειψη αυτή δημιουργεί προβλήματα στις χώρες που έχουν ανεπτυγμένη ναυπηγική βιομηχανία και ιδιαίτερα στην Κίνα. Σύμφωνα με το Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής της Κίνας, ο ναυπηγικός κλάδος είναι ένας από τους οποίους το 2013 θα χαρακτηριστεί από επιθετικές συγχωνεύσεις και εξαγορές.

Ο βασικός στόχος είναι ότι μέχρι το 2015 να υπάρχουν 10 μεγάλα ναυπηγεία τα οποία θα παράγουν περισσότερο από το 70% του συνολικού όγκου εκ των οποίων τα μισά από τα ναυπηγεία να συγκαταλέγονται στα 10 καλύτερα παγκοσμίως.

Το Υπουργείο ανέφερε ότι η κύρια αιτία των συγχωνεύσεων και εξαγορών είναι τα προβλήματα που άρχισε να αντιμετωπίζει ο κλάδος λόγω της υπέρ-προσφοράς τονάζ σε συνδυασμό με την έλλειψη χρηματοδότησης.

«Την ίδια στιγμή ο τραπεζικός τομέας της Κίνας εμφανίζεται σαν αρωγός στην προσπάθεια ενίσχυσης των κινεζικών ναυπηγείων και μάλιστα η Export-Import Bank (ΕΧΙΜ) ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αυξήσει τις ναυτιλιακές χρηματοδοτήσεις για παραγγελίες πλοίων κατά 20% δηλαδή τρία δισεκατομμύρια.

Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της τράπεζας, θεωρούν ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να προβούν σε μια τέτοια ενέργεια καθώς οι κινεζικές τράπεζες δεν επηρεάστηκαν όσο οι δυτικές από την κρίση ενώ θα υπάρχουν κριτήρια για χρηματοδότηση και δάνεια θα δίνονται σε παραδοσιακούς» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.